Valmet Automotiven ennätykselliset työllistämistoimet palkittiin

Turun kauppakamari ja Turun Sanomat ovat jo vuodesta 2008 listanneet kerran vuodessa Varsinais-Suomen suurimmat työllistäjät. Vuonna 2017 työntekijämääräänsä eniten lisäsi Valmet Automotive Oy, joka palkkasi ennätykselliset yli 2000 uutta henkilöä. Yritys nousi samalla myös maakunnan suurimmaksi yksityiseksi työnantajaksi.

Valmet Automotive Oy:n henkilöstöjohtaja Tomi Salo vastaanotti palkinnon tänään Turun kauppakamarin kevätkokouksessa.

Varsinais-Suomen sataset -palkinto myönnettiin Valmet Automotive Oy:lle, joka kasvatti vuonna 2017 eniten työvoimaansa. Palkinto jaettiin Turun kauppakamarin sääntömääräisessä kevätkokouksessa tänään.

Uudessakaupungissa autoja valmistava Valmet Automotive palkkasi viime vuonna yli 2000 uutta työntekijää, ja nousi samalla myös maakunnan suurimmaksi yksityiseksi työnantajaksi. Yritys aikoo jatkaa vahvaa kasvuaan ja arvioi rekrytoivansa Suomessa vuoden 2018 aikana noin 1000 henkilöä tuotanto- ja toimihenkilötehtäviin. Rekrytointitarpeeseen vaikuttaa Mercedes-Benzin uuden A-sarjan tuotannon käynnistyminen.

Valmet Automotiven tuotanto on kasvanut vuodesta 2013 alkaen, jolloin yritys aloitti autonvalmistuksessa yhteistyön Daimler AG:n kanssa. Yhteistyö käynnistyi Mercedes-Benzin A-sarjan tuotannolla, ja laajeni helmikuussa 2017 Mercedes-Benzin GLC-katumaasturin valmistuksen myötä.

Varsinais-Suomen sataset -palkinnon ovat aiempina vuosina saaneet muun muassa Mehiläinen Turun seutu, Meyer Turku ja IF Vahinkovakuutusyhtiö.

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917 ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.

Vuoden ICT-teko on Turun ammattikorkeakoulun Kansalaisen IT-tuki7.3.2019 11:00:00 EETTiedote

Turun kauppakamarin ICT-valiokunta on päättänyt myöntää vuoden 2018 ICT-teko-palkinnon Turun ammattikorkeakoulun Kansalaisen IT-tuelle. Kansalaisen IT-tuki on maksutonta tietokoneapua tarjoava palvelu, jota pyöritetään Turun ammattikorkeakoulussa tieto- ja viestintätekniikkaa sekä tietojenkäsittelyä opiskelevien opiskelijoiden voimin. Valiokunta palkitsee vuosittain henkilön, yrityksen tai teon esimerkillisestä toiminnasta digitalisaation parissa.