Vaasaan avataan artesaaniburgeriravintola Social Burgerjoint

Vaasaan avataan perjantaina 15.11. Social Burgerjoint -yhteisön kahdeksas ravintola. Social Burgerjoint on palkittu burgeriravintola, jonka on perustanut Master Chef Suomi -voittaja Pikkis Tuomonen.

Social Burgerjoint laajentaa ravintolayhteisöään merkittävästi tänä vuonna. Tänä vuonna on avattu kolme uutta ravintolaa. Huomenna perjantaina yhteisön kahdeksas ravintola avataan Vaasaan.

Palkitun burgeriyhteisön käsintehdyt artesaaniburgerit ovat burgereiden parhaimmistoa. Social Burgerjointin Brookdale-burgeri valittiin Euroopan parhaaksi syyskuussa järjestetyssä European Street Food Awardsissa. Voittoisa Brookdale sisältää kotimaisen naudanlihapihvin, cheddarjuustoa, bearnaisemajoneesia ja pikkelöityä punasipulia briossisämpylän sisällä. Sama burgeri valittiin kesäkuussa järjestetyillä, Suomen ensimmäisillä Burger lovers -festivaaleilla parhaaksi lihaburgeriksi.

”Vähemmän on enemmän. Burgerimme makumaailma on hiottu huippuunsa ja olemme valinneet kaikkiin listallamme oleviin burgereihin parhaimmat raaka-aineet. Konsepti on yksinkertainen. Mitään salaisia reseptejä meillä ei ole, vaan pääosassa on aina pihvi. Tämä on valitettavan usein unohtunut artesaaniburgeritrendissä. Olemme innoissamme, että saamme nyt tarjoilla burgereitamme myös Vaasassa”, Social Burgerjointin luova johtaja ja The Burgermeister Pikkis Tuomonen sanoo.

Festareita kiertäneestä ruokarekasta taipaleensa aloittanut Social Burgerjoint on kasvanut lyhyessä ajassa burgeriketjuksi, jonka ravintoloita löytyy Vaasan lisäksi Lahdesta, Haminasta, Porvoosta, Keravalta ja Helsingistä. Vaasan ravintola avataan osoitteessa Hovioikeudenpuistikko 15 A. Ravintola on auki maanantaista torstaihin klo 10.30–21.00, perjantaisin ja lauantaisin klo 10.30–23.00 ja sunnuntaisin klo 11–20.

”Uusia ravintoloita avataan, kun sopivan sijainnin lisäksi löydämme toimintaa pyörittämään kanssamme samat unelmat jakavat, intohimoiset tekijät. Vaasan ravintolaa ryhtyy vetämään ravintolapäällikkö Teemu Koitto”, Tuomonen lupaa.

Lisätiedot, kuvat ja haastattelut:
Pikkis Tuomonen, The Burgermeister, Social Burgerjoint
044 275 1336, pikkis@burgerjoint.fi
Elina Hautala, kaupallinen johtaja, Social Burgerjoint
050 328 7778, ellu@burgerjoint.fi

Social Burgerjoint on Pikkis Tuomisen ja Herkko Volasen perustama ravintolaketju, jonka ensimmäiset askelmerkit hahmoteltiin Pearl Jamin keikalla Berliinissä vuonna 2015. Euroopan parhaaksi tituleerattua burgeria, ensi alkuun ruokarekasta, sittemmin kuuden ravintolansa kautta tarjoilevasta yrityksestä tuli osa Kotipizza Groupia loppuvuodesta 2017.

Kotipizza Group luopuu Chalupa-konseptista15.1.2020 14:00:00 EETTiedote

Kotipizza Group on myynyt Chalupa-konseptin ja -brändin ketjun Think Drinks Oy:lle, jonka omistajiin kuuluu Amin Gharagozlu, toinen ketjun perustajista. Meksikolaistyylinen Chalupa-ketju on toiminut vuodesta 2015 lähtien. Ketjuun kuuluu tällä hetkellä kymmenen ravintolaa. Think Drinks Oy neuvottelee ravintoloiden jatkosta ketjun franchisingyrittäjien kanssa. ”Jatkamme home of brands -strategiamme toteuttamista Kotipizza-ketjun ja Social Burgerjoint -konseptin kanssa”, Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen sanoo.