Yli 150 000 haluaa onnellisuuskurssille Suomeen
Visit Finlandin uusin Find your inner Finn – Master in Happiness -kampanja esittelee maailmalle Suomen matkailun vahvuuksia, luonnonläheistä elämäntapaa ja onnellisuustaitoja. Ensi kesäkuussa joukko kansainvälisiä matkailijoita sukeltaa suomalaisuuteen osallistumalla Järvi-Suomessa pidettävälle onnellisuuskurssille.
Maaliskuun alussa alkanut kampanja on herättänyt ennennäkemättömän kiinnostuksen ja keskustelun maailmalla. Kampanjassa kannustettiin ulkomaisia matkailijoita hakemaan mukaan nelipäiväiselle onnelllisuuskurssille Suomeen.
Kurssille saatiin peräti 150 000 hakemusta yli 190 eri maasta. Yli 20 000 ihmistä myös toteutti hakemuksessa pyydetyn sosiaalisen median haasteen.
– Kampanjan saavuttama huomio ja hakemusten määrä ylittivät kaikki odotuksemme. Suomi valittiin kuudennen kerran peräkkäin maailman onnellisimmaksi maaksi, ja tämä ilouutinen lisäsi kierroksia entisestään. Kiinnostus Suomeen matkailukohteena on selkeästi kasvussa, kertoo Heli Jimenez, Visit Finlandin markkinoinnista vastaava johtaja.
Suomi otsikoissa ja somessa
Kampanjaa koskevia haastattelupyyntöjä on virrannut Visit Finlandille ympäri maailmaa. Monet tunnetut mediat, kuten CNBC, CBS News ja Forbes ovat kirjoittaneet Suomesta ja kampanjasta, ja lehdistöosumia on kertynyt jo tuhansia.
– Vetoapua on saatu myös yllättäviltä tahoilta. Esimerkiksi vaikuttaja Kourtney Kardashian jakoi kampanjan sisältöä omalla Instagram-tilillään 216 miljoonalle seuraajalleen, Jimenez kertoo.
Moni media on ilmaissut myös kiinnostuksensa tulla seuraamaan onnellisuuskurssia paikan päälle. Jimenez kertoo, että tavoitteena on kuitenkin ensisijaisesti rauhoittaa päivät ainutlaatuiseksi ja vaikuttavaksi elämykseksi osallistujille.
Onnea voi opetella ja jakaa
Visit Finland on rakentanut matkailumarkkinointia hyvin tuloksin suomalaisen luonnonläheisen elämäntavan ja onnellisuuden ympärille jo pidemmän aikaa. Suomen vahvuuksina tuodaan esiin lumoavia metsiä, järviä, saaristoa sekä puhdasta ilmaa, tilaa ja hiljaisuutta.
Nelipäiväinen onnellisuuskurssi rakentuu suomalaiseen luontoon ja kulttuuriin liittyviin teemoihin ja valmentajina toimii inspiroivia henkilöitä.
– Uskomme, että onnellisuus on taito, jota voi oppia ja jakaa, ja siksi olemme myös ensimmäinen maa, jolla on oma onnellisuuskurssi. Kesällä pieni joukko matkailijoita pääsee kokemaan ainutlaatuisen elämyksen ja jakamaan tämän kokemuksen omille verkostoilleen. Tämän jälkeen Masterclass of Happiness jatkuu kaikille avoimena, elämyksellisenä sisältösarjana, Jimenez lupaa.
MASTERCLASS OF HAPPINESS
- Masterclass of Happiness pidetään kesäkuussa Kuru Resortissa, Rantasalmella.
- Onnelliskurssille on valittu hakemusten perusteella 14 matkailijaa eri puolilta maailmaa.
Elämys kestää neljä päivää ja on valituille matkailijoille ilmainen. - Valmentajat ja valitut matkailijat julkistetaan kampanjasivuilla myöhemmin toukokuussa.
