Presto Paloturvallisuus Oy

Westsafety Vaasasta osaksi Presto-perhettä

Presto Paloturvallisuus Oy on ostanut länsirannikolla toimivan Westsafety Oy:n koko osakekannan 2.1.2023 tehdyllä kaupalla. Westsafetyn puolella yrityksen myymiseen motivoi Preston tunnettuus alan johtavana toimijana sekä yhteneväinen ajattelumalli toimintatavoista. Westsafetyn perustajat: Esa Karlsson ja Jani Pitkämäki sekä koko muu henkilöstö siirtyvät Prestoon vanhoina työntekijöinä.
Westsafety Vaasasta on nyt osa Prestoa. Yrityskaupan sinetöivät  Jari Kortelainen Prestolta (vasemmalla) ja Jani Pitkämäki (keskellä) sekä Esa Karlsson (oikealla) Westsafetysta.
Westsafety Vaasasta on nyt osa Prestoa. Yrityskaupan sinetöivät Jari Kortelainen Prestolta (vasemmalla) ja Jani Pitkämäki (keskellä) sekä Esa Karlsson (oikealla) Westsafetysta.

Paloturvallisuustoimiala on kehittynyt viime vuosina tasaiseen, mutta verkkaiseen tahtiin. Toimialalla on paljon pieniä yrityksiä, jotka ovat kukin vahvoja omilla paikkakunnillaan. Presto on nähnyt alan pirstaleisuuden ja siitä syystä etsinyt keinoja yhdistää toimijoita isommaksi kokonaisuudeksi – Presto-perheeksi.

– Suurempi yritys voi tarjota asiakkailleen laajempia ja kokonaisvaltaisia paloturvallisuuspalveluja. Voimme tarjota myös tarpeellisia lisäpalveluita, kuten koulutusta ja ensiaputarvikkeita, kertoo Suomen yrityskaupoista vastaava johtaja Jari Kortelainen.

Preston tehtävänä on luoda asiakkailleen mahdollisuus pitää paloturvallisuusasiat vaivattomasti kunnossa. Vahvana ja kasvavana yrityksenä se pystyy myös hoitamaan valtakunnallisen tai Nordic-tason asiakkuuksia, joihin pienet yksittäiset toimijat eivät kykene.

Tavoitteena kasvu

Preston pontimena kauppaan oli halu laajentua myös maantieteellisesti sekä saada Presto-perheeseen uusia osaavia ja luotettavia ammattilaisia.

– Kauppaa hierottiin reilut puoli vuotta.Meidät vakuutti Westsafetyn osaava henkilöstö ja omistajien aito halu kehittää toimintaansa. Esille nousi myös halu laajentaa tarjoomaa asiakkaille. Keskusteluissamme kohtasi sama prestomainen tapa ajatella, valottaa Jari Kortelainen kaupan syntyvaiheita.

Toteutuneen kaupan myötä yritykset tekevät yhdessä paloturvallisuustyötä ja rakentavat samalla kannattavaa liiketoimintaa.

Motivaattorina halu palvella laadukkaammin

Vuonna 2013 perustettu Westsafety toimii nimensä mukaisesti pääasiassa länsirannikolla. Yhtiöllä on toimipisteet Mustasaaressa, noin 10 km Vaasasta, sekä Kauhajoella.

– Yritys on kasvanut hallitusti ja kannattavasti joka vuosi. Viime vuonna kerrytimme liikevaihtoa reilut 850 tuhatta euroa. Meillä on mukautuva, osaava ja ammattitaitoinen seitsemän hengen porukka, toimitusjohtaja Esa Karlsson ylpeänä kertoo.

Yritykseen myymiseen motivoi halu palvella asiakkaita enemmän kokonaisvaltaisesti ja tähän Presto antoi todella leveät hartiat ja siten mahdollisuuden toimia entistä laadukkaammin.

– Yrityksen myymiseen motivoi ja vaikutti myös Preston tunnettuus alan johtavana toimijana sekä yhteneväinen ajattelumalli toimintatavoista ja aidosta halusta olla yhdessä paloturvallisuusalan edelläkävijöitä, Esa Karlsson listaa.

