Vuokra-asukkaille on lähetetty huijausviestejä maksamattomista vuokrista

Useiden KOVAn jäseninä olevien vuokrataloyhtiöiden asukkaat ovat saaneet viime päivinä tekstiviestejä, joissa kerrotaan asukkaan vuokran olevan maksamatta. Tekstiviestin mukaan vuokranmaksun tilinumero on muuttunut tietojärjestelmäpäivityksen myötä, ja asukasta kehotetaan maksamaan vuokransa tekstiviestissä mainittuun tilinumeroon. Joillekin asukkaille on lähetetty tekstiviestien ohella myös sähköposteja maksamatta jääneistä vuokrista.

Kyseiset tekstiviestit ja sähköpostit ovat osa laajaa huijausviestikampanjaa. Kyseiset viestit eivät siis ole kyseisen vuokrataloyhtiön lähettämiä, eikä viestissä näkyvä tilinumero kuulu kyseiselle vuokrataloyhtiölle.

On hyvä muistaa, etteivät vuokrataloyhtiöt koskaan lähetä muuttuneita maksutietoja tekstiviestitse, eikä kyseisiin huijausviesteihin tule reagoida. Mikäli asukas saa tällaisen huijausviestin, tulee hänen olla yhteydessä omaan vuokrataloyhtiöönsä. Jos asukas on huijausviestin saatuaan maksanut vuokran väärälle tilille, asukkaan tulee tehdä myös rikosilmoitus ja olla yhteydessä omaan pankkiinsa.