Vilkas matkailukevät siivittää Tallinnan Viru-hotellin juhlavuotta

Original Sokos Hotel Viru, Tallinnan maamerkki ja kaupungin suurin hotelli, täyttää toukokuussa 50 vuotta. Viron piristyvä matkailukevät ennakoi legendaariselle hotellille onnistunutta juhlavuotta.

5.5. 1972 avattu Viru-hotelli on toiminut vuosikymmeniä maan hotellitoiminnan suunnannäyttäjänä. Se on edelleen yksi Viron hotellialan lippulaivoista.

– Viron ensimmäinen tornitalo on läpi olemassaolonsa pysynyt hotelliyöpyjien suosituimpana valintana Virossa. Sijaintimme Tallinnan ydinkeskustassa on loistava, ja pysymme ajassa kiinni perinteitä ja värikästä historiaamme kunnioittaen, kertoo hotellinjohtaja Sari Sopanen.

Kesäsesonki näyttää lupaavalta

Matkailumarkkina on kevään aikana piristynyt myös Virossa, ja se näkyy selvästi Viru-hotellin käyttöasteissa. Liikevaihto on palautunut lähes normaalille tasolle huhtikuussa.

– Pääsiäisenä hotellimme oli jo muutamaa huonetta vaille täynnä. Patoutunut tarve matkailla purkautuu nyt, joten hotellivarausten kanssa kannattaa olla ajoissa liikenteessä. Tällä hetkellä näyttää siltä, että Virun juhlavuoden kesästä tulee erinomainen verrattuna edellisiin vuosiin, Sopanen iloitsee.

Normaalivuosina Viru-hotellissa majoittuu jopa neljännesmiljoona vierasta. Hotelli on koko historiansa ajan ollut erityisesti suomalaisturistien suosiossa. Suomalaisten osuus hotellivieraista on keskimäärin reilusti yli 60 prosenttia.

Uudistuksia ja juhlavuoden erikoisuuksia

Viru-hotellin aulatila ja aulabaari ovat kokeneet muodonmuutokset pandemian aikana. Juhlavuoden kunniaksi hotellissa on tehty muitakin uudistuksia. Kolmannessa kerroksessa palvelee jälleen Day Spa -kauneussalonki, ja pian hotelli saa myös oman kuntosalin.

Hotellin yhteydessä olevalle Amarillo-ravintolalle avautuu uusittu terassi. Myös ViruKeskus-kauppakeskusta uudistetaan parhaillaan, ja sen uudet lippulaivaliikkeet ja ravintolamaailma tuovat lisäpotkua hotellin vetovoimaisuuteen.

– Koko kaupungissa tapahtuu tällä hetkellä paljon. Tallinnan vetovoima kasvaa vuosi vuodelta ja etenkin sen uudet kaupunginosat ovat todella kiehtovia. Hotellimme henkilökunnalta saa hyviä vinkkejä, kuinka viettää aikaa Tallinnassa, Sopanen kertoo.

Juhlavuoden kunniaksi Viru-hotelliin on suunniteltu myös useita erikoistuotteita, -tarjouksia ja tapahtumia. Juhlaherkkuina tarjoillaan muun muassa paikallisen tuottajan raparperisiideriä ja omenakuohuvaa sekä juhlasuklaata. Majoitustarjouksia on pitkin vuotta.

Syntymäpäivänä 5.5. Virussa järjestetään matkailuseminaari, jossa keskustellaan ja visioidaan Viron matkailun tulevaisuutta yhteisvoimin. Kutsuvierastilaisuuteen osallistuu matkailu- ja kulttuurivaikuttajia sekä Virosta että Suomesta.

Viru-hotellin kestosuosikkeja ovat myös 23. kerroksessa sijaitseva KGB-museo, samassa kerroksessa sijaitseva kattoterassi ja maineikkaat kabareet, jotka jatkavat ohjelmistossa taas lokakuussa.

Lue lisää Viru-hotellin juhlavuoden tuotteista ja tarjouksista: https://www.sokoshotels.fi/fi/ajankohtaista/uutinen/viru-hotellin-50-syntymapaivan/015837922_392922

Lue lisää Original Sokos Hotel Virusta: https://www.sokoshotels.fi/fi/tallinna/sokos-hotel-viru

Hotellinjohtaja Sari Sopanen, AS Sokotel, puh. + 372 5105855

Virun uudistettu aula
Virun kahvila
Amarillo Pub
Virun juhlavuoden tuotteita
Virun juhlavuoden tuotteita
Virun historiaa

Sokotel on suomalainen hotellioperaattori ja osa S-ryhmää. Sokotel operoi pääkaupunkiseudulla, Suomen suurimmissa kaupungeissa ja Viron Tallinnassa yhteensä 14 Sokos Hotellia, seitsemää Radisson Blu Hotellia sekä täysin uutta Heymo 1 -hotellia.

Coop-tuotteita löytyy S-ryhmän myymälöistä jo yli 400 – Coop-simasta kevään hittituote?9.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote

Jo lähes neljäsosa entisistä Rainbow-tuotteista korvautuu kevään aikana laatu-hinta-suhteeltaan erinomaisilla Coop-tuotteilla S-ryhmän myymälöissä ja Coop-tuotesarjaan tuodaan jatkuvasti myös uusia tuotteita. Coop-tuotteita löytyy siis jo osapuilleen saman verran kuin mitä Xtra- tai Kotimaista-tuotesarjoihin kokonaisuudessaan kuuluu. Coopista kasvaa S-ryhmän selvästi laajin oma tuotesarja, johon tulee kuulumaan yli 1500 tuotetta.

Prisman data näyttää: Suomalaisten tapa grillata on murroksessa – nyt halutaan pitkää nautintoa8.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Koronavuosina suomalaiset panostivat kalliiden ja hienojen grillien ostamiseen, mutta nyt suunta on kääntynyt, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tällä hetkellä suomalaiset hakevat grillauksesta uudella tavalla pitkäkestoisia elämyksiä, mistä kertoo muun muassa savustuslastujen ja erityisesti pitkään hauduttamiseen soveltuvien digitaalisten paistomittareiden myynnin merkittävä kasvu. Ylipäätänsä grillauksen lisävarusteisiin satsataan nyt uudella innolla.