Arkkitehtipalvelu Oy

Virtuaaliesittely on nyt osa Arkkitehtipalvelun tuoteperhettä!

Virtuaalitodellisuus tuo ihan uusia työkaluja suunnittelutyöhön ja valmiiden tilojen esittelyyn. Virtuaaliteknologialla voidaan luoda realistisia tiloja jo suunnitteluvaiheessa. Tämä tarjoaa sekä tilaajalle, että suunnittelijalle täysin uudenlaisen mahdollisuuden päästä hahmottamaan suunnittelukohde kolmiulotteisena.

Virtuaalitodellisuus arkkitehtisuunnittelun välineenä

Arkkitehtipalvelun virtuaalituotetta kehitetään jatkuvasti. Virtuaaliseen esittelyyn lisätään ominaisuuksia, jotka lisäävät sekä suunnittelijoiden, että käyttäjien mahdollisuuksia hyödyntää malleja mahdollisimman monipuolisesti.

Virtuaaliteknologialla voidaan luoda realistisia tiloja jo suunnitteluvaiheessa. Tämä tarjoaa sekä tilaajalle, että suunnittelijalle täysin uudenlaisen mahdollisuuden päästä hahmottamaan suunnittelukohde kolmiulotteisena. Vaihtoehtojen tarkastelu ja kommunikointi tehostuvat kun tilojen hahmottaminen on helpompaa.

Virtuaaliesittely on osa Arkkitehtipalvelun tuoteperhettä

Viimeistelty virtuaalinen esittely voidaan tehdä kohteesta jo siinä vaiheessa, kun rakennus on vasta paperilla. Asiakas saa käyttöönsä sovelluksen, jota pääsee hyödyntämään vapaasti omassa markkinoinnissaan. Virtuaaliesittelyn voi tehdä mistä tahansa ArchiCad-mallinnetusta tilasta, aina asunnoista, julkisista kohteista kuten kouluista tai päiväkodeista suuriin liike – ja toimitiloihin.

VR-laseilla tilaan tutustuminen mahdollistaa vapaan liikkumisen tilassa. Mallinnettu kohde voidaan viimeistellä niin, että tilan pintamateriaalit, kalusteet ja maisemat vastaavat mahdollisimman realistista lopputulosta.

Virtuaaliesittelyn teknisestä toteutuksesta vastaavat Arkkitehtipalvelun ammattilaiset ja virtuaalimallien viimeistellyt sisustukset ja somistukset ovat aina Arkkitehtipalvelun sisustussuunnittelijoiden käsialaa.   Tietomallinnetusta tilasta mallinnetaan pelimoottoriohjelman avulla kohde VR-laseilla katsottavaksi.

Virtuaaliesittelyn mahdollisuudet

Asuntojen markkinoinnista VR-todellisuuden avulla on saatu hyviä kokemuksia. VR-todellisuuden avulla saadaan luotua vahva ja visuaalinen kokemus vasta suunnittelupöydällä olevasta kohteesta. Tilan kalustusta ja pintamateriaaleja voi vaihtaa suoraan virtuaalitodellisuudessa, joka helpottaa oleellisesti vaihtoehtojen tarkastelua.

Elämyksellisyyttä lisäävät kaiken aikaa kehittyvät VR-todellisuuteen lisättävät ominaisuudet. Tilaan voidaan lisätä realistinen äänimaailma ja valaistusolosuhteet. Ympäristön kuvaaminen dronen avulla mahdollistaa myös realistiset ikkuna – ja parvekenäkymät.

360- sovellus

360- esittely on kevennetty versio VR-asuntoesittelyssä, jossa kohteeseen päästään tutustumaan lukittujen katselupisteiden kautta. 360-esittely toimii nettiselaimella ja se on tähdätty nimenomaan netti- ja mobiilikäyttöön. Tämän sovelluksen pyörittäminen onnistuu ilman VR-laitteistoa ja on mahdollista upottaa esimerkiksi asiakkaan omille verkkosivuille.

Arkkitehtipalvelu Oy
Keskussairaalantie 2
40600 JYVÄSKYLÄ

+358 (0)44 755 5500https://www.arkkitehtipalvelu.fi

Arkkitehtipalvelussa työskentelee  80 suunnittelun ammattilaista. Meillä on laaja kokemus aluesuunnittelusta, asuntosuunnittelusta, julkisesta rakentamisesta ja toimitilasuunnittelusta, sekä peruskorjaus – ja hankesuunnittelusta. Toimipisteemme sijaitsevat Jyväskylässä, Kuopiossa, Tampereella, Helsingissä ja Lahdessa.