Vuoden 2020 asuntokauppamäärät ja keskineliöhinnat ovat nyt nähtävissä postinumeroittain ja asuntotyypeittäin Kiinteistömaailman verkkopalvelusta

Kiinteistömaailman maksuton palvelu osoitteessa www.kiinteistomaailma.fi/asuntojen-hinnat kertoo nyt koko maan toteutuneet kauppamäärät, keskineliöhinnat ja myyntiajat postinumeroittain sekä asuntotyypeittäin vuodelta 2020. Palvelussa voi esimerkiksi katsoa, montako kauppaa viime vuonna tehtiin Helsingin Lauttasaaressa kaksioista tai Tampereen Kalevan yksiöistä, mihin keskineliöhintaan ja mihin keskimääräiseen myyntiaikaan.

Kiinteistömaailman data-analyytikko Tony Korkalan mukaan viime vuonna asuntokauppaan kohdistui aivan poikkeuksellinen kiinnostus, kun kauppamäärät keväällä sukelsivat alas ja nousivat kesän myötä vähintään samalla vauhdilla ylös.

”Koko vuoden iso kuva on nyt nähtävissä verkkopalvelussamme, ja tilastoja voi rajata hyvinkin tarkasti oman mielenkiinnon mukaan”, Korkala sanoo.

Palvelu on käytettävissä osoitteessa www.kiinteistomaailma.fi/asuntojen-hinnat. Mukana siinä ovat viime vuonna välitysliikkeiden avulla tehdyt kerrostalo-, rivitalo- ja omakotitalokaupat.

Tony Korkala, data-analyytikko, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0503070361
Taina Mustamo, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0504240045

Kiinteistömaailman kuvapankki löytyy osoitteesta https://www.kiinteistomaailma.fi/kuvapankki

Kiinteistömaailma istuttaa Pirkanmaalle Kiinteistömaailma-metsän kompensoimaan hiilinieluna välitystyöajon päästöt vuodelta 20218.2.2021 08:00:00 EETTiedote

Kauppamäärillä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma istuttaa Tampereelle Kiinteistömaailma-metsän, jolla kompensoidaan Kiinteistömaailman asuntomyymälöiden välitystyössä tarvittavan autoilun päästöt. Yhteistyökumppanina Kiinteistömaailman yrittäjien yhteishankkeessa on Reforest Finland Oy, joka vuokraa joutomaita ja istuttaa niille uutta metsää ilmakehän hiilidioksidin sitomiseksi ja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi.

Kiinteistömaailman, Avaran ja eCraftin tekoälymalli: Yli puolet muuttaa PK-seudulla samankaltaisen asuinaluesegmentin sisällä29.1.2021 10:00:00 EETTiedote

Kiinteistömaailman, Avaran ja eCraftin yhdessä toteuttama, laajaa data-aineistoa ja koneoppimista hyödyntävä tutkimusprojekti tunnistaa muuttopolkuja pääkaupungin sisällä. ”Pystyimme Kiinteistömaailman ja Avaran data-aineistojen avulla identifioimaan seitsemän asuinaluesegmenttiä, joiden sisällä tapahtuu yli puolet pääkaupunkiseudun sisäisistä muutoista. Jos perhe ei muuta omaan lähinaapuriinsa, hän todennäköisemmin muuttaa asuntokannaltaan ja demografialtaan samankaltaiseksi tunnistettuun kaupunginosaan”, kertoo eCraftin johtava data-analyytikko Tommi Vilkamo.