Vene 20 Båt -messut on mukana #MEIDÄNMERI-kampanjassa
Itämeri on yksi maailman saastuneimmista meristä ja sen hyvinvoinnin eteen on tehtävä töitä. Nyt tarvitaan välittömiä, konkreettisia toimenpiteitä useilta eri tahoilta. Venemessut on mukana tukemassa John Nurmisen Säätiön ja Moomin Charactersin #MEIDÄNMERI-kampanjaa, jonka tarkoituksena on lisätä tietoutta Itämeren tilasta sekä kerätä varoja John Nurmisen Säätiön työhön meren ja sen perinnön pelastamiseksi.
"#MEIDÄNMERI-kampanja tullaan julkaisemaan kokonaisuudessaan helmikuussa merihenkisesti venemessuilla, ja olemme tästä kovin innoissamme. Venemessuilla paljastamme koko vuoden 2020 kestävän kampanjan suurimmat tapahtumat ja valtavan määrän kumppaneita yrityskentältä ja kulttuuri-instituutioista aina kaupunkeihin, kouluihin ja järjestökenttään Itämeren ympäriltä ja kauempaa", Moomin Charactersin toimitusjohtaja Roleff Kråkström kertoo.
Yksityiset ihmiset voivat tukea kampanjaa lahjoituksilla ja ostamalla #MEIDÄNMERI-lipun tai kampanjatuotteita Vene 20 Båt -messuilta. Jokaisesta hyväntekeväisyyslipusta lahjoitetaan 3 euroa #MEIDÄNMERI-kampanjalle.
”Messukeskus haluaa rakentaa kestävämpää tulevaisuutta yhdessä asiakkaitten ja kumppanien kanssa. Pitkään jatkuneen vastuullisuustyömme tavoitteenamme on olla 110 % hiilineutraali vuonna 2029. Tuore ilonaiheemme on tänä vuonna katollemme avautunut Helsingin suurimpiin kuuluva aurinkovoimala”, kertoo viestintäjohtaja Maria Mroue Messukeskuksesta. ”#MEIDÄNMERI-kampanjan kautta jokainen messukävijä voi vaikuttaa Itämeren tilaan ja olla osa merkittävää työtä. Pienistä teoista tulee suuria, kun niitä on paljon. Messukeskus tuo venemessuilla ja sen markkinoinnissa esille kampanjaa. Venemessujen lisäksi #MEIDÄNMERI-hyväntekeväisyyslipun voi ostaa ensi vuonna Matka, Caravan, GoExpo ja Lapsi-messuille.”
#MEIDÄNMERI-kampanja venemessuilla
Kampanjaan ja John Nurmisen Säätiön Itämeri-työhön voi tutustua elämyksellisellä #MEIDÄNMERI-osastolla. John Nurmisen Säätiö ja Moomin Characters järjestävät messuilla myös Itämeri-aiheista ohjelmaa. Kampanja kutsuu pienet venemessukävijät perhepäivänä sunnuntaina 16.2. Muumipapan ja Nuuskamuikkusen merelliseen show’hun, jonka jälkeen lapset pääsevät tapaamaan esiintyjiä meet & greetissä. Tarkempi #MEIDÄNMERI-messuohjelma julkaistaan joulukuussa.
”Itämeren rannoilla ja sisämaassa on tuhansittain koteja, kesänviettopaikkoja, purjehduskerhoja, matkailuyrittäjiä ja museoita, joissa jatketaan vuosisataisia merenkulkuun ja merenrantaelämään liittyviä perinteitä. Meidän sukupolvemme on käännekohdassa. Meidät tullaan muistamaan siitä, mitä me teimme – tai jätimme tekemättä – Itämeren ja sen perinnön pelastamiseksi. Siksi on sydäntälämmittävää saada Moomin Characters, venemessuyhteisö sekä monet muut tahot mukaan edistämään Itämeren asiaa”, John Nurmisen Säätiön asiamies Annamari Arrakoski-Engardt iloitsee.
Vene 20 Båt -messut järjestetään pe-su 7. – 16.2.2020 Messukeskuksessa Helsingissä. Messukeskus järjestää Pohjois-Euroopan suurimman veneilytapahtuman Venealan Keskusliitto Finnboat ry:n toimeksiannosta 51. kerran. Liput ennakkoon http://shop.messukeskus.com
www.venemessut.fi #venemessut
www.meidänmeri.fi #MEIDÄNMERI #VÅRTHAV #OURSEA
John Nurmisen Säätiö – Itämeren suojelua ja kulttuuritekoja
Vuonna 1992 perustetun John Nurmisen Säätiön tavoite on pelastaa Itämeri ja sen perintö tuleville sukupolville. Säätiö on palkittu tiedon välittäjä ja merellisen kulttuurisisällön tuottaja. Säätiön Puhdas Itämeri -hankkeissa parannetaan Itämeren tilaa konkreettisilla, mereen kohdistuvaa kuormitusta ja ympäristöriskejä vähentävillä toimilla. Työtä ohjaavat mitattavat tulokset ja vaikuttavuus. www.johnnurmisensaatio.fi
Moomin Characters
#MEIDÄNMERI-kampanjan aloitteentekijänä on Moomin Characters -yhtiö, joka hallinnoi ja valvoo Tove Janssonin töiden oikeuksia. Kampanja toteutetaan yhteistyössä John Nurmisen Säätiön ja Moomin Charactersin globaalin agentin, Bulls Licensingin, kanssa.
