Valokarnevaali huipentaa Linnanmäen huvikauden – karnevaalitunnelmassa mukana uusia peilihahmoja ja pyroshow

Linnanmäen Huvipuisto täyttyy jälleen valosta ja väristä, kun perinteinen Valokarnevaali alkaa torstaina 14. lokakuuta. Luvassa on puolentoista viikon ajan karnevaalitunnelmaa.

Suosittu Valokarnevaali järjestetään tänä vuonna jo 15. kerran. Tapahtuman ajaksi Linnanmäki pukeutuu entistä suurempaan valojen ja värien loisteeseen. Huvittelijat pääsevät ihastelemaan peili- ja valoinstallaatioita sekä tapaamaan alueella kulkevia valohahmoja. Tällä kaudella pääsee myös tutustumaan aivan uusiin, säkenöiviin Peilirouva- ja Peiliherra-hahmoihin. Lisäksi 70-vuotisjuhlavuottaan viettävä Vuoristorata loistaa Valokarnevaalin ajan erikoisvalaistuksessa.

Valokarnevaali alkaa torstaina 14. lokakuuta ja päättyy sunnuntaina 24. lokakuuta. Myös Valokarnevaalilla rajataan päivittäisiä kävijämääriä terveysturvallisen huvittelun varmistamiseksi. Tapahtumaelämyksen portit aukeavat 15 euron sisäänpääsylipulla tai rannekkeella. Jos on ostanut rannekkeen ennakkoon, voi käydä varaamassa Linnanmäen verkkokaupasta maksuttoman sisäänpääsyn tietylle huvipäivälle.

– Odotamme innolla, että pääsemme kahden vuoden tauon jälkeen kutsumaan huvittelijat elämykselliselle Valokarnevaalille, joka tarjoaa jälleen upean huipennuksen huvikaudellemme. Haluammekin jo tässä vaiheessa kiittää kaikkia asiakkaitamme, kumppaneitamme sekä Linnanmäen hupimestareita, jotka yhdessä auttavat varmistamaan varojen jakamisen Lasten Päivän Säätiön kautta lastensuojelutyön tukemiseen, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo.

Karnevaalitunnelmaa päivittäin huvipuiston alueelle tuovat sambakoulu Império do Papagaio ja valotaideryhmä Belenos Group of Arts. Linnanmäellä nähdään joka ilta myös valovoimaisia konsertteja, mm. Konsta Hietanen, Teflon Brothers ja Jesse Markin. Huvikauden päättävänä sunnuntaina juhlitaan Olavi Uusivirran konsertilla. Uutuutena on myös neljänä iltana järjestettävä näyttävä syysillan valaiseva pyroshow.

Valokarnevaali

• 14.–24. lokakuuta
  • Sisäänpääsymaksu 15 euroa (alle 3 v. maksutta) tai ranneke
  • Rannekkeen ostaneet voivat lunastaa maksuttoman sisäänpääsyn tietylle päivälle

Lisää tietoa tapahtumasta Linnanmäen verkkosivuilla

Hupimestari Kiti Friman ryhtyy luotsaamaan Linnanmäen markkinointiviestintää ja tapahtumia6.10.2021 03:58:00 EEST | Tiedote

Linnanmäellä työskentelee noin 700 hupimestaria, joista kuutisenkymmentä työskentelee huvipuistossa ympärivuotisesti. Huvikauden päätyttyä Linnanmäellä valmistellaan jo seuraavaa kautta kaikilla osastoilla. Yksi näistä on markkinointiviestintäpalvelujen osasto, joka vastaa markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja tapahtumista. Osastolla syksy alkoi uusissa merkeissä, kun KTM Kiti Friman aloitti Linnanmäen Huvipuiston ja Lasten Päivän Säätiön uutena markkinointiviestintä- ja tapahtumajohtajana 4. lokakuuta 2021.