Valkeakosken omaa Prismaa suunnitellaan Koskikaraan

Valkeakoskella vihertää – eikä ainoastaan keskikesän merkkinä. Prisman rakentamisesta kaupunkiin on puhuttu jo pitkään, ja hanke alkaa viimein versoa. Vastikään jätetty kaavoitushakemus tähtää siihen, että kauppakeskus Koskikarassa sijaitseva S-market laajennetaan parin seuraavan vuoden aikana hypermarketiksi, joka vastaa entistä paremmin juuri valkeakoskelaisten tarpeisiin.

Koskikaran Prisma-hankkeen tavoitteena on tuoda valkeakoskelaisille runsaampi, laadukas ja edullinen päivittäistavaravalikoima ja pätevä valikoima sesonginmukaista käyttötavaraa.

Pirkanmaan Osuuskauppa on jättänyt kaavoitushakemuksen S-market Valkeakosken laajentamisesta Prismaksi. Kauppakeskus Koskikarassa sijaitsevaa S-marketia on tavoitteena kasvattaa remontilla nykyisestä 3 400 neliömetristä noin 5 600 neliömetriin siten, että kauppa laajenee sekä kauppakeskuksen sisällä että uudisosaan.

Suunnitelmien toteutuessa valkeakoskelaisten saataville tulee Prisman myötä paitsi markkinan edullisiin ruokakori myös entistä helpommat arjen ratkaisut: Paikan päällä ruokailuun ja mukaan otettavaan heti valmiiseen ruokaan tuodaan runsaasti lisää vaihtoehtoja, kun marketin Ruokatori-palvelutiski laajenee. Prisman myötä myös paikkakunnan käyttötavaravalikoima monipuolistuu esimerkiksi pukeutumisen, urheilun, pienkoneiden ja viihteen osalta.

- Valikoimia pohditaan tarpeiden pohjalta, ja kysymme muutostöiden edetessä asiakkailta, mitä he toivovat hypermarketiltaan. Se on tärkeä vaikuttamisen paikka, sanoo Pirkanmaan Osuuskaupan Prisma-ketjujohtaja Karlos Kotkas.

Parannuksia myös kulkemiseen

Prisma-hankkeen toteuttaminen Valkeakoskella edellyttää asemakaavamuutosta. Prisman suunnittelua edistetään kaavaprosessin rinnalla. Jos suunnitelmat toteutuvat, Prisma voitaisiin avata vuoden 2024 aikana.

Hankkeen tavoitteena on myös helpottaa liikennöintiä kauppakeskus Koskikaraan: Yhtenä aikeena on parantaa Koskikaran asiakasliikennettä uudella ulosajorampilla. Lisäksi suunnitelmissa olevan uuden lastausjärjestelyn myötä raskasta liikennettä saataisiin pois ydinkeskustasta, ja kauppakeskuksen pysäköintipaikkaa laajennettaisiin.

Hankkeen monenlaiset työllisyysvaikutukset

Liikkeelle lähtiessään Prisma-hanke tuo paikkakunnalle uusia työpaikkoja ja toisaalta myös monipuolistaa nykyisestä S-marketista Prismaan siirtyvien työntekijöiden tehtävänkuvia.

- Paikallisten työllistämiseen pyrimme vaikuttamaan myös esimerkiksi valikoimien kautta. Panostamme Valkeakoskellakin vahvasti lähiruokaan ja sen monipuoliseen saatavuuteen, Karlos kertoo.

Pirkanmaan Osuuskaupan Prisma-ketjujohtaja Karlos Kotkas, puh. 010 767 2520, karlos.kotkas@sok.fi

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 207 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa ja verkossa 3 000 työntekijän voimin.

Lielahden Prisma uudistuu – asiakasyhteistyö käynnisti laajennushankkeen27.5.2022 12:00:00 EEST | Tiedote

Länsi-Tampereen voimakas kehitys nostaa alueen kaupallisten palveluiden rimaa. Asiakaskunnan toiveisiin vastataan Lielahden Prisman uudistuksella, jonka tavoitteena on kehittää arjen palveluiden ympärille entistä monipuolisempi ja helposti saavutettava kokonaisuus. Elämyksellistä, vastuullista ja aikansa etunenässä kulkevaa kauppaa alettiin suunnitella yhdessä asiakkaiden kanssa jo viime vuoden puolella.

Sokoksen uudet ravintolat omistetaan nautiskelijoille – kulmaterassilla kelpaa seurata kaupungin vilinää22.4.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Kuohuva ostosten lomassa, kahvihetki ystävän kanssa, raikas salaattilounas vai kuuma kulhollinen maailman makuja? Tätä kaikkea on pian luvassa Sokoksen asiakkaille uusien ravintoloiden myötä. Katutasoon avattava kahvila-deli Bacaro Doppio herkullistaa shoppailuhetkiä italialaisilla herkuilla ja viineillä. Neljännen kerroksen tuore tulokas puolestaan on Sokos 4 -niminen ravintolakokonaisuus, joka pitää sisällään kahvila Kaffen, legendaarisia Sokoksen salaatteja tarjoilevan Saladin sekä filippiiniläisestä ja skandinaavisesta keittiöstä makuja ammentavan Filpan.