Vuoden 2020 asuntokauppamäärät ja keskineliöhinnat ovat nyt nähtävissä postinumeroittain ja asuntotyypeittäin Kiinteistömaailman verkkopalvelusta

Kiinteistömaailman maksuton palvelu osoitteessa www.kiinteistomaailma.fi/asuntojen-hinnat kertoo nyt koko maan toteutuneet kauppamäärät, keskineliöhinnat ja myyntiajat postinumeroittain sekä asuntotyypeittäin vuodelta 2020. Palvelussa voi esimerkiksi katsoa, montako kauppaa viime vuonna tehtiin Helsingin Lauttasaaressa kaksioista tai Tampereen Kalevan yksiöistä, mihin keskineliöhintaan ja mihin keskimääräiseen myyntiaikaan.

Kiinteistömaailman data-analyytikko Tony Korkalan mukaan viime vuonna asuntokauppaan kohdistui aivan poikkeuksellinen kiinnostus, kun kauppamäärät keväällä sukelsivat alas ja nousivat kesän myötä vähintään samalla vauhdilla ylös.

”Koko vuoden iso kuva on nyt nähtävissä verkkopalvelussamme, ja tilastoja voi rajata hyvinkin tarkasti oman mielenkiinnon mukaan”, Korkala sanoo.

Palvelu on käytettävissä osoitteessa www.kiinteistomaailma.fi/asuntojen-hinnat. Mukana siinä ovat viime vuonna välitysliikkeiden avulla tehdyt kerrostalo-, rivitalo- ja omakotitalokaupat.

Tony Korkala, data-analyytikko, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0503070361
Taina Mustamo, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0504240045

Kiinteistömaailman kuvapankki löytyy osoitteesta https://www.kiinteistomaailma.fi/kuvapankki

1000 suomalaista: Korona-aika vahvistanut suomalaisten kaipuuta vesistöjen ääreen – naapurisopu yllättäen jopa parantunut8.4.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Liki 90 prosenttia suomalaisista haluaisi katsella ikkunastaan vesistöä ja lähes yhtä moni metsää, kertoo Kiinteistömaailman tilaama IROResearch Oy:n Tuhat suomalaista -tutkimus. Kaipuu vesistöjen ja metsän ääreen on voimistunut neljän vuoden takaiseen vastaavaan tutkimukseen nähden, eivätkä kaupunkimaiset puistonäkymät enää riitä luontolähteeksi yhtä monelle. Naapurisuhteita ei kotosalla vietetty korona-aika sen sijaan näytä kiristäneen, vaan riitelevien naapureiden määrä on yllättäen jopa vähentynyt.

KUTSU Teams-lehdistötilaisuuteen: Kiinteistömaailman barometri 8.4. asuntomarkkinan näkymistä6.4.2021 07:00:00 EEST | Tiedote

Kiinteistömaailma julkaisee puolivuosittaisen barometrinsa torstaina 8.4.2021. Se muodostuu nyt tekoälypohjaisesta hintakehitysennusteesta vuoteen 2023 saakka eri postinumeroalueille sekä lähiajan katsauksesta, joka pohjautuu yli 350 välittäjämme näkemyksiin kysynnästä ja tarjonnasta asuntokaupassa juuri nyt. Julkaisemme myös 1000 suomalaisen kyselyn vastaukset: miten korona-aika on muuttanut toiveita omasta lähinaapurustosta ja vaikuttanut naapurisuhteisiin? Kysely tehtiin samansisältöisenä vuonna 2017, eli näemme nyt, miten korona-aika on vaikuttanut suomalaisten toiveisiin ja tarpeisiin.