Vastuullinen ekoluksus - Nyt tulee nokkonen!

Knokkon haastaa tekstiilialan nykyiset toimintatavat innovatiivisin ja ekologisin materiaalein. Suomalainen innovatiivinen yritys on syntynyt halusta luoda tekstiiliteollisuudelle uudenlaisia vaihtoehtoja, joissa kaiken toiminnan ytimessä ovat kestävä kehitys ja vastuullisuus. Innovatiivisen tuotekehityksen sekä Business Finlandin, YritysVihti ry:n, Vihdin kunnan ja Knokkon Textiles Company Oy:n yhteistyön tuloksena Knokkon on luonut kangasmateriaaleja, joissa ympäristöystävällisten nokkosen ja kuituhampun kuidut yhdistyvät luonnonvaroja säästäen muotoiltuun valmistusprosessiin sekä miellyttävään käyttökokemukseen.

Ekologisesti ja eettisesti tuotetun kankaan materiaalina on myös nokkonen! Yrittäjä Sanna Kuoppamäki-Luomansuun yritys Knokkon Textiles Company Oy tuo tekstiiliteollisuudelle vastuullisen materiaalivaihtoehdon.

Nokkonen ja kuituhamppu – vastuullisesti tuotettua ekoluksusta arkeen ja juhlaan

Tekstiiliteollisuus ja muotiala ovat murroksessa. Vaateteollisuuden päästöt ja luonnonvaroja kuluttavat toimenpiteet ovat laajasti tiedossa. Knokkon Textiles Company Oy:n perustaja Sanna Kuoppamäki-Luomansuun visiossa nämä haasteet voitetaan uusien ekologisten vaihtoehtojen myötä, jotka pala palalta muuttavat käsityksiämme pikamuodin haitallisista vaikutuksista.

Valmistusprosessimme keskiössä on hiilijalanjäljen minimoiminen. Raaka-aineet, nokkonen ja kuituhamppu, viljellään Saksassa – ilman kastelua, torjunta-aineita ja lannoitteita. Kasvien kuidutusprosessi on täysin mekaaninen, eikä kuitujen irrotuksessa kuluteta lainkaan vesivaroja. Kankaissamme sidoksena käytetty puuvilla on Turkissa luomutilalla vastuullisesti tuotettua ja sertifioitua. Olemme henkilökohtaisesti varmistaneet, että yhteistyökumppaneiden toimintaperiaatteet ovat linjassa eettisten tavoitteidemme kanssa. Tiloilla ei käytetä lapsityövoimaa ja toimintaa ohjaavat ekologisen tuotannon käytännöt. Prosessia valvotaan jatkuvasti, emmekä tingi periaatteistamme säästääksemme kustannuksissa.

”Valitsemamme tie ei ole helpoin. Missiomme ajamana emme kuitenkaan tekisi mitään toisin.” -Sanna Kuoppamäki-Luomansuu

Lopputuotteena syntyvä kangas on hengittävä, miellyttävän tuntuinen sekä täysin luonnollisista raaka-aineista valmistettu ja biohajoava. Omassa tuotannossamme kankaista ja langoista valmistuvat muun muassa ylelliset sisustustekstiilit, vuodevaatteet ja asusteet.

Tavoitteena kasvu ja kansainvälistyminen

Knokkonin missio on olla mukana edistämässä koko toimialan ja sen yritysten vastuullisuutta – ja luoda sitä kautta parempaa maailmaa. Tavoitteemme on tarjota uudenlaista arvoa sekä kotimaisille että kansainvälisille tekstiilialan yrityksille ja kasvattaa toimintaamme.

Knokkon myy kankaita tekstiilialan toimijoille käytettäväksi yritysten omaan tuotantoon. Lisäksi saatavana on ekologisia lankoja, jotta lopputuote voi kaikilta osin edustaa kestäviä arvoja.

Knokkon myy valmiita tuotteita ja kankaita myös kuluttajille oman verkkokaupan välityksellä.