Uusia palveluja

Yrityskauppaluo vakaata pohjaa ostetun yrityksen tulevaisuudelle ottaen huomioon tämänhetkisen epävakaan maailman tilanteen. Preston osana Westsafetyssa saadaan henkilöstölle turvaa sekä suuremmat mahdollisuudet kehittyä ja edetä uralla.

Yrityskauppa hyödyttää molempia osapuolia. Aivan uusi osa-alue Preston palveluihin on Westsafetyn erikoisosaaminen palokatkojen rakentamisessa vanhoihin ja uusiin kiinteistöihin.

– Olemme erikoistuneet palokatkojen rakentamiseen. Palokatkot ovat viime vuosina kasvaneet merkittävästi, ja niihin on osa Westsafetyn henkilökunnasta kouluttautunut sertifiointeineen, toimitusjohtaja Esa Karlsson sanoo.

Tervetuloa Presto-perheeseen!

Tehdyn yrityskaupan myötä Westsafetyn tiimi liittyy osaksi Preston lännen alueen toimintoja. Ammattitaitoinen ja Vaasan alueen asiakkaille tuttu henkilöstö jatkaa palveluksessa vanhoina työntekijöinä.

– Osaamisemme ja palvelumme on aiempaa kattavammin saatavilla koko länsirannikon alueella. Yhdessä voimme myös tarjota nykyisille ja uusille asiakkaille huomattavasti laajemman palvelutarjooman tulevaisuudessa, sisältäen paloturvallisuuspalveluiden lisäksi turvallisuuskoulutukset ja työpaikkojen ensiapuvalmiuden parantamisen, muistuttaa Prestonmaajohtaja Tero Roivainen.

– Tänä vuonna Presto jatkaa aktiivista kasvustrategiaansa ja tuo kokonaisvaltaisia uusia palveluja kaikille asiakasryhmille. Olemme parhaillaan lanseraamassa kiinteistöille, taloyhtiöille, liikehuoneistoille sekä tapahtumille vaivatonta Pelastussuunnitelma-konseptia, Roivainen paljastaa.

– Westsafetyn henkilöstö on lämpimästi tervetullut osaksi kehittyvää Presto-perhettä, maajohtaja Roivanen toivottaa lopuksi itsensä ja koko yhtiön puolesta.

Kuvat

Lataa
Jari Kortelainen Prestolta.
Yrityskaupan sinetöivät Esa Karlsson (vasemmalla) sekä Jani Pitkämäki (keskellä) Westsafetysta ja Jari Kortelainen Prestolta.
Lataa

Presto Paloturvallisuus Oy
Teerisuonkuja 7

Presto Paloturvallisuus Oy auttaa yrityksiä ja organisaatioita luomaan turvallisuutta ja minimoimaan tulipalojen ja tapaturmien riskiä. Tarjoamiemme koulutusten, läheisten asiakassuhteiden sekä vastuullisten tuotteidemme ansioista asiakkaidemme on helppo suojata toimintaansa ja työntekijöitään. Presto Paloturvallisuus on osa ruotsalaisomistuksessa olevaa Presto-konsernia. Presto on alansa johtava toimija, jolla on yli 60 vuoden kokemus asiakkaittensa paikallisesta palvelemisesta Pohjoismaissa. www.presto.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Presto Paloturvallisuus Oy

Tiedote yrityskaupasta: PRESTO PALOTURVALLISUUS OY ON OSTANUT SAMMUTINHUOLTO SAARI OY:n KOKKOLASTA28.10.2020 08:10:42 EET | Tiedote

Yli 55 vuotta Kokkolassa toiminut Sammutinhuolto Saari Oy siirtyi 27.10.2020 solmitussa yrityskaupassa osaksi Presto-konsernia. Sammutinhuolto Saari Oy jatkaa toimintaansa nykyisellä nimellään ja henkilöstöllään Presto Paloturvallisuus Oy:n tytäryhtiönä. Nykyinen toimitusjohtaja ja omistaja Henry Heinua tulee vastaamaan jatkossakin yhtiön operatiivisesta toiminnasta. Sammutinhuolto Saari Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi nimitetään Presto Paloturvallisuus Oy:n toimitusjohtaja Jari Kortelainen.