Viasat Urheilu -kanava vapaasti katsottavissa tulevana viikonloppuna koko maassa Digitan antenni-tv-verkossa – Suomessa ennätysmäärä mainosrahoitteisia tv-kanavia

Viasat Urheilu -kanava on vapaasti katsottavissa Digitan valtakunnallisen antenni-tv-verkon A-kanavanipussa perjantaista 25.8. klo 8:00 alkaen ja jatkuen maanantaihin 28.8. klo 8:00 asti. Viasat Urheilu -kanava näkyy kanavapaikalla 28.

Viasatin jo useamman kerran tarjoamat vapaat viikonloput rikastuttavat Digitan antenni-tv-verkon tarjontaa. Digitan valtakunnallisessa verkossa näkyy tällä hetkellä 19 vapaasti jaettavaa kanavaa ja 47 maksu-tv-kanavaa. Maksuttomien mainosrahoitteisten kanavien määrä on vuodesta 2014 alkaen kasvanut vuosittain keskimäärin kahdella.

”Suomessa on eurooppalaisittain erittäin vahva mainosrahoitteinen televisio. Tämä tarkoittaa sitä, että suomalaiselle tv-katsojalle on tarjolla poikkeuksellisen suuri määrä vapaasti katsottavia kanavia Ylen kanavien lisäksi”, kertoo Digitan toimitusjohtaja Juha-Pekka Weckström. ”Muualla Euroopassa tilanne on päinvastainen. Esimerkiksi Norjassa vapaasti katsottavia kanavia on seitsemän, Ruotsissa kahdeksan, Tanskassa yhdeksän ja Saksassa kaksitoista”, jatkaa Weckström.

Tilastojen mukaan 93% suomalaisten noin kolmen tunnin päivittäisestä tv-katselusta kohdistuu vapaasti katsottaviin kanaviin. Tämä paitsi takaa kotimaisten netti-tv-palveluiden suosion, myös luo pohjan tehokkaalle, laajat massat tavoittavalle mainosmedialle. ”Digita kehittää jatkuvasti mediayhtiöiden kanssa uudentyyppistä mainosteknologiaa. Viimeksi kesäkuussa Digita ja MTV ovat testanneet perinteisen televisiomainonnan ja online-mainonnan yhdistämistä hybridi-tv-ympäristössä erinomaisin tuloksin. Perinteisen television ja internetin yhdistävät hybridipalvelut mahdollistavat Digitan media-asiakkaille täysin uutta kasvua tv-mainosliiketoimintaansa”, kertoo Weckström Digitan uusista tv-palveluista.

Digita Info auttaa

Viasat Urheilu -kanavan saa näkyviin tekemällä vastaanottimessa kanavahaun, jonka voi tehdä jo etukäteen. Useimmat vastaanottimet etsivät uudet tv-kanavat automaattisesti. Jotkin vastaanottimet saattavat vaatia kanavien uudelleen virittämisen tai tehdasasetusten palauttamisen. Ohjeet kanavahaun tekemiseksi löytyvät Digitan internet-sivuilta www.digita.fi/kanavahaku tai laitteen käyttöoppaasta.

Digitan kuluttajapalvelun Digita Infon tekniset asiantuntijat auttavat antenni-tv-vastaanottoon liittyvissä kysymyksissä. Digita Info palvelee maanantaista perjantaihin klo 8-20 puh. 020 411 7676 tai info@digita.fi.

Lisätietoja Viasat Urheilu –kanavan tarjonnasta: https://www.viasat.fi/open

Digita Oy
Markus Ala-Hautala, COO
puh. +358 400 549 023, etunimi.sukunimi@digita.fi

Hippos tuo kumppaneidensa kanssa ravit takaisin televisioon - heinäkuussa nähdään päivittäin raveja antenni-tv-verkon Estradi-kanavalla13.6.2018 14:02Tiedote

Hippos yhteistyökumppaneidensa kanssa tekee heinäkuussa kokeilun, jossa ravit näkyvät päivittäin antenni-tv-verkossa Estradi-kanavalla. Lähetys Estradilla on sama, minkä Veikkaus lähettää TotoTV:stä. Studiolähetykset ovat ruudussa keskiviikkoisin ja lauantaisin –muina päivinä ravit nähdään suoraan radalta. Lähetykset alkavat 30.6. Suur-Hollola-viikonlopun lauantaista. Ponsse Oyj, Lähitapiola ja Hevosurheilu-lehti ovat mukana tukemassa hanketta.

Samsungin uusiin televisioihin hybridiominaisuus - kodeissa jo yli 350 000 hybridi-tv-vastaanotinta12.6.2018 10:44Tiedote

Digita on panostanut viime vuosina voimakkaasti uudentyyppisten hybridi-tv-palveluiden kehittämiseen. Esimerkkeinä HbbTV-teknologian (Hybrid broadcast broadband TV) mahdollistamista sovelluksista ovat muun muassa syksyllä 2017 ja keväällä 2018 musiikkiohjelmien yhteydessä ollut äänestysmahdollisuus. Hybridi-tv-laitteiden määrä on kasvanut voimakkaasti suomalaisissa tv-talouksissa. Hybridi-tv-palveluita aktiivisesti käyttäviä televisioita on nyt yli 350 000, joka on yli 2,5 kertainen määrä vuodentakaiseen verrattuna. Hybridi-tv-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Digitan antenni-tv-verkossa sekä Telian Kaapeli-TV:ssä.

Yle Radio Suomi Lahden aluelähetyksissä häiriöitä15.3.2018 16:50Tiedote

Digitan radiolähetyksissä Radio Suomen Lahden alueella on havaittu tekninen vika ja tällä hetkellä Lahden alueella välitetään Yle Radio Suomi Hämeenlinnan alueohjelmaa. Häiriö alkoi klo 15 ja viankorjaus on käynnissä. Pyrimme palauttamaan Yle Radio Suomen Lahden aluelähetykset normaaleiksi mahdollisimman pian. Pahoittelemme teknisestä viasta aiheutuvaa haittaa. Näkyvyys- ja kuuluvuusalueet Näkyvyys- ja kuuluvuusalueen voi tarkistaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Lisätietoa: Kuluttajat: Digita Info ma-pe klo 8.00–20.00 puh. 020 411 7676 info@digita.fi Puhelun hinta Digita Infoon on lankapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 6 senttiä minuutilta ja matkapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 17,17 senttiä minuutilta.