Veera Nyfors Akavan opiskelijoiden puheenjohtajaksi

Akavan opiskelijoiden puheenjohtajaksi on valittu Veera Nyfors, joka edustaa opiskelijatoiminnassa Tradenomiliitto TRAL:ia.

Akavan opiskelijatoiminnan lisäksi Nyfors on ollut aktiivinen Tradenomiliiton, Tradenomiopiskelijoiden ja Turun ammattikorkeakoulun opiskelijakunta – TUOn toiminnassa. Hän opiskelee tradenomiksi Turun ammattikorkeakoulussa.

– Kiitollisena saamastani luottamuksesta odotan innolla, että pääsen viemään Akavan opiskelijoiden toimintaa yhdessä toimijoidemme kanssa eteenpäin. Akavan opiskelijoilla on hyvä mahdollisuus toimia merkittävänä ja aktiivisena etujärjestönä opiskelijoille ja työuraansa aloittaville. Haluan myös kehittää Akavan opiskelijoiden toimintaa Akavan sisällä, sanoo Veera Nyfors.

Akavan opiskelijoiden ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Elina Viitaniemi, joka edustaa Akavan Erityisaloja. Toiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Roosa Huttunen, joka edustaa Insinööriliittoa.

Akavan opiskelijoiden opiskelijaneuvostoon valittiin Anna Pentti, Tradenomiliitto TRAL, Eetu Heiska, Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut, Saana Ylikruuvi, Opetusalan Ammattijärjestö OAJ ja Miika Hiltunen, Suomen Ekonomit.

Akavan opiskelijoiden uusien toimijoiden kausi alkaa 1. tammikuuta 2021.

Akavan opiskelijoiden puheenjohtaja Veera Nyfors, puh. 040 511 9370

Akavan opiskelijoiden 1. varapuheenjohtaja Elina Viitaniemi, puh. 045 649 2609

Akavan opiskelijoiden 2. varapuheenjohtaja Roosa Huttunen, puh. 045 653 0553

Hallituksen ja työmarkkinakeskusjärjestöjen samapalkkaisuusohjelma on julkaistu18.12.2020 10:00:16 EETTiedote

Hallitus ja työmarkkinakeskusjärjestöt ovat neuvotelleet yhteiset samapalkkatoimenpiteet vuosille 2020–2023. Samapalkkaohjelman tavoitteena on naisten ja miesten keskimääräisen palkkaeron kaventaminen. Tavoitteeseen pyritään muun muassa palkka- ja sopimuspolitiikalla, palkkausjärjestelmien kehittämisellä, työn ja perhe-elämän yhteensovittamisella sekä purkamalla työelämän sukupuolen mukaista eriytymistä.