Vaikuttajapariskunnan uusi lastenkirja ratkaisee yhä useamman perheen pulman – iltasatu löytyy yksistä kansista kolmella eri kielellä

Yhä useampi perhe on monikielinen. Uutuuskirja “Kai menee nukkumaan” on suomalais-brittiläisen vaikuttajapariskunnan Cat ja Dave Cadin ratkaisu monikielisten perheiden iltarutiineihin: ihana satu perheen pienimmille löytyy yksistä kansista suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Monikielisissä perheissä usein kummallakin vanhemmalla on tietyt kirjat, joita lukee lapselle – aina kukin vanhempi omalla kielellään. Vaikuttajapariskunnan uutuus ratkaisee pulman ja tuo vihdoin markkinoille iltasadun, josta kaikki pääsevät nauttimaan yhdessä. Kai menee nukkumaan on ihana  tarina yksissä kansissa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Suloinen kuvitus on Jenna Kunnaksen käsialaa.

Dave Cad on kovaa vauhtia suomalaistuva britti, joka tunnetaan tubettajana, bloggaajana ja maksalaatikon ystävänä. Hänen suositulla YouTube-tilillään on 143 000 seuraajaa ja huumorintäytteisillä videoillaan voi seurata hänen havaintojaan muun muassa isyyteen sekä suomen kieleen ja kulttuuriin liittyen.

Hänen puolisonsa, suomenruotsalainen Cat Cad avaa omilla kanavillaan elämäänsä 25 000 YouTube-seuraajalleen. Cat puhuu heidän lapselleen omaa äidinkieltään ruotsia ja pitää tärkeänä suomenruotsalaisen kulttuurin vaalimista.

Cat ja Dave Cad antavat mielellään haastatteluja monikulttuurisesta ja -kielisestä vanhemmuudesta.

Jenna Kunnaksen upeasti kuvittamassa kuvakirjassa karhunpentu Kai on käymässä nukkumaan. Siitä ei tosin tahdo tulla mitään isäkarhun kysyttyä, mistä Kai aikoo uneksia. Vuoroin avaruuteen tähtien sekaan, merirosvolaivan kyytiin ja vehreään viidakkoon matkustaessaan pikkuinen karhu vaipuu kuitenkin lopulta unten maille.

Teos on arvostelu- ja käsittelyvapaa ilmestyessään 20.5.2021

Dave Cadin YouTube-kanava:

Cat Cadin YouTube-kanava:

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Haastattelupyynnöt, lisätiedot ja pdf-vedokset: adele.couavoux@otava.fi

Dave ja Cat Cad. Kuva: Niclas Mäkelä

Mutkatonta arkiruokaa koko perheelle: Kylmä nakki on Hanna Gullichsenin ja Elina Ylitervon uusi, ihana ruokakirja, jossa mennään sieltä missä aita on matalin4.6.2021 08:32:00 EEST | Tiedote

Kukapa ruuhkavuositallaajaa ei olisi joskus kuitannut päivällistä, lounasta tai yhtä päivän loputtomista välipaloista tarjoamalla jälkikasvulleen ruoaksi kylmiä nakkeja? Hanna Gullichsenin ja Elina Ylitervon uusi ruokakirja Kylmä nakki on kaikille lapsellisille ihmisille, jotka haluavat jatkossakin mennä sieltä missä aita on matalin – ehkä kuitenkin astetta maukkaammin.

Lukuvinkit kesäksi lapsille ja nuorille – muista Otavan käynnissä olevat ystävämyynnit!2.6.2021 08:53:35 EEST | Tiedote

Kesä on viimein täällä, vaan mitä se olisikaan ilman hyvää luettavaa? Aika tylsää! Kustannusosakeyhtiö Otavan ja Kariston lasten- ja nuortenkirjoista löytyy kiinnostavaa, viihdyttävää ja jännittävää lukemista niin aloitteleville kirjanystäville kuin ahmijoillekin. Suurin osa kirjoista on saatavilla perinteisen kovakantisen lisäksi myös ääni- ja sähkökirjana.

Suomalainen Momolu on huippusuunnittelijan ja entisten roviolaisten uusi hittibrändi lapsille – kansainvälinen noste pandan ympärillä on niin kova, että sinunkin on syytä tutustua häneen20.5.2021 08:33:00 EEST | Tiedote

Mitä syntyy, kun Aalto-yliopistosta valmistunut muotoilija ja taidepedagogi lyöttäytyy yhteen sisällönkehityksen ammattilaisten kanssa? Momolu on Leena Fredrikssonin luoma pandahahmo, joka on huimassa kansainvälisessä nosteessa. Nyt Momolu ja ystävät ilahduttavat perheen pienimpiä myös suomenkielisissä lastenkirjoissa.

Oliver Oranki ja metsän ainutlaatuiset sankarit haluaa opettaa, että jokainen lapsi on erilainen, mutta yhtä arvokas18.5.2021 09:24:46 EEST | Tiedote

Oliver Oranki ja metsän ainutlaatuiset sankarit on kirjailija Johanna Elomaan uusi lastenkirja, jonka eläinhahmojen erityispiirteet osoittautuvat vahvuuksiksi kun viidakon asukit pakenevat keltaisia kauhukaivajia Paratiisimetsään. Elomaa haluaa kirjallaan auttaa lapsia arvostamaan sekä omaa että muiden ainutlaatuisuutta. Oliver Oranki ja metsän ainutlaatuiset sankarit on suositun Hidasta elämää -kirjaperheen ensimmäinen lasten satukirja.