Vinkkejä koira-arkeen Koiranpäivän webinaarista 24.4.

Suomen Kennelliitto tarjoaa Koiranpäivänä 24.4.2022 kaikille avoimen, maksuttoman webinaarin.

24.4.2021 kello 12

Koira-arki hallintaan positiivisesti vahvistaen
eläintenkouluttaja Sari Paavilainen, koirakoulu Visio

Miten luoda hyvä, luottamuksellinen suhde omaan koiraan ja oppia lukemaan koiran elekieltä? Miten opettaa koiralle luoksetuloa ja rauhoittumista? Miten opettaa koira kohtaamaan muita koiria ja vastaantulijoita? Webinaari tarjoaa konkreettista tietoa siitä, miten rakennetaan hyvää koira-arkea.

Linkki webinaariin tulee Kennelliiton verkkosivuille osoitteeseen https://www.kennelliitto.fi/koirat/koiranpaiva-244/webinaari-koira-arki-hallintaan-positiivisesti-vahvistaen. Webinaarin voi katsoa tallenteena myös myöhemmin. Tervetuloa mukaan!

viestinta@kennelliitto.fi

Tekniikkaan liittyvät kysymykset: koulutus@kennelliitto.fi

viestinta@kennelliitto.fi

Tekniikkaan liittyvät kysymykset: koulutus@kennelliitto.fi

Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry on vuonna 1889 perustettu koira-alan asiantuntijajärjestö sekä koirien kasvattajien, omistajien ja harrastajien edunvalvoja. Meillä on noin 148 000 henkilöjäsentä ja yli 2000 jäsenyhdistystä.

Koirille tehdään yhä enemmän terveystutkimuksia: Kennelliiton koirarekisteriin kirjattiin vuonna 2021 yli 94 000 terveystutkimuslausuntoa28.1.2022 12:47:28 EET | Tiedote

Suomen Kennelliiton koirarekisteriin kirjattiin vuonna 2021 yli 94 000 erilaista terveystutkimuslausuntoa. Yleisimpiä olivat silmä-, lonkkaniveldysplasia-, kyynärniveldysplasia-, polvilumpioluksaatio- ja selkälausunnot. Lisää koirarotuja tuli terveystutkimusten piiriin, ja myös uusia terveystutkimuksia otettiin käyttöön.

Eläinten hyvinvointilain on taattava tehokkaat keinot koirien salakuljetuksen ja pentutehtailun torjuntaan14.1.2022 14:38:56 EET | Tiedote

Eläinten hyvinvointilaissa tulee säätää vielä esitettyä tiukemmin keinot, joilla voidaan puuttua tehokkaasti koirien salakuljetukseen ja pentutehtailuun. Lisäksi laissa on huomioitava paremmin koirarotujen erilaiset tarpeet ja käyttötarkoitukset. Lakiehdotuksessa on paljon tuttua Kennelliiton yleisestä jalostusstrategiasta, mutta myös kohtia, joita on tarkennettava.