Verikokeeseen ilman vuoronumeroa ja ajanvarausta: avaamme Jyväskylän näytteenottokeskukseen kolme Nopsa-pikapalvelupistettä

Avaamme Jyväskylän näytteenottokeskukseen Telefoonikujalle kolme uutta Nopsa-pikapalvelupistettä maanantaina 16.9.2019. Nopsa-pisteellä verikokeeseen tuleva asiakas asioi ketterästi jonottamatta ja aikaa varaamatta.

Asiakaslähtöistä palvelua

Toiminnan helppous perustuu puoliavoimeen palveluun, jossa näytteenotto tapahtuu avoimessa vastaanottotilassa sijaitsevissa Nopsa-pisteissä. Nopsan avoimempi näytteenottotila sujuvoittaa asiointia, kuitenkin yksityisyyden huomioiden ja laadusta tinkimättä. Näytteet käsitellään asiantuntevasti ja luotettavasti suomalaisessa keskuslaboratoriossamme.

Näytteet otetaan kevytrakenteisten seinäkkeiden suojissa ja henkilöllisyys varmistetaan Kela- tai muuta henkilökorttia näyttämällä. Vaikka asiakkaan ei tarvitse ennalta varata aikaa näytteenottoon, on lähete kuitenkin oltava valmiina. Tämän jälkeen riittää, että asiakas saapuu Nopsa-palvelupisteelle itselleen sopivana aikana.

Nopsa-palvelupisteet on tarkoitettu vain verinäytteiden ottoon aikuisille ja nuorille. Esimerkiksi sydänfilmit, virtsanäytteet ja kotoa tuotavat näytteet hoidetaan edelleen perinteisen näytteenoton puolella. Jos lähetteellä on muutakin kuin verikokeita, palvelemme asiakasta vuoronumerolla tai ajanvarauksella.

Fimlabin Nopsa palvelee asiakkaita maanantaista 16. syyskuuta alkaen arkisin kello 7-15, osoitteessa Telefoonikuja 5.

Laajennamme myös näytteenottokeskuksen aukioloaikoja ajanvarauksen tekeville asiakkaille. Jatkossa näytteenottoa myös keskiviikko-iltaisin klo 15 -18 välisenä aikana. Huom. iltanäytteenotto ainoastaan ajanvarauksella. Ilta-aika varataan kohdasta verikoe ja/tai virtsatutkimukset ja/tai ekg. (www.fimlab.fi/ajanvaraus)

Nopsa on kerännyt kiitosta Tampereella

Alkuvuodesta 2019 Tampereella Fimlab Kuninkaankulman laboratoriossa käyttöönotettu Nopsa-konsepti on kerännyt kiitosta – niin asiakkailta kuin henkilökunnaltakin.

– Nopsa sujuvoittaa palvelua ja prosessia. Toisin sanoen asiakas pääsee nopeammin hänelle määrättyihin laboratoriokokeisiin. Erityinen apu tästä on ruuhkaisissa, isoissa toimipisteissämme, joissa on usein vilkasta, kertoo näytteenoton kehityspäällikkö Nina Isomäki

Lisätietoja antaa:

Palvelupäällikkö Tarja Tick-Sinkkilä, Fimlab Laboratoriot Oy.

Meitä Fimlabilaisia on jo lähes 1000 asiantuntijaa yli 100 toimipisteessä. Fimlabin laboratorioita löytyy Pirkanmaalta, Kanta-Hämeestä, Keski-Suomesta sekä Päijät-Hämeestä, joissa palvelemme mm. sairaaloita, terveyskeskuksia, työterveyshuoltoa, yksityisiä lääkäriasemia sekä yksityislääkärien asiakkaita.

Inhimillisesti ihon alle merkitsee tuhansia näytteenottotilanteita ja kohtaamisia päivittäin elämän iloissa ja suruissa. Haluamme, että jokainen asiakkaamme kokee tulleensa kuulluksi ja palvelluksi henkilökohtaisesti, juuri sellaisena kuin on.