Valmistaudu vapauteen on inspiroiva kirja uudelle eläkeläiselle

Eläkkeelle jäämisen haasteita pohtii tai kohtaa kasvava joukko ihmisiä. Suomessa yli 65-vuotiaita on jo 1,2 miljoonaa (2019) ja määrä kasvaa.

Ilo uudesta elämänvaiheesta ja samaan aikaan merkityksettömyys, identiteetin menetys ja yhteisöllisyyden puute kuuluvat monen tuoreen eläkeläisen ensijärkytyksiin.

Pirkko Kasasen rohkaiseva Valmistaudu vapauteen -opas auttaa näkemään monia mahdollisuuksia eläkeajassa. Kirja antaa tukea merkityksen ja identiteetin rakentamiseen sekä hyvän seuran tunnistamiseen. Se nostaa esiin käytännön kysymyksiä asumisesta sekä kannustaa raivaamaan niin komeroita kuin aikatauluakin ja pitämään huolta itsestä. Täytettävä työkirjaosuus aktivoi oivalluksiin ja omannäköisiin ratkaisuihin.

Pirkko Kasanen (s. 1954) on eläkkeellä oleva asiantuntija, jonka työuraan on kuulunut tutkimusta, organisointia, johtamista ja yrittäjyyttä. Hän on perehtynyt energian ja ympäristön lisäksi ikäihmisten elämään.

Kirja ilmestyy 8.1.2021.

Pdf-vedokset ja kirjailijan haastattelupyynnöt kirsi.sievanen@otava.fi

Otavan uudet lukulähettiläät vievät lukuiloa eteenpäin10.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote

Otava aloittaa huhtikuussa uuden, lukemista ja kirjallisuutta edistävän hankkeen kun kaksi lukulähettilästä ryhtyy viemään lukemisen iloa eteenpäin. Lasten- ja nuortenkirjallisuuden puolestapuhujana aloittaa kirjastoammattilainen ja lukuaktivisti Henriika Tulivirta ja kauno- ja tietokirjallisuuden lukulähettiläänä kirja-alan vaikuttaja sekä Kirsin Book Club -kirjablogin, lukupiirien ja -podcastin perustaja Kirsi Ranin.