Tilaa materiaalipaketti ja linkki kuvapankkiin:

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Vastuullista ekoluksusta - Nyt tulee nokkonen! - Ekologinen ja eettinen kangasmateriaali #KnokkonSiirry videokanavalle

Sanna Kuoppamäki-Luomansuu
sanna@knokkon.fi

Knokkon Textiles Company Oy
Vihdintie 32
03100 NUMMELA
www.knokkon.fi

Vastuullisista ekoluksusta arkeen - Nyt tulee nokkonen! Ympäristöystävälliset Knokkonin nokkospyyhkeet ovat kauniita ja ylellisiä.
Vastuullisuus tekstiilialalla on tärkeä puheenaihe. Sanna Kuoppamäki-Luomansuu kertoo mielellään ympäristöystävällisistä tekstiilimateriaaleista, kuten nokkonen ja kuituhamppu.
Nokkonen on hengittävä luonnonmateriaali, jonka pinnassa on silkkisen himmeä kiilto. Yleelliset ja ekologiset vuodevaatteet tuovat ekoluksusta arkeen.
Ekologiset tekstiilituotteet ovat myös ilo silmälle. Nokkoskangas on ekoluksusta: miellyttävä ihoa vasten ja siinä on silkkinen kiilto.
Knokkon ekolankakokoelma - Materiaaleina muun muassa ympäristöystävällinen nokkonen ja kuituhamppu.
Ekologiset kankaat ja langat toimitetaan maailmalle verkkokaupan kautta. Kuvassa yrittäjä Sanna Kuoppamäki-Luomansuu (#Knokkon)
Knokkon haastaa tehotuotetun puuvillan materiaalina tuomalla markkinoille ekologisesti ja eettisesti tuotettuja kankaita, joissa on mukana mm. nokkonen ja kuituhamppu. Kuvassa Knokkonin yrittäjä Sanna Kuoppamäki-Luomansuu.

#Knokkon on ekologisten ja eettisesti tuotettujen tekstiilien edelläkävijä, jonka innovatiivisuus tuo nokkosen osaksi ekologisia kankaita ja vastuullista tekstiilituotantoa.
Lue lisää: www.knokkon.fi

YritysVihti ry tuottaa vihtiläisiä innovaatioita ja tukee yrityksiä elinkaaren kaikissa vaiheissa.

Vuodenkierron perinnejuhlia Nuuksion sydämessä16.10.2021 09:41:59 EEST | Tiedote

Nuuksion Taika on saanut Opetus- ja Kulttuuriministeriön 2-vuotisen kulttuurimatkailu rahoituksen Vuodenkierto-hankkeeseen. Vanhan perinnetiedon pohjalta Vuodenkierto kehittää tapahtumia, joissa taiteen keinoin herätetään perinteet eloon ja tuodaan tähän aikaa. Vuodenkierto-hanke alkaa Kekrijuhlasta ja jatkuu Karhunvuoden ja Aurinkovuoden juhliin. Ensimmäisen vuoden juhlat toteutetaan Nuuksion Wäinölässä, toisena vuonna niitä viedään eri puolille Suomea. Vuodenkierron tapahtumien keskiössä on vastuullisuus, inklusiivisuus, osallistaminen, sekä ihmisen luontosuhde.

Onnistuneempia yrityskauppoja proaktiivisella valmistautumisella – Suomen Yrityskaupat Oy ja ELY:n kehityspalvelujen konsultit uudenlaiseen yhteistyöhön27.9.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

Suomen yrityskaupat Oy on Suomen suurin yritysvälittäjä, ja vuosittain mukana satojen yritysten omistajan- ja sukupolvenvaihdoksissa. Vuosien kokemuksen myötä yrityksessä havaittiin selkeä tarve nykyistä harkitumpaan ja aikaisemmin aloitettavaan yrityskauppoihin valmistautumiseen. Yhteistyössä ELY:n kehityspalvelujen konsulttien kanssa onkin luotu nyt täysin uudenlainen asiamieskonsepti, jossa yritystoiminnasta luopuvia yrittäjiä sparrataan eri aihealueiden tiimoilta jo 2–5 vuotta ennen suunniteltua myyntiä. Uudistuksen myötä tavoitteena on valmistella yritys mahdollisimman hyvään myyntikuntoon sekä sujuvoittaa toiminnan jatkumista myös uuden omistajan osalta. Näin voidaan palvella jatkossa entistä paremmin sekä myyjiä että ostajia, ja valjastaa konsulttien tarjoama näkemys ja kehitysosaaminen yritystoiminnan jatkumisen – ja kiihdyttämisen – tueksi.

