Varma ja Diakonissalaitos tukevat nuorten työllistymistä – Varmalta 50 000 euron lahjoitus Vamos-palveluille

Varma on lahjoittanut Diakonissalaitoksen Vamos-palveluille 50 000 euroa. Lahjoituksella tuetaan syrjäytymisvaarassa olevien nuorten työllistämiseksi tehtävää työtä Varman ja Vamoksen yhteisessä Nuoret työelämään -ohjelmassa.

Nuorten asema työmarkkinoilla on tilastojen mukaan heikentynyt. Samalla työttömyys horjuttaa nuorten luottamusta yhteiskuntaan. Nuorten työllistäminen ja kiinnittäminen työelämään on iso yhteiskunnallinen haaste, jota Vamos-palvelut ovat osaltaan ratkaisemassa.

– Työelämätaitojen tukeminen ja työmahdollisuuksien tarjoaminen vaikeassa tilanteessa oleville nuorille on äärimmäisen merkityksellinen tehtävä. Jokaisella nuorella on oikeus päästä mielekkäällä tavalla mukaan yhteiskuntaan, ja jokaista nuorta tarvitaan, niin tulevaisuuden työelämän kuin eläkejärjestelmän kestävyydenkin näkökulmasta, sanoo Varman asiakkuuksista vastaava johtaja Suvi Hintsanen.

Varman ja Vamoksen yhteinen ohjelma yhdistää yrityksiä ja nuoria

Varma haluaa tehdä konkreettisia tekoja ehkäistäkseen nuorten syrjäytymistä ja auttaakseen työelämään pyrkiviä nuoria työllistymään. Varma onkin käynnistänyt Diakonissalaitoksen Vamoksen kanssa Nuoret työelämään -yhteistyöohjelman, joka pyrkii yhdistämään työtä etsiviä Vamos-nuoria ja työntekijöitä rekrytoivia yrityksiä. Varman tekemällä lahjoituksella halutaan vahvistaa Vamoksen mahdollisuuksia valmentaa toiminnassaan mukana olevia nuoria kohtaamaan työelämän vaatimuksia.

– Varman myöntämä lahjoitus mahdollistaa nuoren kokonaisvaltaisen tuen siinä vaiheessa, kun nuori siirtyy Vamoksesta uuteen työpaikkaan. Valmentaja tukee nuorta, jos hän kokee olonsa epävarmaksi tai hänellä on pelkoja tai arjen haasteita. Nuoret työelämään -ohjelmassa tehdään yhteistyötä myös yritysten kanssa. Yhteiskehittäminen voi kohdistua esimerkiksi monimuotoisen työyhteisön rakentamiseen tai tiedon lisäämiseen siitä, millaisia ovat uudet työelämään tulevat sukupolvet, sanoo Diakonissalaitoksen Vamoksen johtaja Terhi Laine.

Varmalta lahjoituksia yleishyödyllisiin tarkoituksiin

Varma tukee yleishyödyllistä toimintaa lahjoittamalla varoja työkyvyttömyysriskin hallintaa ja työurien pidentämistä edistäviin tarkoituksiin, joiden tavoitteena on esimerkiksi:

• työkyvyttömyyden syinä olevien sairauksien lääketieteellinen tutkiminen
  • yhteiskunnallisten ilmiöiden ja työelämän tutkiminen
  • erityisryhmien työllistymisen edistäminen
  • nuorten syrjäytymisen ennaltaehkäisy.

Lahjoituskohteista päättää yhtiön hallitus.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2020 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 6,0 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli vuoden 2020 lopussa 50,2 miljardia euroa.

