Viru-hotellin johtajaksi Petri Schaaf

Petri Schaaf aloittaa Original Sokos Hotel Virun hotellinjohtajana 1.10. Tänä vuonna 50-vuotisjuhliaan viettänyt Viru houkuttelee edelleen suomalaisia, virolaisia ja kansainvälisiä vieraita.

Original Sokos Hotel Virun hotellinjohtajaksi on nimitetty kauppatieteen maisteri Petri Schaaf. Schaaf aloittaa työnsä 1.10.2022. Edelliset viisi vuotta Schaaf johti SOK:n hotellitoimintaa Pietarissa. SOK myi kaikki Venäjän liiketoiminnat kesäkuussa 2022. Aiemmin Schaaf on toiminut Finnairin globaalina myyntijohtajana.

"Viru on Tallinnan maamerkki ja tärkeä sekä suomalaisille että virolaisille. Haluan kiittää Saria hienosta työstä erittäin haastavana aikana. Odotan innolla, että pääsen tutustumaan paremmin Virun tiimiin ja asiakkaisiin", kertoo Petri Schaaf.

Virun nykyinen hotellinjohtaja Sari Sopanen siirtyy S-ryhmän ulkopuolelle. Hän aloitti tehtävässään heinäkuussa 2020.

"Olen ollut ylpeä saadessani johtaa Virun ulos koronakriisistä ja elää yhdessä tiimini kanssa Virun juhlavuotta. Haluan koko sydämestäni kiittää Virun periksiantamatonta tiimiä ja toivottaa Virulle onnea ja menestystä", sanoo Sari Sopanen.

50-vuotiaalla Virulla vahva kesä

Viru-hotelli avattiin 50 vuotta sitten 5.5.1972 ja se on toiminut vuosikymmenien ajan Viron hotellitoiminnan suunnannäyttäjänä. Juhlavuonna hotelliin avattiin uusi Day Spa -kauneussalonki ja kuntosali. Myös hotellin yhteydessä sijaitseva Viru-keskus on uudistettu. Hotellivieraat voivat nauttia keskuksen ostosmahdollisuuksista ja uuden food court -alueen palveluista saman katon alla.

Kesä 2022 sujui Virun näkökulmasta erinomaisesti.

"Suomalaiset ovat palanneet Tallinnaan. Kesällä vierasmäärät ylittivät jopa omat ennusteemme ja myös syyskuussa myynti on ollut vahvaa. Viru on kuitenkin paljon muutakin kuin vapaa-ajan kohde. Kehitämme Virua tapahtumien taloksi, ja tavoitteemme on, että Viru olisi asiakkaille ykkösvaihtoehto kokousten ja tapahtumien järjestämispaikaksi", kertoo Petri Schaaf.

Petri Schaaf, hotellinjohtaja, Original Sokos Hotel Viru: petri.schaaf@sok.fi, puh. +37256809399

Sokotel on suomalainen hotellioperaattori ja osa S-ryhmää. Sokotel operoi pääkaupunkiseudulla, Suomen suurimmissa kaupungeissa ja Viron Tallinnassa yhteensä 14 Sokos Hotellia, seitsemää Radisson Blu Hotellia sekä täysin uutta Heymo 1 -hotellia.

Black Fridayn hiteissä näkyy nyt kriisitalveen varautuminen ja elintarvikkeet – Prisman asiantuntijat kertovat mistä tuotteista saa tänä vuonna parhaat säästöt21.11.2022 08:41:03 EET | Tiedote

Prisman myyntipäälliköt ennustavat tämän vuoden Black Friday -alennuksien nousevan nykyisen hintakehityksen vuoksi entistä merkittävämpään rooliin. Tällä kertaa Black Friday -hiteiksi ennustetaan perinteisen viihde-elektroniikan lisäksi muun muassa toppahousuja, kahvia, virvoitusjuomia sekä varavirta-asemaa.

Kolille avautuva uusi kylähotelli jatkaa kansallispuiston retkeilyreiteiltä tuttua tunnelmaa. Tiedossa luonnonläheistä sisustusta, retkieväitä ja puolapuut joka huoneessa.10.11.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Kesällä 2023 avautuva Break Sokos Hotel Koli Kylä on sekä portti kansallispuistoon että Kolin kylän keskipiste. Monipuoliset retkeilyreitit alkavat lähes hotellin pihasta, joten kodikas kylähotelli on luonteva tukikohta aktiiviselle liikkujalle. Kansallispuiston reittien tunnelma jatkuu hotellissa, jonka sisustukseen on haettu inspiraatiota Kolin kauniista vuodenajoista ja retkielämästä. Kylähotelli tuo uutta tarjontaa Ukko-Kolin huipulla toimivan Break Sokos Hotel Kolin rinnalle.

S-ryhmän asiakastutkimus: yli kolmannes joutuu tinkimään lahjaostoksista tänä jouluna, mutta lahjoja halutaan silti ostaa – tällainen on lahjoihin käytettävä summa nyt10.11.2022 07:31:00 EET | Tiedote

S-ryhmän teettämän tutkimuksen* mukaan taloudellinen tilanne vaikuttaa myös suomalaisten joululahjaostoksiin, ja moni joutuu miettimään niihin kuluvaa rahasummaa aiempaa tarkemmin. Tyypillisimmin joululahjoihin aiotaan käyttää tänä vuonna 100–300 euroa. Jouluruoan ostamiseen taloustilanteella on hieman vähemmän vaikutusta kuin lahjojen hankintaan.