Vientiteollisuus tarjoaa 23 000 nuorelle kesätyöpaikan

Keskeiset vientialat − kemian-, metsä- ja teknologiateollisuus − tarjoavat tänäkin kesänä lukuisia kesätyöpaikkoja opiskelijoille ja koululaiselle ympäri Suomea. Tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle nuorelle ja opiskelijalle kannustava kokemus ja laadukas tilaisuus tutustua työhön vientiteollisuudessa.

Kesätyö on ainutlaatuinen kokemus

Kemianteollisuuden, metsäteollisuuden ja teknologiateollisuuden yritykset tarjoavat tulevana kesänä arviolta 23 000 kesätyöpaikkaa. Vientiteollisuus pitää tärkeänä nuorten innostavia ensiaskeleita työelämään. Tähän työssäoppimis-, harjoittelu- ja kesätyöpaikat tarjoavat hyvän väylän.

Yrityksille kesä- ja harjoittelupaikkojen tarjoaminen on ainutkertainen tilaisuus huolehtia siitä, että opiskelijat saavat tarvitsemaansa kokemusta ja kiinnostuvat vientiteollisuudesta houkuttelevana tulevaisuuden työpaikkana.

Vientiteollisuudessa merkityksellistä ja mielenkiintoista työtä

Vientiteollisuudessa tehdään kiinnostavaa ja merkityksellistä työtä, johon tarvitaan parhaat osaajat jatkossakin. Vientiteollisuudella on myös iso rooli suomalaisessa yhteiskunnassa, sillä teollisuuden vientiyritysten verotuloilla katetaan merkittävä osa hyvinvointipalveluista. Kokonaisuudessaan teollisuus työllistää suoraan ja välillisesti lähes miljoona suomalaista.

Anni Siltanen, Kemianteollisuus ry, asiantuntija, osaaminen ja vetovoima,
puh. 044 562 5991, anni.siltanen@kemianteollisuus.fi

Paavo Lyytikäinen, Metsäteollisuus ry, asiantuntija, vetovoima ja osaaminen
puh. 040 574 2688, paavo.lyytikainen@forestindustries.fi

Birgitta Ruuti, Teknologiateollisuus ry, johtava asiantuntija, kasvu ja uudistuminen
puh. 040 581 8603, birgitta.ruuti@teknologiateollisuus.fi

Kemianteollisuuden Innovaatiopalkinto antibioottiresistenssin ja Parkinsonin taudin taklaajille17.4.2018 17:19Tiedote

Kemianteollisuuden Innovaatiopalkinnon finalistit valittu10.4.2018 10:16Tiedote

Kemianteollisuuden jakaman Innovaatiopalkinnon finalistit on valittu. Neljä finalistin innovaatioihin kuuluvat uusi proteiinihoito Parkinsonin tautiin, ruoan tuottaminen sähköstä ja hiilidioksidista, luonnonmukainen tuote rehuantibioottien korvaamiseen sekä pikatesti neuroborrelioosin toteamiseen. Kemianteollisuuden Innovaatiopalkinnon voittaja julkaistaan ja palkinto jaetaan Kemianteollisuus ry:n Kemiat kohtaavat -tilaisuudessa Helsingissä 17.4.2018.

Tehtaita kiinni, vienti pysäytetään: työtaisteluista mittavat menetykset26.1.2018 14:51Tiedote

Kemianteollisuus ry, Metsäteollisuus ry, Teknologiateollisuus ry: Suomen kolme keskeistä vientialaa − kemianteollisuus, metsäteollisuus ja teknologiateollisuus − pitävät erittäin valitettavana, että tehtaita suljetaan laajasti sekä vienti ja tuonti pysäytetään ensi viikolla poliittisilla mielenosoituslakoilla. Yritykset joutuvat kärsijöiksi lakoissa, joilla protestoidaan muun muassa eduskunnan päättämää työttömyysturvan aktiivimallia. Lakoista aiheutuu merkittävät menetykset.