Viru-hotelliin tehdään nyt varauksia kaksinkertaisella tahdilla – kasvua vahvistamaan uusi hotellinjohtaja

Suomen ja Viron välisen matkustuksen vapautuminen kaksinkertaisti hotellivarausten määrän. Original Sokos Hotel Virussa uutta arkea rakentamaan on nimitetty hotellinjohtaja Sari Sopanen. Jatkossa Viru-hotellista halutaan tehdä koko Tallinnan keskus kokous- ja tapahtumatoimintaa kehittämällä.

Suomalaisille tuttu Original Sokos Hotel Viru saa uuden hotellinjohtajan. Sari Sopanen aloittaa tehtävässä 6.7.2020.

Sari Sopanen on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri, ja hänellä on pitkä kokemus sekä vähittäiskaupasta että majoitus- ja ravintola-alasta Virossa. Sopanen on aiemmin toiminut esimerkiksi Sokos-tavaratalon johtajana Tallinnassa vuosina 1996-2000, ja vuosina 2014-2020 hän toimi Pärnussa sijaitsevan Hedon Spa & Hotel -kylpylähotellin johtajana. Sopanen on Suomalais-virolaisen kauppakamarin hallituksen jäsen ja toimii vierailevana luennoitsijana Tarton yliopiston Pärnun-yksikössä.

”Viru on koko Tallinnan keskeisimpiä paikkoja, ja on suuri kunnia aloittaa näin merkittävän hotellin johtajana. Haluamme Virun ottavan paikkansa koko Tallinnan keskuksena. Nostamme kokoukset, tapahtumat, ravintolatarjonnan ja muut elämykset entistä vahvemmin perinteisen hotellitoiminnan rinnalle”, kertoo Sari Sopanen.

Original Sokos Hotel Viru on yksi Tallinnan tunnetuimpia maamerkkejä. Viru-hotelli rakennettiin suomalaisvoimin ja se oli avautuessaan vuonna 1972 Tallinnan ensimmäinen pilvenpiirtäjä. Sokos Hotellit aloitti toimintansa Virussa vuonna 2004, ja se on 516 huoneellaan edelleen Viron suurin. Yksi hotellin vetonauloista on KGB-museo. Museo toimii hotellin 23. kerroksessa huoneessa, josta Neuvostoliiton salainen palvelu KGB salakuunteli hotellin vieraita vuoteen 1991 asti.

Varaukset kaksinkertaistuneet matkustusrajoitusten poistuttua

Viru-hotellin asiakkaista noin 65% on suomalaisia, ja Viroon on voinut matkustaa Suomesta 15.6.2020 alkaen ilman rajoituksia. Omaehtoista karanteenia ei tarvita myöskään Suomeen palatessa. Heti rajoitusten poistumisen jälkeisenä päivänä Viruun tehtiin suurin määrä huonevarauksia sitten huhtikuun. Varauksia tehdään tällä hetkellä viikkotasolla yli kaksinkertainen määrä kesäkuun alkuun verrattuna.

”Tänä kesänä suomalaiset matkustavat turvallisia lähilomia, ja Tallinna on nyt erittäin hyvä vaihtoehto. Olemme huomioineet tarvittavat viranomaisohjeistukset ja näin varmistamme sekä asiakkaidemme sekä että henkilökuntamme turvallisuuden. Käyttöasteet ovat edelleen alemmat kuin aiempina kesinä, mutta kesän huoneita varataan kiihtyvällä tahdilla. Meillä näkyy vahvasti suomalaisten luottamus hotelliimme”, kertoo S-ryhmän hotelleja Suomen suurimmissa kaupungeissa, Virossa ja Pietarissa operoivan Sokotelin toimitusjohtaja Jarkko Härmälä.

Sari Sopanen, hotellinjohtaja Original Sokos Hotel Viru, puh. +358 50 598 6229 tai +372 510 5855
Jarkko Härmälä, toimitusjohtaja Sokotel Oy, jarkko.harmala@sok.fi, puh. 050 388 4378

Sokotel on SOK:n matkailu- ja ravintolaliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö, joka operoi pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa, Vaasassa, Tallinnassa ja Pietarissa 18 Sokos Hotellia ja seitsemää Radisson Blu Hotellia.

Solo Sokos Hotel Tornin vaiherikkaat vuosikymmenet asettuivat taiteeksi työmaa-aitoihin23.9.2020 09:02:16 EESTTiedote

Vuonna 1931 avautuneen helsinkiläisen pilvenpiirtäjähotelli Tornin vivahteikkaisiin vuosikymmeniin voi nyt tutustua hotellin edustalle pystytettyjen katutaidekollaasien kautta. Taideteoksiin on koottu niin kulinarismin merkkihetkiä, suomalaista sotahistoriaa kuin kuulujen vieraiden käyntejä. Solo Sokos Hotel Torni uudistuu parhaillaan ja avautuu vuonna 2021 eleganttina ja persoonallisena hotellina, jossa nykytaide ja uusimmat ravintolailmiöt jatkavat talon mielenkiintoista historiaa.

S-ryhmä vahvistaa nuorten työelämä- ja digitaitoja: ”Duuni- ja Harkkapassi tarjoavat poikkeusvuonna erityisen tarpeellista tukea”22.9.2020 08:52:56 EESTTiedote

S-ryhmä työllistää vuosittain tuhansia nuoria toimipaikoissaan kausiapulaisina ja harjoittelijoina. Duuni- ja Harkkapassi ovat uusia työkaluja, joiden avulla eri toimialoilla työskentelevät nuoret perehtyvät työelämätaitoihin, työturvallisuuteen ja esimerkiksi työhyvinvointiin. Itseopiskeltavalle työelämätiedolle on ollut COVID-19-koronaviruksen värittämänä poikkeusvuonna erityinen tilaus.

S-ryhmä julkaisi ruokaostosten personal trainerin14.9.2020 08:18:32 EESTTiedote

Menevätkö sokerin lähteet vaihtoon kauppalistalla? Värähtääkö suolamittari punaiselle? Mistä saisi enemmän kuituja? S-mobiilin Omat ostot -palvelun uuden Ravintolaskurin avulla voi tarkastella ruokaostosten terveellisyyttä ja tehdä viisaampia valintoja ruokakaupassa. Yhteistyössä Suomen johtavien ravitsemustieteilijöiden kanssa kehitetty laskuri auttaa ruokaostosten laadun seuraamisessa ja paljastaa mm. tyydyttyneen rasvan, kuidun, suolan ja sokerin lähteet.

Ravintola 10. Kerros tarjoaa maiseman, jonka jokainen haluaa nähdä. Funkkisklassikko helsinkiläishotelli Vaakunan katolla päivitettiin uuteen loistoon.11.9.2020 08:30:00 EESTTiedote

Helsingin parhaalla paikalla sijaitseva ravintola 10. Kerros avautuu 12. syyskuuta. Tilat on uudistettu funkkiksen hengessä talon uniikkia, alkuperäistä tunnelmaa kunnioittaen. Kaupungin keskustaan avautuvia näköaloja on avattu entisestään, ja uusi ruokalista nostaa aidot maut esiin. Uudistuksen myötä kävijä voi nauttia yhdellä kertaa ajattomasta designista, upeista näkymistä, laadukkaasta ruoasta ja lämpimästä vieraanvaraisuudesta. Ravintolan muotokielen on päivittänyt palkittu sisustusarkkitehtitoimisto Fyra Oy.