Vuoden vilkkain sesonki laajentaa kauppojen aukioloaikoja – Prismoissa palvellaan joulun alla aamusta yöhön

Ruokakauppojen aukioloajat laajentuvat joulun aikaan ja tuovat helpotusta joulukiireisiin. Tänä vuonna noin 80 S-ryhmän ruokakauppaa palvelee joulun alla 24/7.

Hyvät kokemukset joulunajan pidennetyistä aukioloista ovat innostaneet osuuskauppoja tarjoamaan asiakkailleen tänäkin jouluna ennätyslaajat aukiolot. Yli 20 Prismaa ympäri Suomen on joulua edeltävinä päivinä auki ympärivuorokauden ja yli 20 myymälää on auki puoleen yöhön. Myös ABC-liikennemyymälöissä sekä useissa S-marketeissa, Saleissa ja Alepoissa palvellaan ympärivuorokauden.

– Asiakkaamme toivovat laajennettuja aukioloaikoja joulun alla ja arvostavat niiden joulukiireeseen tuomaa joustoa. Ruokakaupoissa tulee olemaan vilkkainta aatonaattona maanantaina. Myös jouluaatosta on tullut joka vuosi yhä suositumpi kauppapäivä. Jouluaaton suosio kauppapäivänä on kasvanut 40 prosenttia kuluneen kolmen vuoden aikana, kertoo kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu S-ryhmän vähittäiskaupasta.

Myöhäiset illan tunnit ovat monelle myös sopivan rauhallista aikaa tehdä viimeisiä lahjahankintoja pukin konttiin markettien pukeutumisen, lelujen ja kodin elektroniikan osastoilla.

Alla on listattu kaupungit, joissa Prismat ovat laajasti auki joulua edeltävinä päivinä:

Prisma auki 24/7 Prisma auki klo 24 asti

Tampere (Lielahti)

Turku (kaikki Prismat)

Varkaus

Koska joulu on vuoden vilkkain sesonki, on kaupoissa paikoin tiivis tunnelma laajoista aukioloista huolimatta. Väljyyttä ostoksien tekemiseen saa todennäköisemmin, kun lähtee kaupoille aamuvarhaisella tai myöhään illalla. Eniten kuhinaa hyllyjen väleissä on iltapäivisin ja alkuillasta.

Oman joulukaupan aukioloajat voi tarkistaa S-kanavalta: https://www.s-kanava.fi/asiakasomistaja/etu-ja-bonuspaikat

Ilkka Alarotu, kaupallinen johtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, puh. 010 768 0634, ilkka.alarotu(at)sok.fi

Solo Sokos Hotel Tornin vaiherikkaat vuosikymmenet asettuivat taiteeksi työmaa-aitoihin23.9.2020 09:02:16 EESTTiedote

Vuonna 1931 avautuneen helsinkiläisen pilvenpiirtäjähotelli Tornin vivahteikkaisiin vuosikymmeniin voi nyt tutustua hotellin edustalle pystytettyjen katutaidekollaasien kautta. Taideteoksiin on koottu niin kulinarismin merkkihetkiä, suomalaista sotahistoriaa kuin kuulujen vieraiden käyntejä. Solo Sokos Hotel Torni uudistuu parhaillaan ja avautuu vuonna 2021 eleganttina ja persoonallisena hotellina, jossa nykytaide ja uusimmat ravintolailmiöt jatkavat talon mielenkiintoista historiaa.

S-ryhmä vahvistaa nuorten työelämä- ja digitaitoja: ”Duuni- ja Harkkapassi tarjoavat poikkeusvuonna erityisen tarpeellista tukea”22.9.2020 08:52:56 EESTTiedote

S-ryhmä työllistää vuosittain tuhansia nuoria toimipaikoissaan kausiapulaisina ja harjoittelijoina. Duuni- ja Harkkapassi ovat uusia työkaluja, joiden avulla eri toimialoilla työskentelevät nuoret perehtyvät työelämätaitoihin, työturvallisuuteen ja esimerkiksi työhyvinvointiin. Itseopiskeltavalle työelämätiedolle on ollut COVID-19-koronaviruksen värittämänä poikkeusvuonna erityinen tilaus.

S-ryhmä julkaisi ruokaostosten personal trainerin14.9.2020 08:18:32 EESTTiedote

Menevätkö sokerin lähteet vaihtoon kauppalistalla? Värähtääkö suolamittari punaiselle? Mistä saisi enemmän kuituja? S-mobiilin Omat ostot -palvelun uuden Ravintolaskurin avulla voi tarkastella ruokaostosten terveellisyyttä ja tehdä viisaampia valintoja ruokakaupassa. Yhteistyössä Suomen johtavien ravitsemustieteilijöiden kanssa kehitetty laskuri auttaa ruokaostosten laadun seuraamisessa ja paljastaa mm. tyydyttyneen rasvan, kuidun, suolan ja sokerin lähteet.

Ravintola 10. Kerros tarjoaa maiseman, jonka jokainen haluaa nähdä. Funkkisklassikko helsinkiläishotelli Vaakunan katolla päivitettiin uuteen loistoon.11.9.2020 08:30:00 EESTTiedote

Helsingin parhaalla paikalla sijaitseva ravintola 10. Kerros avautuu 12. syyskuuta. Tilat on uudistettu funkkiksen hengessä talon uniikkia, alkuperäistä tunnelmaa kunnioittaen. Kaupungin keskustaan avautuvia näköaloja on avattu entisestään, ja uusi ruokalista nostaa aidot maut esiin. Uudistuksen myötä kävijä voi nauttia yhdellä kertaa ajattomasta designista, upeista näkymistä, laadukkaasta ruoasta ja lämpimästä vieraanvaraisuudesta. Ravintolan muotokielen on päivittänyt palkittu sisustusarkkitehtitoimisto Fyra Oy.