Verikokeeseen ilman vuoronumeroa ja ajanvarausta: avaamme Jyväskylän näytteenottokeskukseen kolme Nopsa-pikapalvelupistettä

Avaamme Jyväskylän näytteenottokeskukseen Telefoonikujalle kolme uutta Nopsa-pikapalvelupistettä maanantaina 16.9.2019. Nopsa-pisteellä verikokeeseen tuleva asiakas asioi ketterästi jonottamatta ja aikaa varaamatta.

Asiakaslähtöistä palvelua

Toiminnan helppous perustuu puoliavoimeen palveluun, jossa näytteenotto tapahtuu avoimessa vastaanottotilassa sijaitsevissa Nopsa-pisteissä. Nopsan avoimempi näytteenottotila sujuvoittaa asiointia, kuitenkin yksityisyyden huomioiden ja laadusta tinkimättä. Näytteet käsitellään asiantuntevasti ja luotettavasti suomalaisessa keskuslaboratoriossamme.

Näytteet otetaan kevytrakenteisten seinäkkeiden suojissa ja henkilöllisyys varmistetaan Kela- tai muuta henkilökorttia näyttämällä. Vaikka asiakkaan ei tarvitse ennalta varata aikaa näytteenottoon, on lähete kuitenkin oltava valmiina. Tämän jälkeen riittää, että asiakas saapuu Nopsa-palvelupisteelle itselleen sopivana aikana.

Nopsa-palvelupisteet on tarkoitettu vain verinäytteiden ottoon aikuisille ja nuorille. Esimerkiksi sydänfilmit, virtsanäytteet ja kotoa tuotavat näytteet hoidetaan edelleen perinteisen näytteenoton puolella. Jos lähetteellä on muutakin kuin verikokeita, palvelemme asiakasta vuoronumerolla tai ajanvarauksella.

Fimlabin Nopsa palvelee asiakkaita maanantaista 16. syyskuuta alkaen arkisin kello 7-15, osoitteessa Telefoonikuja 5.

Laajennamme myös näytteenottokeskuksen aukioloaikoja ajanvarauksen tekeville asiakkaille. Jatkossa näytteenottoa myös keskiviikko-iltaisin klo 15 -18 välisenä aikana. Huom. iltanäytteenotto ainoastaan ajanvarauksella. Ilta-aika varataan kohdasta verikoe ja/tai virtsatutkimukset ja/tai ekg. (www.fimlab.fi/ajanvaraus)

Nopsa on kerännyt kiitosta Tampereella

Alkuvuodesta 2019 Tampereella Fimlab Kuninkaankulman laboratoriossa käyttöönotettu Nopsa-konsepti on kerännyt kiitosta – niin asiakkailta kuin henkilökunnaltakin.

– Nopsa sujuvoittaa palvelua ja prosessia. Toisin sanoen asiakas pääsee nopeammin hänelle määrättyihin laboratoriokokeisiin. Erityinen apu tästä on ruuhkaisissa, isoissa toimipisteissämme, joissa on usein vilkasta, kertoo näytteenoton kehityspäällikkö Nina Isomäki

Lisätietoja antaa:

Palvelupäällikkö Tarja Tick-Sinkkilä, Fimlab Laboratoriot Oy.

Meitä Fimlabilaisia on jo lähes 1000 asiantuntijaa yli 100 toimipisteessä. Fimlabin laboratorioita löytyy Pirkanmaalta, Kanta-Hämeestä, Keski-Suomesta sekä Päijät-Hämeestä, joissa palvelemme mm. sairaaloita, terveyskeskuksia, työterveyshuoltoa, yksityisiä lääkäriasemia sekä yksityislääkärien asiakkaita.

Inhimillisesti ihon alle merkitsee tuhansia näytteenottotilanteita ja kohtaamisia päivittäin elämän iloissa ja suruissa. Haluamme, että jokainen asiakkaamme kokee tulleensa kuulluksi ja palvelluksi henkilökohtaisesti, juuri sellaisena kuin on.

Veripalvelun hyytymislaboratorio siirtyy Fimlabille 1.9.20197.6.2019 12:56:51 EESTUutinen

Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu ja Fimlab Laboratoriot Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen liiketoimintakaupasta. Veripalvelun hemostaasi- ja trombosyyttitutkimusliiketoiminta siirtyy Fimlabille 1.9.2019. Fimlab jatkaa siirtyvää toimintaa pääkaupunkiseudulla. Laboratorion liikkeenluovutuksella turvataan Veripalvelussa pitkään toimineen laboratorion jatkuvuus ja kehittyminen potilashoidon tukena. Tutkimusten hyvästä saatavuudesta ja korkeasta laadusta pidetään kiinni myös jatkossa.

Tiedote: Taysin lihastautien tutkimuskeskuksen laboratoriodiagnostiikka siirtyy Fimlabille 1.1.2019 alkaen20.12.2018 13:54:49 EETTiedote

Tampereen yliopistollisen sairaalan lihastautien tutkimuskeskus on valtakunnallinen lihastautien erikoispoliklinikka (Tampere Neuromuscular Center), joka toimii osana laajempaa eurooppalaista ERN-osaamisverkostoa (EURO-NMD). Keskukseen kuuluvat DNA- ja lihaspatologian erikoislaboratoriot ovat tähän asti toimineet Tampereen yliopiston alaisuudessa, mutta marraskuussa allekirjoitetulla sopimuksella on päätetty siirtää kyseiset laboratoriotoiminnot Fimlab laboratoriot Oy:lle vuoden 2019 alusta alkaen. Toiminta jatkuu keskeytyksettä vuodenvaihteen jälkeen. - Fimlab akkreditoituna ja korkealaatuisena laboratoriodiagnostiikkaan keskittyvänä yrityksenä antaa hyvän toimintaympäristön lihastautien diagnostiikkaan liittyvien tutkimusten ylläpidolle ja kehittämiselle osana ERN-keskuksen toimintaa, sanovat kyseisestä toiminnasta vastaava dosentti Johanna Palmio ja professori Bjarne Udd. Toiminnot yhdistämällä saadaan keskitettyä toiminnan vaatimaa osaamista ja resursseja yhteen paikkaan, toiminnal