Kasvava PR- ja markkinointitoimisto tekee rohkean pelinavauksen – lanseerattava oma biisi kiteyttää toiminnan arvot ja ytimen24.9.2021 14:26:26 EEST | Tiedote

Espoolainen PR- ja markkinointitoimisto Primaq on koko toimintansa ajan uskonut vahvaan tekemisen meininkiin intohimoisella otteella. Yritys haluaa olla oman alansa edelläkävijä ja onkin raivannut rohkeasti tietään some- ja tapahtumamarkkinoinnin eturintamaan. Toimintafilosofian kiteytyessä uudistumiseen, kokeiluun ja riskinottoon, heitettiin ilmoille uusi ja uskalias idea omasta biisistä, jossa kulminoituisi yrityksen olemus ja arvot – rohkeus, yhteistyö ja kestävyys. Perisuomalaisesti saunasta kummunnut idea lähti todelliseen lentoon, ja eri tahojen upealla yhteistyöllä syntyi tänään julkaistu kappale ja musiikkivideo ”Siellä Missä Tapahtuu”. Vaikka idea saattoi aluksi kuulostaa absurdilta, se vietiin päättäväisesti maaliin yritykselle tyypillisellä tarmolla – lopputuloksen ollessa parempi kuin kukaan osasi odottaa.

BusinessRakentamo muuttaa yritysneuvonnan prosessit – palvelut saatavilla maanlaajuisesti, välittömästi ja 24/721.9.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Toimintamalli on ajan kuluessa jalostunut paikallisesta maanlaajuiseksi ja nyt yhdistyksen jäsenistöön kuuluu runsaslukuinen joukko yrittäjiä sekä kymmeniä asiantuntijajäseniä ympäri Suomen. Yhdistyksen jäsenkunnalle tarjotaan monipuolista apua yhdistyksen järjestämien neuvonta- ja tukipalveluiden kautta sekä korkeatasoisia koulutuksia. Yrittäjät voivat myös hyödyntää verkoston laajaa osaamista laajoissakin kehitysprojekteissa. Yhdistyksen toiminnan ytimessä on tarjota mikroyrityksille ketteriä ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen – pienyrittäjän näkökulmaa läheisesti ymmärtäen. Voimakas digitalisaatioon panostaminen on tuonut palvelut nyt aika- ja paikkariippumattomasti jokaisen suomalaisen pienyrittäjän saataville.

Käsityöyrittäjä toteutti unelmansa koronasta huolimatta15.9.2021 11:33:38 EEST | Tiedote

Tapahtumien peruuntuminen on ollut monelle pienyrittäjälle suuri haaste, sillä monet pienyritykset jäivät täysin ilman perinteisistä tapahtumista tulevia myyntituloja. Vihtiläisen Käsinetorin yrittäjä Niina Leppänen päätti, että haasteista huolimatta nyt kehitetään toimintaa. Käsinetorin toiminta perustuu kotimaisen käsityöperinteen vaalimiseen ja värikkäiden nahkakäsineiden valmistamiseen Suomessa. Yritykselle myönnettiin hiljattain myös Avainlippu-merkki. Aiempina vuosina myynti on keskittynyt syksyn ja talven erilaisiin tapahtumiin, mutta koronan myötä oli aika kehittää uusia ideoita. Tärkeimmät uudistukset liiketoiminnassa olivat digitaalisten kanavien haltuunotto, uusi verkkokauppa ja rohkea panostus uuteen myymälään Nummelassa. Auttaakseen ahdingossa olevia yrittäjäkollegoitaan, Leppänen haluaa nyt rohkaista muita omalla esimerkillään.