SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Viru-hotellin johtaja Sari Sopasesta suomalais-virolaisen kauppakamarin johtaja

Jaa
Hallituksen puheenjohtajaksi valittu Sari Sopanen on suomalais-virolaisen kauppakamarin (FECC) 25-vuotisen taipaleen ensimmäinen vetovastuun ottava nainen. Sopanen on SOK:n hotelliyhtiön Sokotelin Viron yksikön toimitusjohtaja, ja hänen päätyönsä tällä hetkellä on luotsata legendaarinen Original Sokos Hotel Viru ulos koronakriisistä.

Suomen ja Viron välisen matkailun tyrehtyminen koronakriisin myötä on kolhinut pahasti Viron ja Tallinnan matkailualaa. Esimerkiksi hotellien käyttöasteet ovat olleet todella matalia. Kovia aikoja on kokenut myös erityisesti suomalaisturistien suosima Viru. Sari Sopanen muistuttaa kuitenkin, että alan kriisillä on paljon suuremmatkin vaikutukset.

– Yritystoiminta tuottaa rahaa yhteiskunnan hyvinvointiin. Mitä nopeammin yritykset saavat mahdollisuuden harjoittaa liiketoimintaansa ja kutsua työntekijöitä takaisin töihin – luonnollisesti terveysturvallisesti – sitä nopeammin myös valtion kassaan alkaa kertyä tuloja.

Nyt Sopanen odottaakin poispääsyä kriisistä sekä selkeää suunnitelmaa siitä, miten se tapahtuu.

– Hyvin suunniteltu ja viestitty exit-suunnitelma on monelle yritykselle nyt elintärkeä. Rajoituksia ei pidä jatkaa yhtään sen pidempään, kuin se on välttämätöntä.

Kesäkausi on suomalaisen ja muunkin kansainvälisen matkailun kulta-aikaa Virossa ja Tallinnassa. Virussa on totuttu jo vuosikymmeniä palvelemaan kesäkuukausina jatkuvasti lähes täyttä talollista turisteja ja siihen olisi valmius nytkin. Suomalaisia odotetaan enemmän kuin koskaan nauttimaan Viron kesästä.

– Me toimialalla olemme valmiita tekemään mitä tahansa toimintamme avaamiseksi ja asiakkaidemme turvallisuuden takaamiseksi, Sari Sopanen summaa.

Suomalais-virolainen kauppakamari on Viron suurin kansainvälinen kauppakamari, johon kuului vuoden 2020 lopussa lähes 200 jäsenyritystä. Kauppakamarin tehtävänä on jakaa jäsenistölleen yritystoimintaa liittyvää tietoa sekä valottaa talouden ja toimintaympäristön ilmiöitä. Lisäksi kamari järjestää jäsenilleen vapaamuotisia tapahtumia, joiden tarkoituksena on luoda puitteet verkostoitumiselle. Kamari pyrkii myös osaltaan vaikuttamaan toimintaympäristön kehitykseen yritystoiminnalle myönteiseen suuntaan. FECC on tiiviissä yhteistyössä Suomen suurlähetystön, Enterprise Estonian (EAS), muiden Virossa toimivien kansainvälisten kauppakamarien ja Keskuskauppakamarin kanssa sekä on mukana myös Team Finland ja FICE verkostoissa.

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:
Sari Sopanen, FECCin hallituksen puheenjohtaja, sari.h.sopanen@sok.fi, + 372 5105855

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Coop-tuotteita löytyy S-ryhmän myymälöistä jo yli 400 – Coop-simasta kevään hittituote?9.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote

Jo lähes neljäsosa entisistä Rainbow-tuotteista korvautuu kevään aikana laatu-hinta-suhteeltaan erinomaisilla Coop-tuotteilla S-ryhmän myymälöissä ja Coop-tuotesarjaan tuodaan jatkuvasti myös uusia tuotteita. Coop-tuotteita löytyy siis jo osapuilleen saman verran kuin mitä Xtra- tai Kotimaista-tuotesarjoihin kokonaisuudessaan kuuluu. Coopista kasvaa S-ryhmän selvästi laajin oma tuotesarja, johon tulee kuulumaan yli 1500 tuotetta.

Prisman data näyttää: Suomalaisten tapa grillata on murroksessa – nyt halutaan pitkää nautintoa8.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Koronavuosina suomalaiset panostivat kalliiden ja hienojen grillien ostamiseen, mutta nyt suunta on kääntynyt, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tällä hetkellä suomalaiset hakevat grillauksesta uudella tavalla pitkäkestoisia elämyksiä, mistä kertoo muun muassa savustuslastujen ja erityisesti pitkään hauduttamiseen soveltuvien digitaalisten paistomittareiden myynnin merkittävä kasvu. Ylipäätänsä grillauksen lisävarusteisiin satsataan nyt uudella innolla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye