Vientiteollisuus tarjoaa 23 000 nuorelle kesätyöpaikan

Keskeiset vientialat − kemian-, metsä- ja teknologiateollisuus − tarjoavat tänäkin kesänä lukuisia kesätyöpaikkoja opiskelijoille ja koululaiselle ympäri Suomea. Tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle nuorelle ja opiskelijalle kannustava kokemus ja laadukas tilaisuus tutustua työhön vientiteollisuudessa.

Kesätyö on ainutlaatuinen kokemus

Kemianteollisuuden, metsäteollisuuden ja teknologiateollisuuden yritykset tarjoavat tulevana kesänä arviolta 23 000 kesätyöpaikkaa. Vientiteollisuus pitää tärkeänä nuorten innostavia ensiaskeleita työelämään. Tähän työssäoppimis-, harjoittelu- ja kesätyöpaikat tarjoavat hyvän väylän.

Yrityksille kesä- ja harjoittelupaikkojen tarjoaminen on ainutkertainen tilaisuus huolehtia siitä, että opiskelijat saavat tarvitsemaansa kokemusta ja kiinnostuvat vientiteollisuudesta houkuttelevana tulevaisuuden työpaikkana.

Vientiteollisuudessa merkityksellistä ja mielenkiintoista työtä

Vientiteollisuudessa tehdään kiinnostavaa ja merkityksellistä työtä, johon tarvitaan parhaat osaajat jatkossakin. Vientiteollisuudella on myös iso rooli suomalaisessa yhteiskunnassa, sillä teollisuuden vientiyritysten verotuloilla katetaan merkittävä osa hyvinvointipalveluista. Kokonaisuudessaan teollisuus työllistää suoraan ja välillisesti lähes miljoona suomalaista.

Anni Siltanen, Kemianteollisuus ry, asiantuntija, osaaminen ja vetovoima,
puh. 044 562 5991, anni.siltanen@kemianteollisuus.fi

Paavo Lyytikäinen, Metsäteollisuus ry, asiantuntija, vetovoima ja osaaminen
puh. 040 574 2688, paavo.lyytikainen@forestindustries.fi

Birgitta Ruuti, Teknologiateollisuus ry, johtava asiantuntija, kasvu ja uudistuminen
puh. 040 581 8603, birgitta.ruuti@teknologiateollisuus.fi

Matti Lehmuksesta Kemianteollisuuden uusi puheenjohtaja20.11.2018 15:23Tiedote

Kemianteollisuus ry:n syyskokous valitsi tiistaina 20.11.2018 uuden puheenjohtajan ja hallituksen vuodelle 2019. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Neste Oyj:n liiketoiminta-alueen johtaja Matti Lehmus. Kemianteollisuus ry:n nykyinen puheenjohtaja ja Kemira Oyj:n toimitusjohtaja Jari Rosendal siirtyy varapuheenjohtajaksi. Lisäksi varapuheenjohtajina jatkavat Pipelife Finland Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Kedonpää ja Nokian Renkaat Oyj:n toimitusjohtaja Hille Korhonen.

Vientiteollisuus: Poliittiset lakot pysäyttävät laajasti tuotantoa – tilanne kohtuuton28.9.2018 17:15Tiedote

Kemian-, Metsä- ja Teknologiateollisuus: Poliittiset työtaistelut maan hallitusta vastaan ovat muuttumassa yhä kovemmiksi. SAK:laiset Teollisuusliitto ja Sähköalojen Ammattiliitto sekä STTK:lainen Ammattiliitto Pro ilmoittivat perjantaina lakoista, jotka pysäyttävät tuotannon ja toiminnan erittäin laajasti vientiteollisuuden yrityksissä. Liittojen kattava ylityökielto on vaikeuttanut yritysten toimintaa jo kaksi viikkoa, ja nyt tuotantoa pysäytetään vuorokaudeksi lukuisissa yrityksissä. Tilanne on yrityksille kohtuuton.