Yritysvastuupulssi kertoo suurten yritysten näkemyksen ajankohtaisiin vastuullisuusteemoihin

Yritysvastuuverkosto FIBS aloittaa Yritysvastuupulssi-kyselyn Suomessa toimiville suuryrityksille pinnalla olevista vastuullisuusteemoista. Kyselyiden tarkoituksena on tarjota medialle ja muille sidosryhmille FIBSin suurten jäsenyritysten näkemys ajankohtaisiin yritysvastuukysymyksiin.

Kyselyitä tehdään pääsääntöisesti uutisissa ja muussa julkisessa keskustelussa esille nousevista yritysten vastuullisuuteen liittyvistä teemoista. Lisäksi mukana on muita yleisesti kiinnostavia vastuullisuuskysymyksiä, joista ei vielä julkisuudessa keskustella tai joita voi tarkastella uudesta näkövinkkelistä esimerkiksi uusimpien tutkimusten tai innovaatioiden valossa.

“Kiinnostus yritysten vastuullisuutta kohtaan kasvaa jatkuvasti niin suuren yleisön, sijoittajien kuin päättäjienkin keskuudessa. Yritysten vastuullisuudesta myös uutisoidaan entistä enemmän. Pohjoismaiden suurimpana yritysvastuuverkostona FIBS voi tarjota suurten suomalaisyritysten näkemyksen ajankohtaisiin teemoihin ja samalla mahdollisuuden laajentaa keskustelua eri suuntiin”, sanoo FIBSin viestintäpäällikkö Tarja Laakkonen.

Yritysvastuupulssi tarjoaa ajankuvan kulloinkin käsiteltävästä aiheesta silloin, kun aihe on tuore. Nopeatempoisten kyselyiden tulokset julkaistaan vuorokauden sisällä kyselyn teosta.

“Nopeus on valttia kun uutisia tulee ja menee. Toisaalta vastuullisuuden painoarvo kasvaa kaikilla sektoreilla. Nopeasti toteutetut pulssikyselymme auttavat mediaa ja kaikkia aiheesta kiinnostuneita saamaan tässä hetkessä hieman laajemman kokonaiskuvan siitä, mitä suuret yritykset vastuullisuuden osalta tekevät ja ajattelevat”, Tarja Laakkonen sanoo.

Kyselyn vastaajaraadissa on mukana 44 suuren yrityksen vastuullisuusjohtajaa ja -asiantuntijaa Suomesta. Vastaajaraadista noin puolet edustaa pörssiyrityksiä. Vastauksia ei yksilöidä yrityskohtaisesti, mutta raatilaiset voivat kunkin kyselyn yhteydessä ilmoittautua kommentaattoriksi median suuntaan.

Ensimmäinen Yritysvastuupulssin tulos julkaistaan torstaina 19.11. klo 7.00. Tulosten kommentointiin ja keskusteluun voi osallistua Twitterissä (@fibsry), tunnisteella #yritysvastuupulssi.

Yritysvastuupulssin suunnittelussa ja viestinnässä FIBSin yhteistyökumppanina on Avidly.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Tarja Laakkonen

Viestintäpäällikkö, FIBS

tarja.laakkonen@fibsry.fi

www.fibsry.fi

FIBSin Yritysvastuupulssin vastaajaraadissa mukana olevat yritykset:

Ahlstrom-Munksjö Oyj

Valio Oy

Veikkaus Oy

YIT  Oyj

FIBS on Pohjoismaiden suurin yritysvastuuverkosto, johtava kestävän liiketoiminnan vauhdittaja ja asiantuntijuuden kehittäjä. FIBSin tavoitteena on saada yhä useammat suomalaisyritykset innovoimaan tuottavia ratkaisuja paikallisiin ja maailmanlaajuisiin ongelmiin yhteistyössä muiden yritysten ja organisaatioiden kanssa, ja nousemaan näin kestävän liiketoiminnan huipulle globaalisti. FIBSin jäseneksi voivat liittyä kaikki vastuullista ja kestävää liiketoimintaa edistävät yritykset ja organisaatiot. www.fibsry.fi