Kutsu Varman osavuosituloksen infoon 29.4.202115.4.2021 10:47:03 EEST | Kutsu

Hyvä taloustoimittaja, Työeläkeyhtiö Varma julkistaa tammi-maaliskuun osavuosituloksensa 2021 torstaina 29.4.2021 klo 9.00 alkaen mediatilaisuudessa. Mediatilaisuuteen voi osallistua sekä etäyhteydellä että livenä Varman toimistolla. Varman toimiston osoite on Salmisaarenranta 11, Helsinki. Lähetämme linkin etäinfoon siihen ilmoittautuneille lähempänä tilaisuutta. Toimitusjohtaja Risto Murto esittelee Varman tuloksen ja kertoo talouden näkymistä sekä Varman liiketoiminnan kehittymisestä. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä käy läpi Varman sijoitussalkun kehittymistä alkuvuonna 2021 ja kuluvan vuoden markkinanäkymiä. Puheenvuorojen jälkeen on aikaa mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen. Ilmoittauduthan tilaisuuteen 27.4. mennessä Voit ilmoittautua tilaisuuteen viimeistään 27.4. viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen@varma.fi, puh. 040 555 8029. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, oletko osallistumassa tilaisuuteen etäyhteydellä vai paikan pää

Naiset suhtautuvat miehiä tiukemmin kannabikseen, aikuisviihteeseen ja aseisiin – Varma tutki, mihin suomalaiset eivät halua eläkevaroja sijoitettavan13.4.2021 08:41:40 EEST | Tiedote

Suomalaiset eivät halua, että eläkevaroja sijoitetaan ilmastoa tuhoaviin kohteisiin, kiistanalaisiin aseisiin, kannabisteollisuuteen tai uhkapeleihin. Naiset suhtautuvat miehiä jyrkemmin eläkevarojen sijoittamiseen etenkin aikuisviihteeseen ja aseisiin. Tämä selviää työeläkeyhtiö Varman kyselytutkimuksessa, jossa kartoitettiin suomalaisten asenteita eläkesijoittamiseen.

Varma invested EUR 200 million in BlackRock’s sustainable investment fund12.4.2021 09:01:30 EEST | Press release

Earnings-related pension insurance company Varma invested EUR 200 million in the sustainable ETF by the global asset management firm BlackRock. Through its investment, Varma’s intention is to support companies in lowering their carbon emissions and to reduce the carbon footprint of its own investments. BlackRock is one of the largest asset managers in the world. The BlackRock U.S. Carbon Transition Readiness ETF invests in large- and mid-capitalization U.S. companies that may be better positioned to benefit from the transition to a low-carbon economy. The ETF’s benchmark is the Russell 1000 index, which represents the 1,000 top companies ranked by market value in the U.S. Along with lowering carbon emissions, the ETF focusses on sustainability criteria related to the environment, social issues and good governance. The ETF was listed on the New York Stock Exchange on 8 April 2021, and in addition to Varma, other significant global investors will invest in the fund. Varma is the only Nor

Varma sijoitti 200 miljoonaa euroa BlackRockin vastuullisen sijoittamisen rahastoon12.4.2021 09:00:44 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Varma sijoitti 200 miljoonaa euroa globaalin varainhoitoyhtiön BlackRockin vastuullisen sijoittamisen pörssinoteerattuun rahastoon eli ETF:ään. Sijoituksellaan Varma haluaa tukea yrityksiä hiilipäästöjensä vähentämisessä sekä pienentää omien sijoitustensa hiilijalanjälkeä. BlackRock on yksi maailman suurimmista varainhoitajista. Pörssinoteerattu ETF (BlackRock U.S. Carbon Transition Readiness ETF) sijoittaa suuriin ja keskisuuriin yhdysvaltalaisiin yhtiöihin, jotka voivat hyötyä vähähiiliseen liiketalouteen siirtymisestä. ETF:n perustana on Russell 1000 -indeksi, joka edustaa tuhatta markkina-arvoltaan suurinta yritystä Yhdysvalloissa. Hiilipäästöjen vähentämisen ohella rahasto painottaa ympäristöön, sosiaalisiin asioihin ja hyvään hallintoon liittyviä vastuullisuuskriteerejä. ETF listattiin New Yorkin pörssiin 8.4.2021 ja siinä on mukana myös muita merkittäviä globaaleja sijoittajia Varman lisäksi. Varma on ainoa ETF:n pohjoismainen ankkurisijoittaja. Rahaston koko oli y