Vesa Tykkyläinen nimitetty Digita Oy:n toimitusjohtajaksi

Vesa Tykkyläinen on nimitetty Digita Oy:n toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.10.2019. Tykkyläisellä on yli 30 vuoden kansainvälinen kokemus teknologia- ja palvelualoilta. Hän on toiminut uransa aikana yli 10 vuotta ulkomailla muun muassa Kiinassa, Italiassa ja Saksassa.

Digita Oy:n uusi toimitusjohtaja Vesa Tykkyläinen.

Tykkyläinen toimi Basware Oyj:n toimitusjohtajana vuosina 2016-2019. Helsingin pörssiin listattu Basware on yksi maailman johtavista verkottuneiden hankinnasta maksuun -ratkaisujen ja -palveluiden tarjoajista. Ennen Baswareen siirtymistä Vesa Tykkyläinen toimi Nokia Oyj:ssä lukuisissa johtavissa tehtävissä 30 vuoden ajan.

”Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja, jonka strategiana on kasvaa monipuolisten digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoajana. Olen iloinen saadessani mahdollisuuden johtaa tätä yhtiötä ja sen kokenutta ja kyvykästä johtoryhmää, Digitan strategian toteutuksen seuraavassa vaiheessa” sanoo Vesa Tykkyläinen.

”Kiitän Digitan operatiivista johtajaa Markus Ala-Hautalaa hienosti hoidetusta ylimenokauden johtamisesta ja toivotan Vesa Tykkyläisen lämpimästi tervetulleeksi Digitaan. Hänellä on laaja ja monipuolinen kokemus hyvinkin erilaisista vaativista ja vastuullisista tehtävistä sekä vaihtelevista toimintaympäristöistä. Tämä kokemus yhdessä Tykkyläisen syvän teknologiaymmärryksen kanssa antavat hänelle erinomaiset edellytykset kehittää Digitaa yhdessä kokeneen henkilökunnan kanssa monipuolistuvan sähköisen viestinnän merkittäväksi toimijaksi”, lisää Digitanhallituksen puheenjohtaja Arne Wessberg.

Vesa Tykkyläinen, p. 050 482 4259, vesatykkylainen(a)gmail.com, sähköposti 1.10. alkaen: vesa.tykkylainen(a)digita.fi

Arne Wessberg, p. 040 061 8800, arne.wessberg(a)elisanet.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi, www.digitamahdollistaa.fi

Digita Oy:n uusi toimitusjohtaja Vesa Tykkyläinen.

Digitan antenni-tv-verkossa tehdään maksu-tv-palveluihin liittyviä muutostöitä 31.12.2019 – tee television kanavahaku uudelleen30.12.2019 10:30:00 EETTiedote

Antenni-tv-verkon maksu-tv-palvelut näkyvät Digitan verkossa HD-tasoisena 1.1.2020 alkaen. Maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee Digitan antenni-tv-verkossa nykyisestä 85 prosentin väestöpeitosta 90 prosenttiin. HD-jakelun käynnistyminen Digitan verkossa edellyttää teknisiä muutostöitä, joita tehdään tiistaina 31.12.2019 klo 9:30 alkaen. Muutostöiden jälkeen tulee tehdä television kanavahaku uudelleen. Tv-katsojia palvelee muutostöiden jälkeen Digitan kuluttajapalvelu Digita Info arkisin klo 8-20 ja poikkeuksellisesti 1.1.2020 klo 12-20. Maksu-tv-palveluihin liittyvissä asioissa kuluttajia palvelee DNA:n asiakaspalvelu.

Radiokanavien kuuluvuusalueisiin tulossa muutoksia vuoden 2020 alussa käynnistyvän radion uuden toimilupakauden myötä30.12.2019 09:15:11 EETTiedote

Radion uuden toimilupakauden käynnistyessä 1.1.2020 radiokanavien kuuluvuusalueisiin tulee merkittäviä muutoksia radiotaajuuksien vaihtuessa radiokanavalta toiselle. Uudet kuuluvuusalueet perustuvat Traficomin ja valtioneuvoston 15.11.2018 myöntämiin uusiin ohjelmistotoimilupiin. Muutokset koskevat vain osaa kaupallisia radiokanavia, eivätkä vaikuta esimerkiksi Ylen radiokanaviin.

Antenni-tv-verkon maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee23.12.2019 09:00:00 EETTiedote

Digita tarjoaa antenni-tv-verkossaan maksu-tv-palveluja HD-tasoisena vuoden 2020 alusta. Maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee Digitan antenni-tv-verkossa nykyisestä 85 prosentin väestöpeitosta 90 prosenttiin. Maksu-tv-palveluja lähetetään jatkossa nykyisten tv-asemien lisäksi myös Fiskarsin, Haapaveden, Kerimäen, Kolin, Mikkelin, Pernajan, Vaasan ja Vuokatin tv-asemilta. Jatkossa HD-kanavien vastaanottoon ei tarvita erillistä antennia.