Vientiteollisuus tarjoaa 23 000 nuorelle kesätyöpaikan

Keskeiset vientialat − kemian-, metsä- ja teknologiateollisuus − tarjoavat tänäkin kesänä lukuisia kesätyöpaikkoja opiskelijoille ja koululaiselle ympäri Suomea. Tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle nuorelle ja opiskelijalle kannustava kokemus ja laadukas tilaisuus tutustua työhön vientiteollisuudessa.

Kesätyö on ainutlaatuinen kokemus

Kemianteollisuuden, metsäteollisuuden ja teknologiateollisuuden yritykset tarjoavat tulevana kesänä arviolta 23 000 kesätyöpaikkaa. Vientiteollisuus pitää tärkeänä nuorten innostavia ensiaskeleita työelämään. Tähän työssäoppimis-, harjoittelu- ja kesätyöpaikat tarjoavat hyvän väylän.

Yrityksille kesä- ja harjoittelupaikkojen tarjoaminen on ainutkertainen tilaisuus huolehtia siitä, että opiskelijat saavat tarvitsemaansa kokemusta ja kiinnostuvat vientiteollisuudesta houkuttelevana tulevaisuuden työpaikkana.

Vientiteollisuudessa merkityksellistä ja mielenkiintoista työtä

Vientiteollisuudessa tehdään kiinnostavaa ja merkityksellistä työtä, johon tarvitaan parhaat osaajat jatkossakin. Vientiteollisuudella on myös iso rooli suomalaisessa yhteiskunnassa, sillä teollisuuden vientiyritysten verotuloilla katetaan merkittävä osa hyvinvointipalveluista. Kokonaisuudessaan teollisuus työllistää suoraan ja välillisesti lähes miljoona suomalaista.

Anni Siltanen, Kemianteollisuus ry, asiantuntija, osaaminen ja vetovoima,
puh. 044 562 5991, anni.siltanen@kemianteollisuus.fi

Paavo Lyytikäinen, Metsäteollisuus ry, asiantuntija, vetovoima ja osaaminen
puh. 040 574 2688, paavo.lyytikainen@forestindustries.fi

Birgitta Ruuti, Teknologiateollisuus ry, johtava asiantuntija, kasvu ja uudistuminen
puh. 040 581 8603, birgitta.ruuti@teknologiateollisuus.fi

Vientiyrityksien johtajien suositukset Suomelle: Suunta on oikea, perusasiat ratkaisevia investointipäätöksissä25.3.2019 12:30:00 EETTiedote

Suomalaiset vientiyritysten johtajat pitävät kysymystä Suomen vetovoimaisuudesta teollisuuden toiminta- ja investointiympäristönä ensiarvoisen tärkeänä. Mikäli perusasiat eivät ole kunnossa, investoinnit suuntautuvat Suomen ulkopuolelle. Innovaatiotoimintaan tarvitaan lisäpanostuksia, jotka tulee suunnata yritysvetoisiin TKI-hankkeisiin. Yliopistojen huippututkimuksen tasoa on nostettava.