YTK:hon liittyi 500 000. jäsen

Yleinen työttömyyskassa YTK sai 500 000:n jäsenensä 12. huhtikuuta. Suomen suurin työttömyyskassa edustaa jo lähes joka neljättä suomalaista palkansaajaa.

Yleinen työttömyyskassa YTK on nyt puolen miljoonan jäsenen yhteisö. Rajapyykki täyttyi maanantaina 12. huhtikuuta, jolloin kassaan liittyi 201 uutta jäsentä. YTK:ssa iloitaan saavutuksesta.

Olemme puolen miljoonan rajapyykin täyttämisestä valtavan onnellisia! Jäsenemme ovat meille kaikki kaikessa. He ovat toimintamme tarkoitus jokapäiväisestä käsittelytyöstä suuriin kehitysponnistuksiin. Jäsenkasvu kertoo luottamuksesta työhömme”, sanoo YTK:n toimitusjohtaja Sanna Alamäki.

YTK on kasvanut tuomalla ansioturvan kaikkien saataville mahdollisimman helposti ja välittävästi.

Meidän mielestämme ansioturvan pitää toimia mahdollisimman matalalla kynnykselläSiksi olemme määrätietoisesti panostaneet digitaalisiin palveluihin ja hyvään asiakaskokemukseen. Kiitos onnistumisesta kuuluu työntekijöillemme, jotka aidosti välittävät asiakkaistamme, Sanna Alamäki jatkaa.

Jäsenkasvu pitää YTK:n nuorena

Vuonna 1991 Loimaalla perustettu itsenäinen työttömyyskassa on kasvanut haastajasta valtavirran valinnaksi. YTK:lla on jäseniä ympäri maata ja kaikilta toimialoilta. Kassa on suosittu etenkin nuorten keskuudessa. Viime vuosina yli puolet jäsenkasvusta on tullut alle 35-vuotiaistaJäsenistön keski-ikä onkin laskenut voimakkaasti.

Olemme nuorentuneet kymmenen vuotta viimeisen vuosikymmenen kuluessa. Vuonna 2011 jäsenemme oli keskimäärin 49-vuotias, nyt 39-vuotias. Ihmisiä liittyy meille kaikilta aloilta, aina opettajista it-alan ammattilaisiin, teollisuutta ja rakentamista unohtamatta, kertoo YTK:n asiakkuus- ja viestintäjohtaja Ilona Kangas.

YTK:n kasvu on ollut tasaista ja jatkuvaa, mutta viime vuoden poikkeuksellinen tilanne toi uusia jäseniä ennätysmäärän. Vuonna 2020 kassaan liittyi 87 092 palkansaajaa.

Vahva jäsenkasvu antaa aihetta juhlaan.

Nopeasti elävä koronatilanne pitää meidät kiireisinä, sillä haluamme suurten hakemusmäärien käsittelyn lisäksi varmistaa välittävän asiakaspalvelun kaikissa tilanteissa. Kyllä me vielä bileetkin järjestämme, Sanna Alamäki sanoo.

Viisi faktaa YTK:sta

1. Suomen suurin työttömyyskassa, 500 000 jäsentä
  2. Ensimmäinen kaikille palkansaajille avoin työttömyyskassa
  3. Palvelee valtakunnallisesti verkossa
  4. YTK on yksi Suomen innostavimmista työpaikoista sekä myös WWF Green Office
  5. Toimii edelleen Loimaalla. Toimisto myös Turussa, työntekijöitä ympäri Suomea.

Yleinen työttömyyskassa YTK on kaikkien palkansaajien työttömyyskassa, joka vakuuttaa joka neljännen suomalaisen palkansaajan työttömyyden varalta. Jäsenmäärältään YTK on Suomen suurin työttömyyskassa ja sen toimintaa valvoo Finanssivalvonta. YTK palvelee valtakunnallisesti verkossa osoitteessa www.ytk.fi.