Vihreiden puheenjohtajan sijainen Iiris Suomela on sairastunut koronaan

Vihreiden puheenjohtajan sijainen Iiris Suomela on sairastunut koronaan. Hän teki maanantaina 24.1. kotonaan pikatestin, jonka tulos oli positiivinen.

Suomela kertoo vointinsa olevan kohtuullisen hyvä ja kannustaa jokaista ottamaan rokotteet.

– Lapsen korona vaikuttaa nyt tarttuneen minuun. Onneksi kumpikin meistä on säästynyt vakavalta taudilta. Omalla kohdalla tämä on varmasti kolmen rokotteen ansiota. Kannustankin jokaista ottamaan täyden rokotesarjan, sillä se on ainoa tapa selättää tämä epidemia, Suomela korostaa.

Suomela on ollut kotonaan omaehtoisesti eristäytyneenä viime viikon perjantaista lähtien, jolloin hän sai tiedon päiväkoti-ikäisen lapsensa sairastumisesta.

Vihreiden Atte Harjanne: Energian rooliin taloudessa on Venäjän hyökkäyssodan myötä herätty uudella tavalla21.5.2022 11:28:58 EEST | Tiedote

Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtaja Atte Harjanne piti yhden avauspuheenvuoroista Vihreiden puoluekokouksessa 21.5.2022. Puheessaan Harjanne painotti, että päästötöntä, kestävää tuotantoa on nyt vauhditettava niin paljon kuin mahdollista. Harjanteen mukaan energian rooliin taloudessa on Venäjän hyökkäyssodan myötä herätty uudella tavalla.

Iiris Suomela: Saudi-Arabian tai Venezuelan varaan ei voi laskea Euroopan tulevaisuutta21.5.2022 11:23:19 EEST | Tiedote

– Valtaosa Venäjän vientituloista tulee energiasta. Ennen sotaa esimerkiksi Suomen öljystä 90% tuli Venäjältä. Avainkysymys on, että millä venäläinen fossiilienergia korvataan jatkossa. Kaikista typerintä olisi juosta nyt toisen hirmuvaltiaan syliin. Saudi-Arabian tai Venezuelan varaan ei voi laskea Euroopan tulevaisuutta, sanoi vihreiden puheenjohtajan sijainen Iiris Suomela tänään vihreiden puoluekokouksessa Joensuussa.