Viasat Urheilu -kanava vapaasti katsottavissa tulevana viikonloppuna koko maassa Digitan antenni-tv-verkossa – Suomessa ennätysmäärä mainosrahoitteisia tv-kanavia

Viasat Urheilu -kanava on vapaasti katsottavissa Digitan valtakunnallisen antenni-tv-verkon A-kanavanipussa perjantaista 25.8. klo 8:00 alkaen ja jatkuen maanantaihin 28.8. klo 8:00 asti. Viasat Urheilu -kanava näkyy kanavapaikalla 28.

Viasatin jo useamman kerran tarjoamat vapaat viikonloput rikastuttavat Digitan antenni-tv-verkon tarjontaa. Digitan valtakunnallisessa verkossa näkyy tällä hetkellä 19 vapaasti jaettavaa kanavaa ja 47 maksu-tv-kanavaa. Maksuttomien mainosrahoitteisten kanavien määrä on vuodesta 2014 alkaen kasvanut vuosittain keskimäärin kahdella.

”Suomessa on eurooppalaisittain erittäin vahva mainosrahoitteinen televisio. Tämä tarkoittaa sitä, että suomalaiselle tv-katsojalle on tarjolla poikkeuksellisen suuri määrä vapaasti katsottavia kanavia Ylen kanavien lisäksi”, kertoo Digitan toimitusjohtaja Juha-Pekka Weckström. ”Muualla Euroopassa tilanne on päinvastainen. Esimerkiksi Norjassa vapaasti katsottavia kanavia on seitsemän, Ruotsissa kahdeksan, Tanskassa yhdeksän ja Saksassa kaksitoista”, jatkaa Weckström.

Tilastojen mukaan 93% suomalaisten noin kolmen tunnin päivittäisestä tv-katselusta kohdistuu vapaasti katsottaviin kanaviin. Tämä paitsi takaa kotimaisten netti-tv-palveluiden suosion, myös luo pohjan tehokkaalle, laajat massat tavoittavalle mainosmedialle. ”Digita kehittää jatkuvasti mediayhtiöiden kanssa uudentyyppistä mainosteknologiaa. Viimeksi kesäkuussa Digita ja MTV ovat testanneet perinteisen televisiomainonnan ja online-mainonnan yhdistämistä hybridi-tv-ympäristössä erinomaisin tuloksin. Perinteisen television ja internetin yhdistävät hybridipalvelut mahdollistavat Digitan media-asiakkaille täysin uutta kasvua tv-mainosliiketoimintaansa”, kertoo Weckström Digitan uusista tv-palveluista.

Digita Info auttaa

Viasat Urheilu -kanavan saa näkyviin tekemällä vastaanottimessa kanavahaun, jonka voi tehdä jo etukäteen. Useimmat vastaanottimet etsivät uudet tv-kanavat automaattisesti. Jotkin vastaanottimet saattavat vaatia kanavien uudelleen virittämisen tai tehdasasetusten palauttamisen. Ohjeet kanavahaun tekemiseksi löytyvät Digitan internet-sivuilta www.digita.fi/kanavahaku tai laitteen käyttöoppaasta.

Digitan kuluttajapalvelun Digita Infon tekniset asiantuntijat auttavat antenni-tv-vastaanottoon liittyvissä kysymyksissä. Digita Info palvelee maanantaista perjantaihin klo 8-20 puh. 020 411 7676 tai info@digita.fi.

Lisätietoja Viasat Urheilu –kanavan tarjonnasta: https://www.viasat.fi/open

Digita Oy
Markus Ala-Hautala, COO
puh. +358 400 549 023, etunimi.sukunimi@digita.fi

Digitan antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu Joutsenon radio- ja tv-asemalla 12.12.2017 – muutoksella vaikutuksia antenni-tv-vastaanottoon14.11.2017 12:47Tiedote

Antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu lähetyskanavalta 44 (658 MHz) kanavalle 35 (586 MHz) Joutsenon radio- ja tv-asemalla tiistaina 12.12.2017. Muutostöitä tehdään klo 9-16 välillä. Tänä aikana kaikissa tv-lähetyksissä saattaa esiintyä muutaman minuutin katkoksia. B-kanavanipussa lähetetään DVB-T2-lähetysteknologialla Nelonen HD –kanavaa sekä maksu-tv-lähetyksiä. Taajuuden muututtua useimmat Antenna Ready HD –vastaanottimet päivittävät pääsääntöisesti uudet taajuudet automaattisesti, mutta jotkin vastaanottimet saattavat edellyttää kanavahaun hyväksymistä tai manuaalista tekemistä laitteessa.  Taajuusmuutos yhteisantennikiinteistöissä ja omakotitaloissa Taajuusmuutoksia tehtäessä antennijärjestelmiin pitää yleensä tehdä muutoksia taloyhtiöissä ja julkisissa rakennuksissa, jotka vastaanottavat televisiolähetyksiä yhteisantenniverkon kautta. Joutsenossa käynnistyvä uusi taajuus on kuitenkin ollut käytössä jo aiemmin (toukokuuhun 2017 saakka), ja todennäköisesti yhteisantennijä

Digitan antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu Kruunupyyn radio- ja tv-asemalla 29.11.2017 – muutoksella vaikutuksia antenni-tv-vastaanottoon14.11.2017 12:34Tiedote

Antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu lähetyskanavalta 40 (626 MHz) kanavalle 22 (482 MHz) Kruunupyyn radio- ja tv-asemalla keskiviikkona 29.11.2017. Muutostöitä tehdään klo 9-16 välillä. Tänä aikana kaikissa tv-lähetyksissä saattaa esiintyä muutaman minuutin katkoksia. B-kanavanipussa lähetetään DVB-T2-lähetysteknologialla Nelonen HD –kanavaa sekä maksu-tv-lähetyksiä. Taajuuden muututtua useimmat Antenna Ready HD – vastaanottimet päivittävät pääsääntöisesti uudet taajuudet automaattisesti, mutta jotkin vastaanottimet saattavat edellyttää kanavahaun hyväksymistä tai manuaalista tekemistä laitteessa.  Taajuusmuutos yhteisantennikiinteistöissä ja omakotitaloissa Taajuusmuutoksia tehtäessä antennijärjestelmiin pitää yleensä tehdä muutoksia taloyhtiöissä ja julkisissa rakennuksissa, jotka vastaanottavat televisiolähetyksiä yhteisantenniverkon kautta. Kruunupyyssä käynnistyvä uusi taajuus on kuitenkin ollut käytössä jo aiemmin (toukokuuhun 2017 saakka), ja todennäköisesti yhteisan

IBM:n, Digitan ja Etteplanin Future City Challenge käynnistyy – kokoa joukkueesi koko Suomen kattavaan IoT-innovaatiokilpailuun1.11.2017 07:31Tiedote

IBM, Digita ja Etteplan järjestävät yhdessä ensimmäisen koko Suomen kattavan innovaatiokilpailun, Future City Challengen, jonka tavoitteena on suunnitella uusia ratkaisuja ja sovelluksia helpottamaan kaupunkilaisten arkipäivää. Kisaan mukaan lähtevät kaupungit ovat Helsinki, Espoo, Vantaa, Oulu, Jyväskylä ja Tampere. Future City Challenge käynnistyy 3.12.2017 ja päättyy 31.1.2018.

Taloustutkimus ja Digita jatkavat hybridi-tv-ympäristössä toteutettavaa tutkimusta24.10.2017 11:19Tiedote

Taloustutkimus ja Digita käynnistivät keväällä 2017 pilotin, jossa selvitettiin mahdollisuuksia kehittää uusia digitaalisia palveluita ja tutkimusmenetelmiä. Hybridi-tv-ympäristössä toteutetussa tutkimuksessa haluttiin selvittää miten Digtan hybridi-tv-alustaa voisi hyödyntää tutkimustoiminnassa. Nyt tutkimus saa vuoden pituisen jatkon. ”Keväällä tehty tutkimus oli lupaava, ja nyt tarkoituksenamme on jatkaa menetelmän arviointia. Käynnistämme lokakuussa uusien panelistien värväämisen, ja tarkoituksena on kasvattaa hybridi-tv-panelistien määrää alle sadasta tv-päätelaitteesta vähintään 700 päätelaitteeseen. Tavoitteenamme on jollakin aikavälillä ottaa hybridi-tv osaksi tutkimustyökalujamme”, kertoo Pasi Huovinen Taloustutkimuksesta. ”Digitan rooli on jatkossa mahdollistaa Taloustutkimukselle älykäs alusta tutkimusten toteuttamiseen. Televisio uudistuu, ja siihen on tullut, ja tulee enenevässä määrin muista medioista tunnettuja keinoja kohdentaa sisältöjä ja palvella katsojia. Nyt Talous