YKA palkitsi kevään 2021 ylioppilaskirjoituksissa menestyneitä stipendeillä

Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry jakoi kuudelle ylioppilaalle stipendin kunnianosoituksena erinomaisesta menestyksestä yhteiskuntaopin kirjoituksissa keväällä 2021. Stipendit menivät Helsinkiin, Klaukkalaan, Raumalle ja Tampereelle.

Palkitsimme seuraavat kuusi kevään kirjoituksissa menestynyttä opiskelijaa:

• Eerika Tilander, Ressun lukio
  • Siiri Parantainen, Helsingin normaalilyseo
  • Viktor Vähätalo, Arkadian yhteislyseo
  • Jessica Kaskinen, Rauman lyseon lukio
  • Heini Salonen, Tampereen klassillinen lukio
  • Pietari Oikarinen, Ressun lukio

Liitto iloitsee lukiolaisten mielenkiinnosta yhteiskunta-alan teemoja kohtaan ja kannustaa ylioppilaita opiskelemaan yhteiskuntatieteitä jatkossakin.

– Oli ilo saada palkita yhteiskuntatieteiden parhaita tänäkin vuonna. Laaja ymmärrys yhteiskuntien toiminnasta on korostunut kuluvana vuonna ja on hienoa nähdä, että näiden ilmiöiden pohdinta kiinnostaa merkittävänä osana ylioppilaskirjoituksia, toteaa YKAn toiminnanjohtaja Simo Pöyhönen.

YKA on jakanut stipendejä yhteiskuntaopin kirjoittaneille keväästä 2012 lähtien. Lämpimät onnittelut stipendin saaneille ja menestystä yhteiskunta-alalla myös jatkossa!

viestintäpäällikkö Laura Piiroinen
laura.piiroinen@yhteiskunta-ala.fi

YKA: Laadukkaasta lainvalmistelusta on pidettävä kiinni13.9.2023 03:00:00 EEST | Tiedote

Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry (YKA) on huolissaan laadukkaan lainvalmistelun toteutumisesta. Hallitusohjelmaa on alettu panna toimeen tiukalla aikataululla: sekä työttömyysturvan että yleisen asumistuen heikennyksiä koskevien hallituksen esitysten lausuntoaika on alle kaksi viikkoa. Valtioneuvoston oma suositus lausuntoaikojen pituudeksi on kolme kertaa pidempi: 6–8 viikkoa. Kiire heikentää lainvalmistelun laatua, vaarantaa demokratian ja kuormittaa henkilöstöä.