Lisätietoja:
Messukeskus, tiedottaja Teija Armanto, Messukeskus, puh. 050 376 0804, teija.armanto@messukeskus.com
John Nurmisen Säätiö, Annamari Arrakoski-Engardt, säätiön asiamies, puh. 0400 477 878, annamari.arrakoski-engardt(at)jnfoundation.fi
Moomin Characters, Roleff Kråkström, toimitusjohtaja, puh. 0400 549 692, roleff.krakstrom@moomin.com
Tietoja julkaisijasta
Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Kennelliiton Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain.
Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Messukeskus toi vuonna 2024 pääkaupunkiseudulle 245 miljoonan euron tulovirran ja toiminnan työllisyysvaikutus oli 3335 henkilötyövuotta. Omistajayritys Suomen Messut perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The realsocial media. www.messukeskus.com @messukeskus
Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congresses and business events every year.
Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel. The events held at the Helsinki Exhibition and Convention Centre last year brought in a revenue stream of 245 million euros to the Helsinki metropolitan area and created the equivalent of 3,335 full-time jobs. The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Messukeskus
Uusi kansainvälinen sähköalan tapahtuma kokoaa keväällä alan yritykset ja ammattilaiset Helsinkiin27.11.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Helsingin Messukeskuksessa 15.–17.4.2026 ensimmäistä kertaa järjestettävä kansainvälinen Sähkö–Electricity 26 -ammattitapahtuma sähköistää toimialan messu- ja näyttelytoiminnan Pohjois-Euroopassa. Tapahtumaan on ilmoittautunut jo yli 230 näytteilleasettajaa ja messuhallien 6 ja 7 viimeisiä neliömetrejä viedään.
Studia rikkoi ennätyksensä – tapahtuma kasvatti kävijämääräänsä 25 %26.11.2025 18:26:05 EET | Tiedote
Messukeskuksen yläkerran hallit täyttyivät 25.-26.11. urahaaveista, tulevaisuuden pohdinnoista ja innostuneista kohtaamisista, kun Studia-messujen 150 näytteilleasettajaa esitteli koulutus- ja uravaihtoehtojaan. Suomen suurin opiskelu- ja uratapahtuma keräsi Helsingin Messukeskukseen kahden päivän aikana yhteensä 19 089 kävijää, mikä on 25 prosenttia enemmän kuin viime vuonna.
Otaniemen lukion opiskelijakunnalle Lukiolaisstipendi hyvinvoinnin edistämisestä26.11.2025 18:08:29 EET | Tiedote
Suomen Lukiolaissäätiö, Suomen Lukiolaisten Liitto ja Nyyti ry myönsivät 1 000 euron arvoisen lukiolaisstipendin tänä vuonna Otaniemen lukiolle ja sen opiskelijakunnalle. Vuonna 2025 stipendin myöntöperusteiden keskiössä oli erityistä hyvinvointi, mielenterveys ja yhteisöllisyys.
Helsingfors Mässcentrum förnyar sin Sustainable Travel Finland-märkning och fortsätter sitt arbete som en pionjär inom hållbar turism26.11.2025 09:00:00 EET | Tiedote
Helsingfors Mässcentrum är en del av Visit Finlands Sustainable Travel Finland-program och bidrar till att bygga ett hållbart Finland för turism. Sustainable Travel Finland-märkningen visar på ett långsiktigt engagemang för hållbar turism. Internationella resenärer och evenemangsarrangörer gör allt mer medvetna val, och ansvar har blivit en avgörande konkurrensfaktor.
Messukeskus uusi Sustainable Travel Finland -merkkinsä ja jatkaa työtään kestävän matkailun edelläkävijäyrityksenä26.11.2025 09:00:00 EET | Tiedote
Helsingin Messukeskus on Visit Finlandin Sustainable Travel Finland -yrityksenä mukana kestävän matkailun Suomen rakentamisessa. Sustainable Travel Finland -merkki kertoo pitkäjänteisestä työstä kestävän matkailun hyväksi. Kansainväliset matkailijat ja tapahtumajärjestäjät tekevät yhä tietoisempia valintoja, ja vastuullisuus on noussut ratkaisevaksi kilpailutekijäksi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme

