Valmet Automotiven ennätykselliset työllistämistoimet palkittiin

Turun kauppakamari ja Turun Sanomat ovat jo vuodesta 2008 listanneet kerran vuodessa Varsinais-Suomen suurimmat työllistäjät. Vuonna 2017 työntekijämääräänsä eniten lisäsi Valmet Automotive Oy, joka palkkasi ennätykselliset yli 2000 uutta henkilöä. Yritys nousi samalla myös maakunnan suurimmaksi yksityiseksi työnantajaksi.

Valmet Automotive Oy:n henkilöstöjohtaja Tomi Salo vastaanotti palkinnon tänään Turun kauppakamarin kevätkokouksessa.

Varsinais-Suomen sataset -palkinto myönnettiin Valmet Automotive Oy:lle, joka kasvatti vuonna 2017 eniten työvoimaansa. Palkinto jaettiin Turun kauppakamarin sääntömääräisessä kevätkokouksessa tänään.

Uudessakaupungissa autoja valmistava Valmet Automotive palkkasi viime vuonna yli 2000 uutta työntekijää, ja nousi samalla myös maakunnan suurimmaksi yksityiseksi työnantajaksi. Yritys aikoo jatkaa vahvaa kasvuaan ja arvioi rekrytoivansa Suomessa vuoden 2018 aikana noin 1000 henkilöä tuotanto- ja toimihenkilötehtäviin. Rekrytointitarpeeseen vaikuttaa Mercedes-Benzin uuden A-sarjan tuotannon käynnistyminen.

Valmet Automotiven tuotanto on kasvanut vuodesta 2013 alkaen, jolloin yritys aloitti autonvalmistuksessa yhteistyön Daimler AG:n kanssa. Yhteistyö käynnistyi Mercedes-Benzin A-sarjan tuotannolla, ja laajeni helmikuussa 2017 Mercedes-Benzin GLC-katumaasturin valmistuksen myötä.

Varsinais-Suomen sataset -palkinnon ovat aiempina vuosina saaneet muun muassa Mehiläinen Turun seutu, Meyer Turku ja IF Vahinkovakuutusyhtiö.

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917 ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.

Maan tärkeimmät liikennehankkeet listattu – Varsinais-Suomen alueelta viisi hanketta27.8.2018 00:15Tiedote

Kauppakamarit ovat laatineet listan Suomen liikenneverkon tärkeimmistä korjaus- ja kehittämiskohteista. Varsinais-Suomen alueelta mukana ovat Tunnin juna, Turun kehätien, Valtatie 8:n ja Valtatien 9 Turku–Tampere-välin parantaminen sekä Kirjalansalmen sillan korjaaminen yhdistettynä Kaarinan läntisen ohikulkutien suunnitteluun. Kauppakamarit muistuttavat listalla, että niin vientireittien sujuvuus kuin työssäkäynti kärsii, mikäli luvattu rahoitustason nosto lykkääntyy.

Loimaan seutu tarvitsee luonnontieteellistä osaamista8.6.2018 12:46Tiedote

Loimaan kauppakamariosasto pitää luonnontiedelukion erityisluvan hakemista Loimaalle perusteltuna ja merkittävänä asiana seutukaupungin yrityksille ja elinkeinoelämälle. Kauppakamariosasto lausui toukokuussa puoltavasti Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymän hakeman luonnontiedelukion koulutustehtävän puolesta. Osasto toteaa lausunnossaan, että alueen yritykset ja elinkeinoelämä tarvitsevat tulevaisuudessa yhä enemmän vahvaa luonnontieteellistä osaamista ja työvoimaa. Erityisesti Loimaan seudun kansainväliset korkean teknologian teollisuusyritykset vaativat toiminnan jatkuvan kehittymisen turvaamiseksi tulevaisuudessa vieläkin vankempaa erityisosaamista luonnontieteiden saralla. Osaston asiamies Niina Nurmi muistuttaa Loimaan merkittävästä sijainnista Turun, Tampereen ja Helsingin muodostaman kasvukolmion keskiössä. Alueellisen osaamisen kehittäminen luo yhä vahvempaa yhteyttä ja sidoksia kasvukolmion kärkiin ja koko yhteiskuntaan. Kasvunäkymät ovat myös hyvät. ”Varsinais-Suomen positiivi