Viasat Urheilu -kanava vapaasti katsottavissa tulevana viikonloppuna koko maassa Digitan antenni-tv-verkossa – Suomessa ennätysmäärä mainosrahoitteisia tv-kanavia

Viasat Urheilu -kanava on vapaasti katsottavissa Digitan valtakunnallisen antenni-tv-verkon A-kanavanipussa perjantaista 25.8. klo 8:00 alkaen ja jatkuen maanantaihin 28.8. klo 8:00 asti. Viasat Urheilu -kanava näkyy kanavapaikalla 28.

Viasatin jo useamman kerran tarjoamat vapaat viikonloput rikastuttavat Digitan antenni-tv-verkon tarjontaa. Digitan valtakunnallisessa verkossa näkyy tällä hetkellä 19 vapaasti jaettavaa kanavaa ja 47 maksu-tv-kanavaa. Maksuttomien mainosrahoitteisten kanavien määrä on vuodesta 2014 alkaen kasvanut vuosittain keskimäärin kahdella.

”Suomessa on eurooppalaisittain erittäin vahva mainosrahoitteinen televisio. Tämä tarkoittaa sitä, että suomalaiselle tv-katsojalle on tarjolla poikkeuksellisen suuri määrä vapaasti katsottavia kanavia Ylen kanavien lisäksi”, kertoo Digitan toimitusjohtaja Juha-Pekka Weckström. ”Muualla Euroopassa tilanne on päinvastainen. Esimerkiksi Norjassa vapaasti katsottavia kanavia on seitsemän, Ruotsissa kahdeksan, Tanskassa yhdeksän ja Saksassa kaksitoista”, jatkaa Weckström.

Tilastojen mukaan 93% suomalaisten noin kolmen tunnin päivittäisestä tv-katselusta kohdistuu vapaasti katsottaviin kanaviin. Tämä paitsi takaa kotimaisten netti-tv-palveluiden suosion, myös luo pohjan tehokkaalle, laajat massat tavoittavalle mainosmedialle. ”Digita kehittää jatkuvasti mediayhtiöiden kanssa uudentyyppistä mainosteknologiaa. Viimeksi kesäkuussa Digita ja MTV ovat testanneet perinteisen televisiomainonnan ja online-mainonnan yhdistämistä hybridi-tv-ympäristössä erinomaisin tuloksin. Perinteisen television ja internetin yhdistävät hybridipalvelut mahdollistavat Digitan media-asiakkaille täysin uutta kasvua tv-mainosliiketoimintaansa”, kertoo Weckström Digitan uusista tv-palveluista.

Digita Info auttaa

Viasat Urheilu -kanavan saa näkyviin tekemällä vastaanottimessa kanavahaun, jonka voi tehdä jo etukäteen. Useimmat vastaanottimet etsivät uudet tv-kanavat automaattisesti. Jotkin vastaanottimet saattavat vaatia kanavien uudelleen virittämisen tai tehdasasetusten palauttamisen. Ohjeet kanavahaun tekemiseksi löytyvät Digitan internet-sivuilta www.digita.fi/kanavahaku tai laitteen käyttöoppaasta.

Digitan kuluttajapalvelun Digita Infon tekniset asiantuntijat auttavat antenni-tv-vastaanottoon liittyvissä kysymyksissä. Digita Info palvelee maanantaista perjantaihin klo 8-20 puh. 020 411 7676 tai info@digita.fi.

Lisätietoja Viasat Urheilu –kanavan tarjonnasta: https://www.viasat.fi/open

Digita Oy
Markus Ala-Hautala, COO
puh. +358 400 549 023, etunimi.sukunimi@digita.fi

Heads'n Tails, the winner of the Future City Challenge competition, aims to improve the condition of indoor air in Espoo’s schools14.2.2018 17:54Tiedote

Organised by IBM, Digita and Etteplan, the Future City Challenge competition culminated in a Grande Finale and the selection of a winner on Valentine's Day. The aim of the FCC competition was to design new solutions and applications to ease the everyday lives of city dwellers. The cities participating in the competition were Helsinki, Espoo, Vantaa, Oulu, Jyväskylä and Tampere. The winning team is Heads’n Tails, which proposed a solution for the City of Espoo. The team won with its "Schools into shape" solution; as the name suggests, the idea is to get schools into shape and ensure a healthy indoor air environment for schools and kindergartens.

