Vantaan Koivukylän Alko uudistuu

Vantaan Koivukylän Alko remontoidaan, ja myymälä on kiinni 17.–28. toukokuuta. Uudistunut myymälä avautuu lauantaina 29. toukokuuta klo 9. Lähimmät Alkot palvelevat Vantaan Tikkurilassa (Peltolantie 1) ja Korsossa (Minkkikuja 4).
”Myymäläuudistusten tavoitteena on lisätä myymälöiden viihtyisyyttä ja selkeyttä sekä helpottaa asiakkaiden asiointia. Nyt lähes 12 toimintavuoden jälkeen on Koivukylän myymälän vuoro saada uutta raikasta ilmettä,” kertoo palvelujohtaja Tatu Vanninen.
”Asiakkaamme ovat löytäneet myös Alkon verkkokaupan ja rekisteröityneiden asiakkaiden määrä lähes kaksinkertaistui viime vuodesta. Asiakkaat arvostavat helppoutta ja sitä, että asiointi ei ole riippuvainen ajasta tai paikasta. Koko valikoiman tuotteet ovat tilattavissa mihin tahansa myymälään tai noutopisteeseen Alkon verkkokaupasta.”
Myymälässä 1500 tuotetta, koko valikoima verkkokaupassa
Koivukylän myymälän valikoima säilyy noin 1500 tuotteessa: viinejä valikoimassa on noin 900, panimotuotteita 200, väkeviä 350 ja alkoholittomia 50.
Tuotevalikoima vaihtelee myymälöissä paikallisen kysynnän, asiakkaiden toiveiden sekä myymälän koon mukaan. Keskimäärin myymälöissä on 1200 tuotteen valikoima.
”Seuraamme aktiivisesti trendejä ja asiakkaiden esittämiä toiveita, kun suunnittelemme myymälän valikoimaa. Asiakkaat voivat myös itse esittää myymälöihin tuotetoiveita Alkotoiveen kautta. Toiveissa on jonkin verran alueellisia eroja, pääkaupunkiseudulla toiveet kohdistuvat erityisesti valkoviineihin”, palvelupäällikkö Samuli Lindström kertoo.
Asiakas valitsee aiempaa vastuullisemmin
Alkon asiakkaiden ostokäyttäytymisessä vastuullisten valintojen sekä raikkauden, keveyden ja hyvinvoinnin trendit ovat vahvistuneet.
”Ihmiset miettivät entistä useammin kulutustottumustensa vaikutuksia. Asiakkaitamme kiinnostavat makujen lisäksi esimerkiksi tuotteiden alkuperä, ilmastovaikutukset ja eettisyys,” toteaa Lindström.
Alkon toiminnan suurimmat ilmastovaikutukset syntyvät hankintaketjussa juomapakkausten tuotannosta. Kierrätyspisteisiin kerättiin vuoden aikana 16,7 (12,8) tonnia sementinvalmistuksessa hyötykäytettävää pussimateriaalia. Tämä on 30 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna.
”Moni ei tule ajatelleeksi, että viinipussit voi myös kierrättää ja pussin palauttaa sen omaan kierrätysastiaan meidän myymälään.”
Lisätiedot:
Pääkaupunkiseudun palvelujohtaja Tatu Vanninen, p. 040 838 9694, Tatu.Vanninen@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
viestintäpäällikkö Varpu Göös
viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Jyväskylän Sokkarin Alkolle uusi ilme16.9.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Jyväskylän keskustan Sokkarin Alko saa lokakuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan. Sokkarin myymälässä näkyy syksyn tulo Oktoberfest-oluissa ja syyskuussa alkavassa glögikaudessa.
Alkon elokuun myyntitiedote – syksyn sävyt näkyvät asiakkaan ostoskorissa10.9.2025 07:31:00 EEST | Tiedote
Elokuun vertailukelpoinen litramyynti laski neljä prosenttia verrattuna viime vuoden elokuuhun. Syksyn sadonkorjuuaika houkuttaa asiakkaita valitsemaan täyteläisimpiä punaviinejä ja juhlistamaan Oktoberfestiä.
Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.
Hangon Alkolle uusi ilme4.9.2025 07:15:00 EEST | Tiedote
Hangon Alko saa syyskuussa uuden ilmeen. Roseeviinipääkaupungiksikin tituleeratussa Hangossa siirrytään syksyn saapuessa täyteläisiin punaviineihin ja maltaisiin Oktoberfest-oluisiin.
Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote
Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme