Vamia aloitti uuden kaksikielisen lähihoitajatutkinnon oppisopimuskoulutuksella Pietarsaaressa

Vamian ensimmäinen kaksikielinen lähihoitajaryhmä aloitti oppisopimuskoulutuksessa syyskuun puolivälissä Pietarsaaressa. Ensimmäisessä ryhmässä opiskelee 25 opiskelijaa. Koulutus on suunniteltu yhdessä työnantajan ja työelämän edustajien kanssa.

Vamia on vastannut työelämän tarpeeseen järjestää kaksikielistä oppisopimuskoulutusta Pietarsaaressa. Koulutuksen toteutus on suunniteltu opiskelija- ja työelämälähtöiseksi. Työnantajat ovat valinneet opiskelijat, koska oppisopimus perustuu työsuhteeseen. Oppisopimuskoulutuksessa opiskelija voi samalla käydä työssä ja opiskella. Tutkinto suoritetaan noin kahdessa vuodessa.

Hyvinvointipalveluiden koulutuspäällikkö Toni Borén toivoo, että koulutus herättää yhä enemmän ihmisten kiinnostusta hakeutua opiskelemaan sosiaali- ja terveysalalle.

"Toivomme, että myös jatkossa voimme vastata alueen työelämän tarpeeseen ja kouluttaa osaajia hoiva-alalle" kertoo Borén.

Vamian oppisopimuskoulutuksen koulutussuunnittelija Siv Björklund, puh: 040 748 3476, siv.bjorklund@vamia.fi

Vamian rehtori Åsa Stenbacka, puh. 040 750 7030, asa.stenbacka@vamia.fi