Future City Challenge –kilpailun voittajatiimi Heads’n Tails haluaa laittaa Espoon koulujen sisäilman kuntoon14.2.2018 17:37Tiedote

IBM:n, Digitan ja Etteplanin organisoima Future City Challenge kilpailu huipentui ystävänpäivänä Grande Finaleen ja voittajaratkaisun valintaan. FCC-kilpailun tavoitteena oli suunnitella uusia ratkaisuja ja sovelluksia helpottamaan kaupunkilaisten arkipäivää. Kisaan mukaan lähtivät kaupungit Helsinki, Espoo, Vantaa, Oulu, Jyväskylä ja Tampere. Voittajatiimi on Espoon kaupungille ratkaisunsa ehdottanut Heads’n Tails. Tiimi voitti kisan ”Koulut kuntoon” -ratkaisulla, jonka tavoitteena on nimensä mukaisesti laittaa koulut kuntoon ja varmistaa kouluihin ja päiväkoteihin sisäilmaltaan terve työympäristö.

Digita ja Mapon yhteistyöhön paikannusratkaisujen tuottamisessa LoRaWAN-teknologiaa hyödyntäen8.2.2018 09:30Tiedote

Digita Oy ja Mapon Finland Oy ovat aloittaneet kaupallisen yhteistyön paikannusratkaisujen tuottamisesta hyödyntäen Digitan LoRaWAN-teknologiaan perustuvaa IoT-verkkoa sekä Maponin kalustonhallintaohjelmistoa. ”Yhteistyömme Maponin kanssa avaa meille mahdollisuuden tarjota erinomaisia ratkaisuja monille eri toimialoille, kuten logistiikka- ja rakennusteollisuudelle sekä laite- ja konevuokrausalalle. Digitan LoRaWAN-verkko mahdollistaa laitteiden ja koneiden ketterän ja kustannustehokkaan seurannan käyttökohteissa, joissa aikaisemmin on ollut vaikea toteuttaa seurantaa perinteisillä ratkaisuilla. LoRaWAN-teknologian avulla paikannuslaitteiden merkittävästi pidempi akunkesto mahdollistaa kokonaan uusia käyttökohteita”, kertoo Digitan IoT-palveluista vastaava johtaja Ari Kuukka. Nykyään erilaiset seurantajärjestelmät ovat olennainen osa kalustoa vaativaa liiketoimintaa. Maponin paikannukseen kehitetty ohjelmisto tarjoaa kattavan tiedon seurattavista kohteista. Sovellusta voidaan hyödyntää

AlfaTV:n näkyvyysalue laajenee valtakunnalliseksi Digitan antenni-tv-verkossa helmikuun alusta alkaen29.1.2018 12:13Tiedote

AlfaTV-kanavan näkyvyysalue laajenee kaikille Digitan lähetysasemille antenni-tv-verkossa 1. helmikuuta 2018 alkaen. Uusiin näkyvyysalueisiin kuuluvat muun muassa Ähtäri, Pihtipudas, Iisalmi, Kuusamo, Inari, Utsjoki, Kilpisjärvi, Ylläs, Sodankylä ja Kemijärvi. AlfaTV näkyy ilmaiseksi Digitan antenni-tv-verkossa kanavapaikalla 15 kanavanipussa A. Kanavan näkyvyysalue kattaa 99,96 % väestöstä. Kanavanipun A näkyvyysalueen voi tarkistaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Digita Info auttaa Useimmat vastaanottimet etsivät uudet tv-kanavat automaattisesti. Jotkin vastaanottimet saattavat vaatia kanavien uudelleenvirittämisen tai tehdasasetusten palauttamisen. Ohjeet kanavahaun tekemiseksi löytyvät Digitan internet-sivuilta www.digita.fi/kanavahaku tai laitteen käyttöoppaasta. Digitan kuluttajapalvelu Digita Infon tekniset asiantuntijat auttavat antenni-tv-vastaanottoon liittyvissä kysymyksissä. Digita Info palvelee maanantaista perjantaihin klo 8-20 puh. 020 411 7676 tai