Wasaline Oy

Wasaline och Wärtsilä fortsätter sitt samarbete med service personalens skolning ombord på aurora botnia

Wärtsilä och Wasaline har ingått ett avtal om att tillåta Wärtsiläs serviceingenjörer att göra Wärtsilä NOx Spot Check ombord på Aurora Botnia. Wärtsilä NOx Spot Check-utbildningen består av två delar: en teoretisk kurs och praktisk utbildning.
Aurora Botnia.

“Tack vare avtalet med Wasaline är den praktiska delen nu mycket enklare att ordna. Eftersom Aurora Botnia är i trafik på sträckan Vasa-Umeå-Vasa kan serviceingenjörerna gå ombord på Aurora Botnia tillsammans med utbildaren på morgonen i Vasa och vara tillbaka i Vasa på kvällen. Detta är en utmärkt lösning som stödjer serviceingenjörerna i Finland, eftersom utbildningen kan arrangeras lokalt, i enlighet med Wärtsiläs hållbarhetsmål”, säger Joakim Häggblom, Senior Sales Manager, Wärtsilä.

“För Wasaline är detta en fantastisk möjlighet att få förstahandsutbildning till vår tekniska avdelning ombord. På detta sätt håller vi oss på toppen gällande den nya utvecklingen och håller Aurora Botnia i framkanten av hållbar maritim utveckling”, säger Jonas Teir, teknisk direktör, Wasaline.

Den första utbildningen arrangerades den 20 januari 2023 och fler sessioner är under planering.

VD Peter Ståhlberg, peter.stahlberg@wasaline.com tel. +358 40 559 2353

Aurora Botnia.

Wasaline Oy
Laivanvarustajan katu 6
65170 Vaasa

Wasaline är världens nordligaste rederi, som dagligen transporterar passagerare och gods mellan Vasa i Finland och Umeå i Sverige. Rederiets nya färja, Aurora Botnia, är världens miljövänligaste passagerarfärja. Färjan har beviljats märket nyckelflaggan som tecken på en produkt som är tillverkad i Finland. Mer information: www.wasaline.com.

Följ Wasaline Oy

Senaste pressmeddelandena från Wasaline Oy