Yhteyshenkilöt
Heli JimenezSenior Director, MarketingBusiness Finland / Visit Finland
Puh:+358 50 594 3832heli.jimenez@businessfinland.fiHeli HemgårdCommunications ManagerVisit Finland, Invest in Finland, Work in Finland, Film in Finland
Puh:+358409015219heli.hemgard@businessfinland.fiKuvat
Linkit
Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi / www.visitfinland.com
Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita, edistää matkailua ja investointeja sekä osaajien houkuttelua Suomeen. Organisaatiossa työskentelee 760 asiantuntijaa noin 40 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Business Finland
Sauna, Joulupukki ja revontulet korostuvat Suomen matkailua koskevissa nettihauissa23.4.2024 08:12:00 EEST | Tiedote
Eniten Suomi-aiheisia matkailuhakuja netissä tekivät saksalaiset, japanilaiset ja yhdysvaltalaiset vuonna 2023. Suomesta kiinnostuneet hakivat tietoa mm. saunasta, eri kaupungeista, matkailusta yleensä, Joulupukista ja revontulista. Pohjoismaisessa vertailussa Suomi jää kuitenkin viimeiseksi matkailuaiheisten nettihakujen määrässä.
Business Finlandin johtoryhmään uusi jäsen: Jenni Santalo nimitetty asiakaskokemuksen, markkinoinnin ja viestinnän johtajaksi12.4.2024 07:58:00 EEST | Tiedote
Filosofian maisteri Jenni Santalo on nimitetty 1.5.2024 alkaen Business Finlandin johtoryhmän jäseneksi ja asiakaskokemuksesta, viestinnästä ja markkinoinnista vastaavaksi johtajaksi. Business Finlandilla on myös tuore johtokunta.
Ulkomaiset matkailijat käyttivät Suomessa vuoden aikana 3,8 miljardia euroa9.4.2024 08:06:14 EEST | Tiedote
Ulkomaiset matkailijat tekivät viimeksi kuluneiden 12 kuukauden aikana (maaliskuu 2023 - helmikuu 2024) yhteensä 4,7 miljoonaa matkaa Suomeen ja käyttivät keskimäärin 807 euroa matkaa kohden, eli yhteensä noin 3,8 miljardia. Matkoista 73 prosenttia oli vapaa-ajan matkoja ja 27 prosenttia työmatkoja. Tiedot käyvät ilmi Visit Finlandin yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tuottamasta kuukausitilasto Matkailijamittarista.
Green North Energy monistaa Business Finlandin rahoittamaa vetylaitoskonseptiaan Poriin ja Kemiin – tähtäimessä Suomen omavaraisuus ammoniakin tuotannossa26.3.2024 14:00:00 EET | Tiedote
Suomalainen Green North Energy on tehnyt aiesopimukset vihreiden vety- ja ammoniakkilaitosten perustamisen selvityksestä Porin ja Kemin kaupunkien kanssa. Yhtiö pystyy hyödyntämään Business Finlandin tuella kehittämäänsä tuotantokonseptia, jota se soveltaa jo Naantaliin rakentuvassa pilottilaitoksessa. Yhteensä yli miljardin euron suunnitelluilla investoinneilla tähdätään vihreän siirtymän vauhdittamiseen, huoltovarmuuden paranemiseen ja uusien työpaikkojen syntymiseen.
Suomi seitsemättä kertaa maailman onnellisin maa – Houkutteleeko onnellisuus Suomeen investointeja, matkailijoita ja osaajia?20.3.2024 02:05:00 EET | Tiedote
Kansainvälisen The World Happiness Report 2024 -julkaisun mukaan Suomi on jälleen maailman onnellisin maa, seitsemättä kertaa peräkkäin. Miten onnellisuusraportin tulokset näkyvät Suomen maakuvassa ja miten onnellisuutta hyödynnetään Suomen markkinoinnissa?
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme