Yritysten luovuus, uudet kanavat ja työtavat tuovat apua koronaviruksen aiheuttamaan tilanteeseen

#TueYrittäjää-kampanja on lähtenyt vahvasti käyntiin Tampereen kaupunkiseudulla. Yritykset ovat muokanneet palveluitaan ketterästi tilanteeseen sopiviksi.

Tampereen kaupunkiseudun yritykset ovat reagoineet nopeasti koronavirusepidemian myötä muuttuneeseen tilanteeseen. Uusia työtapoja on otettu käyttöön, tuotteita on digitalisoitu ja pyörät on pyritty pitämään pyörimässä. Erilaisia kampanjoita paikallisten yritysten auttamiseksi on koronaviruskriisin myötä polkaistu käyntiin.

Maailmanlaajuinen kampanja #SupportYourLocal, suomeksi #TueYrittäjää, näkyy myös Tampereen kaupunkiseudulla. Muun muassa Visit Tampere jakaa säännöllisesti Instagram-tilillään paikallisten yrittäjien palveluita.

– Haluamme tukea osaltamme paikallisia yrityksiä ja antaa heille kanavissamme näkyvyyttä. Yritykset ovat todella käärineet hihat ja muokanneet palveluitaan rajoitusten mukaisiksi, toteaa Visit Tampereen kumppanuus- ja markkinointijohtaja Noora Heino.

Visit Tampere on antanut Instagram-tilillään näkyvyyttä jo yli sadalle yritykselle ja ne ovat saaneet yli 3600 klikkausta, tykkäystä, jakoa tai kommenttia. Kampanjaa voi seurata Visit Tampereen Instagramissa: @visittampereofficial -> Kohokohdat / Highlights -> #SupportYourLocal. Vinkkejä ja tarjouksia löytyy tällä hetkellä muun muassa paikallisiin ravintoloihin, aktiviteetteihin ja liikkeisiin. Oman vinkin voi ilmoittaa ottamalla yhteyttä Visit Tampereen Instagramissa @visittampereofficial ja kertomalla lyhyesti minkälaisesta tarjouksesta tai vinkistä on kyse sekä tägäämällä mukaan yrityksen Instagram-tilin tai nettisivut.

Visit Tampereen kumppanit aktiivisina

Visit Tampere kysyi kumppaniverkostoltaan, millaisia uusia palveluita he ovat koronakriisitilanteen myötä luoneet. Esimerkiksi Villipihlaja, Matricks, Amazing City, Ideaparkin toimijat ja Kangasala-talo tarjoavat tilanteeseen mukautettuja palveluita. Katso Visit Tampereen keräämä listaus täältä.