Vauhti Speed Oy:n tehdas on siirtynyt valmistamaan käsidesejä torjuakseen COVID-19 pandemiaa

Vauhti Clean & Go käsidesi

Vauhdin tehdas on moderni 2018 valmistunut Atex normein hyväksytty pullotustehdas, joka on nimenomaan suunniteltu helposti syttyvien tuotteiden valmistukseen, kuten esim. hiilivetyliottimet ja etanoli. Kyseinen tuote tulee olemaan kiinteä osa Vauhdin tuoteportfoliota myös tulevaisuudessa. Olemme heti alusta saakka sitoutuneet tarjoamaan tuotetta sairaanhoitopiireille ja hoivapalveluihin, joihin varaamme merkittävän osan meidän viikkotuotannostamme.

Vauhti lahjoittaa nyt valmistuvasta tuotannosta käsihuuhdetta Pohjois-Karjalan sairaanhoitopiirille.

Vauhti Clean & Go käsidesi koostumus perustuu WHO:n suositukseen. Käsien huolellinen pesu ja desinfioiminen omalta osaltaan ehkäisevät Korona viruksen tarttumisen ja vaikuttavat näin ollen yhteiskunnan nopeaan palautumiseen normaaliin tilaan.

Hallituksen puheenjohtaja
Martti Uusitalo
p. +358 40 510 1380

Vauhti Clean & Go käsidesi

Vauhti Speed Oy – joensuulainen, maailman johtavin suksivoidetehdas

Joensuussa sijaitseva Vauhdin voidetehdas on nykyään yksi maailman nykyaikaisimmista ja automatisoiduimmista suksivoidetehtaista. Vauhti Speed Oy:n juuret juontavat jo vuoteen 1912. Kyseessä on yksi maailman vanhimmista tai jopa vanhin vielä toiminnassa oleva suksivoide valmistaja

Yhtiön toimitusjohtajana toimii alalla suurta arvostusta nauttiva filosofian tohtori Esa Puukilainen, joka on mm. väitöskirjatutkimuksessaan tutkinut muovimateriaalin ja veden välistä vuorovaikutusta, yhtenä sovelluskohteena suksen pohja.

Vauhti tekee tutkimusyhteistyötä Itä-Suomen yliopiston kemian laitoksessa. Laitoksen tutkimusryhmillä on vuosikymmenien kokemus mm. suksien pohjamateriaalina käytettyjen polymeerien valmistuksesta, pintojen kemiallisesta ja rakenteellisesta muokkauksesta, pintojen päällystämisestä ja pintojen atomitason ilmiöiden teoreettisesta simulaatiosta.

SUOMEN PATENTTI- JA REKISTERIHALLITUKSEN PATENTTIVIRASTO ON MYÖNTÄNYT PATENTIN VAUHTI SPEED OY:N SKIN SKI CLEANER -KEKSINNÖLLE21.2.2019 09:25:20 EETTiedote

Suomalainen suksivoideyhtiö Vauhti Speed Oy solmi merkittävän jakelusopimuksen maailman johtavan suksiyhtiön Fischerin kanssa10.12.2018 11:39:53 EETTiedote