Yli 150 000 haluaa onnellisuuskurssille Suomeen
Visit Finlandin uusin Find your inner Finn – Master in Happiness -kampanja esittelee maailmalle Suomen matkailun vahvuuksia, luonnonläheistä elämäntapaa ja onnellisuustaitoja. Ensi kesäkuussa joukko kansainvälisiä matkailijoita sukeltaa suomalaisuuteen osallistumalla Järvi-Suomessa pidettävälle onnellisuuskurssille.

Maaliskuun alussa alkanut kampanja on herättänyt ennennäkemättömän kiinnostuksen ja keskustelun maailmalla. Kampanjassa kannustettiin ulkomaisia matkailijoita hakemaan mukaan nelipäiväiselle onnelllisuuskurssille Suomeen.
Kurssille saatiin peräti 150 000 hakemusta yli 190 eri maasta. Yli 20 000 ihmistä myös toteutti hakemuksessa pyydetyn sosiaalisen median haasteen.
– Kampanjan saavuttama huomio ja hakemusten määrä ylittivät kaikki odotuksemme. Suomi valittiin kuudennen kerran peräkkäin maailman onnellisimmaksi maaksi, ja tämä ilouutinen lisäsi kierroksia entisestään. Kiinnostus Suomeen matkailukohteena on selkeästi kasvussa, kertoo Heli Jimenez, Visit Finlandin markkinoinnista vastaava johtaja.
Suomi otsikoissa ja somessa
Kampanjaa koskevia haastattelupyyntöjä on virrannut Visit Finlandille ympäri maailmaa. Monet tunnetut mediat, kuten CNBC, CBS News ja Forbes ovat kirjoittaneet Suomesta ja kampanjasta, ja lehdistöosumia on kertynyt jo tuhansia.
– Vetoapua on saatu myös yllättäviltä tahoilta. Esimerkiksi vaikuttaja Kourtney Kardashian jakoi kampanjan sisältöä omalla Instagram-tilillään 216 miljoonalle seuraajalleen, Jimenez kertoo.
Moni media on ilmaissut myös kiinnostuksensa tulla seuraamaan onnellisuuskurssia paikan päälle. Jimenez kertoo, että tavoitteena on kuitenkin ensisijaisesti rauhoittaa päivät ainutlaatuiseksi ja vaikuttavaksi elämykseksi osallistujille.
Onnea voi opetella ja jakaa
Visit Finland on rakentanut matkailumarkkinointia hyvin tuloksin suomalaisen luonnonläheisen elämäntavan ja onnellisuuden ympärille jo pidemmän aikaa. Suomen vahvuuksina tuodaan esiin lumoavia metsiä, järviä, saaristoa sekä puhdasta ilmaa, tilaa ja hiljaisuutta.
Nelipäiväinen onnellisuuskurssi rakentuu suomalaiseen luontoon ja kulttuuriin liittyviin teemoihin ja valmentajina toimii inspiroivia henkilöitä.
– Uskomme, että onnellisuus on taito, jota voi oppia ja jakaa, ja siksi olemme myös ensimmäinen maa, jolla on oma onnellisuuskurssi. Kesällä pieni joukko matkailijoita pääsee kokemaan ainutlaatuisen elämyksen ja jakamaan tämän kokemuksen omille verkostoilleen. Tämän jälkeen Masterclass of Happiness jatkuu kaikille avoimena, elämyksellisenä sisältösarjana, Jimenez lupaa.
MASTERCLASS OF HAPPINESS
- Masterclass of Happiness pidetään kesäkuussa Kuru Resortissa, Rantasalmella.
- Onnelliskurssille on valittu hakemusten perusteella 14 matkailijaa eri puolilta maailmaa.
Elämys kestää neljä päivää ja on valituille matkailijoille ilmainen. - Valmentajat ja valitut matkailijat julkistetaan kampanjasivuilla myöhemmin toukokuussa.
Yhteyshenkilöt
Heli JimenezSenior Director, MarketingBusiness Finland / Visit Finland
Puh:+358 50 594 3832heli.jimenez@businessfinland.fiHeli HemgårdCommunications ManagerVisit Finland, Invest in Finland, Work in Finland, Film in Finland
Puh:+358409015219heli.hemgard@businessfinland.fiKuvat
Linkit
Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi / www.visitfinland.com
Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita, edistää matkailua ja investointeja sekä osaajien houkuttelua Suomeen. Organisaatiossa työskentelee 760 asiantuntijaa noin 40 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Business Finland
Näistä Euroopan maista Suomeen tullaan harvimmin yöpymään2.5.2025 08:05:00 EEST | Tiedote
Saksa, Iso-Britannia, Ruotsi ja Ranska ovat tuttuja näkyjä Suomen matkailutilastoissa, sillä näistä maista tulee vuosittain satoja tuhansia yöpymisiä. Mutta entä Euroopan maat, joista Suomeen matkustetaan kaikkein harvimmin? Tilastojen häntäpäästä löytyvät Liechtenstein, Albania ja Valko-Venäjä.
Business Finland startade en kampanj om hållbar gruvdrift och kritiska mineraler28.4.2025 08:03:00 EEST | Pressmeddelande
Kritiska mineraler och strategiska råvaror har nu en stor marknadsdriven efterfrågan när olika länder investerar i att säkra leveranskedjan för mineraler och i miljömål. Business Finland startade en årslång kampanj för att stödja hållbar förnyelse av den finska gruv- och mineralsektorn med tio miljoner euro. ”Gruvornas negativa miljöpåverkan måste minskas och försörjningsberedskapen i Finland garanteras”, säger Satu Penttinen från Business Finland, som har utsetts att leda kampanjen.
Business Finland aloitti kestävän kaivosteollisuuden ja kriittisten mineraalien kampanjan28.4.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Kriittisille mineraaleille ja strategisille raaka-aineille on nyt suurta markkinalähtöistä kysyntää, kun eri maat investoivat mineraalien toimitusketjujen turvaamiseen ja ympäristötavoitteisiin. Business Finland aloitti vuoden mittaisen kampanjan, joka tukee suomalaisen kaivos- ja mineraalisektorin kestävää uudistumista 10 miljoonalla eurolla. “Kaivosten haitallisia ympäristövaikutuksia tulee pienentää ja Suomelle taattava huoltovarmuus”, sanoo kampanjan vetäjäksi nimetty Satu Penttinen Business Finlandista.
Företag i södra Finland har upptäckt FN:s enorma köpmaskin24.4.2025 08:03:00 EEST | Pressmeddelande
FN publicerar försäljningsinformation om hur marknaden som är värd 25–30 miljarder dollar har utnyttjats. ”Det har skett genombrott, och särskilt företag i södra Finland har hittat en kanal och lyckats leverera sina tjänster till olika FN-organisationer”, säger Marjukka Holopainen-Rainio från Business Finland.
Eteläsuomalaiset yritykset ovat löytäneet YK:n valtavan ostokoneiston24.4.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
YK julkaisee myyntitietoa siitä, miten 25–30 miljardin dollarin arvoista markkinaa on hyödynnetty. "Läpimurtoja on tapahtunut, ja etenkin eteläsuomalaiset yritykset ovat löytäneet kanavan ja onnistuneet toimittamaan palveluitaan YK:n eri organisaatioille”, sanoo Marjukka Holopainen-Rainio Business Finlandista.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme