YKA palkitsi syksyn 2020 yhteiskuntaopin ylioppilaskirjoituksissa menestyneitä stipendillä

Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry jakoi viidelle ylioppilaalle stipendin kunnianosoituksena erinomaisesta menestyksestä yhteiskuntaopin kirjoituksissa syksyllä 2020. Stipendit menivät Jyväskylään, Koskeen, Turkuun, Helsinkiin ja Asikkalaan.

Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry:llä oli ilo huomata, että yhteiskunta-alan teemat kiinnostavat opiskelijoita ympäri Suomen. Liitto palkitsi viisi erinomaisesti syksyn 2020 ylioppilaskirjoituksissa menestynyttä opiskelijaa.

YKAn stipendin saivat:

• Otto Kanniainen, Jyväskylän normaalikoulu
  • Sara Pihlava, Kosken lukio
  • Nea Kosonen, Puolalanmäen lukio
  • Pinja Ohtonen, Helsingin normaalilyseo
  • Aada Söyrilä, Vääksyn yhteiskoulu

Liitto iloitsee lukiolaisten mielenkiinnosta yhteiskunta-alan teemoja kohtaan ja kannustaa ylioppilaita opiskelemaan yhteiskuntatieteitä jatkossakin.

– Yhteiskuntatieteilijöitä tarvitaan tulevaisuudessakin muuttuvien yhteiskunnallisten ilmiöiden ymmärtäjinä, kehittäjinä ja selittäjinä. Yhteiskuntatieteet antavat valmiuksia analysoida yhteiskuntaa monipuolisesti ja tuottaa sitä koskevaa kriittistä ja innovatiivista tietoa, toiminnanjohtaja Simo Pöyhönen toteaa.

YKA on jakanut stipendejä yhteiskuntaopin kirjoittaneille keväästä 2012 lähtien. Lämpimät onnittelut stipendin saaneille!

viestintäpäällikkö Laura Piiroinen
laura.piiroinen@yhteiskunta-ala.fi

Kysely: Puolet kuntien ja hyvinvointialueiden ykalaisista kokee itsensä henkisesti uupuneeksi työssään vähintään viikoittain – hyvä työyhteisö auttaa jaksamaan25.4.2024 10:55:23 EEST | Tiedote

Kuntasektorin ja hyvinvointialueiden henkilöstövaje näkyy kuormittumisena ja työajan ulkopuolella tehtävänä työnä, selviää Yhteiskunta-alan korkeakoulutettujen maaliskuussa 2024 toteuttamasta kyselystä. Korvauksetonta työtä työtehtävistä suoriutuakseen on viimeisen vuoden aikana tehnyt vähintään viikoittain joka viides kyselyyn vastanneista kunnissa, kuntayhtymissä ja hyvinvointialueilla työskentelevistä ykalaisista.