Valmet Automotiven ennätykselliset työllistämistoimet palkittiin

Turun kauppakamari ja Turun Sanomat ovat jo vuodesta 2008 listanneet kerran vuodessa Varsinais-Suomen suurimmat työllistäjät. Vuonna 2017 työntekijämääräänsä eniten lisäsi Valmet Automotive Oy, joka palkkasi ennätykselliset yli 2000 uutta henkilöä. Yritys nousi samalla myös maakunnan suurimmaksi yksityiseksi työnantajaksi.

Valmet Automotive Oy:n henkilöstöjohtaja Tomi Salo vastaanotti palkinnon tänään Turun kauppakamarin kevätkokouksessa.

Varsinais-Suomen sataset -palkinto myönnettiin Valmet Automotive Oy:lle, joka kasvatti vuonna 2017 eniten työvoimaansa. Palkinto jaettiin Turun kauppakamarin sääntömääräisessä kevätkokouksessa tänään.

Uudessakaupungissa autoja valmistava Valmet Automotive palkkasi viime vuonna yli 2000 uutta työntekijää, ja nousi samalla myös maakunnan suurimmaksi yksityiseksi työnantajaksi. Yritys aikoo jatkaa vahvaa kasvuaan ja arvioi rekrytoivansa Suomessa vuoden 2018 aikana noin 1000 henkilöä tuotanto- ja toimihenkilötehtäviin. Rekrytointitarpeeseen vaikuttaa Mercedes-Benzin uuden A-sarjan tuotannon käynnistyminen.

Valmet Automotiven tuotanto on kasvanut vuodesta 2013 alkaen, jolloin yritys aloitti autonvalmistuksessa yhteistyön Daimler AG:n kanssa. Yhteistyö käynnistyi Mercedes-Benzin A-sarjan tuotannolla, ja laajeni helmikuussa 2017 Mercedes-Benzin GLC-katumaasturin valmistuksen myötä.

Varsinais-Suomen sataset -palkinnon ovat aiempina vuosina saaneet muun muassa Mehiläinen Turun seutu, Meyer Turku ja IF Vahinkovakuutusyhtiö.

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917 ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.

Turun kauppakamari ja Föli lahjoittavat jouluiloa 50 perheelle13.11.2018 13:00Tiedote

Turun kauppakamari lahjoittaa 50:lle Mannerheimin Lastensuojeluliiton tukitoiminnoissa mukana olevalle perheelle lippupaketit Turun Messukeskuksessa avautuvaan Pomppulinnamaailmaan. Sisäänpääsyn lisäksi perheet saavat myös Turun seudun joukkoliikenne Fölin lahjoittamat bussimatkat Messukeskukseen ja takaisin. Lahjat ohjataan lasten iloksi MLL:n Varsinais-Suomen piirin tukihenkilötoiminnan kautta. ”Tämä suuri satsaus meidän perhekummi-, ystäväksi maahanmuuttajaäidille- sekä kaveritoiminnassa mukana oleville lapsille lämmittää sydäntäni”, kiittää MLL:n Varsinais-Suomen piirin toiminnanjohtaja Janina Andersson. Kauppakamari ja Föli haluavat olla mukana ilahduttamassa tukea tarvitsevia lapsiperheitä, ja haastavat myös muut alueen toimijat lahjoittamaan iloa ympärilleen. ”Yritykset voivat ostaa haluamansa määrän perhelippupaketteja suoraan Turun Messukeskuksesta. Lahjat ohjataan Mannerheimin Lastensuojeluliiton Varsinais-Suomen piirin kautta lasten iloksi. Lahjoituksen tekevä yritys saa käy

Liikennekäytävävaltuuskunta toivoo nopeaa etenemistä Helsinki–Turku-raideyhteyden kehittämisessä2.10.2018 12:00Tiedote

Liikennekäytävävaltuuskunta muistuttaa, että hyvin alkuun päässyttä Helsinki–Turku-yhteysvälin kehittämishanketta on vietävä määrätietoisesti eteenpäin, ja sen toteutuminen on varmistettava mahdollisimman nopeassa aikataulussa. Valtuuskunta edellyttää, että Espoon ja Salon välisen oikoradan ratasuunnitelman tekeminen aloitettaisiin mahdollisimman pian ja Helsinki–Turku-yhteysvälin kehittämiseen tarvittavat investointipäätökset tehtäisiin seuraavan hallituskauden aikana.