Picadeli-logo

Picadeli

Picadeli

Picadeli on ruotsalainen ruokateknologiayritys, jonka tavoitteena on mullistaa pikaruoka-ala terveellisillä ja herkullisilla vaihtoehdoilla. Yrityksen taustalla on ajatus siitä, että myös pikaruoan tulisi edistää ihmisten terveyttä. Picadeli on erikoistunut itsepalveluperiaatteella toimiviin salaattibaareihin, joiden avulla terveellisestä syömisestä tehdään helppoa ja kaikkien saavutettavissa olevaa. Innovatiiviset salaattibaarit yhdistävät teknologian ravitseviin, tuoreisiin ja maukkaisiin vaihtoehtoihin – samalla haastaen käsitystä pikaruoasta.


Yli 2 000 toimipisteellään Euroopassa ja Yhdysvalloissa Picadeli on noussut terveellisen pikaruokamarkkinan johtajaksi. Yrityksen vuotuinen liikevaihto on tällä hetkellä yli 200 miljoonaa euroa, mikä vastaa yli 70 miljoonaa myytyä salaattiannosta vuodessa. Suomessa Picadelin salaattibaareja on yli 280.

  • Picadeli
  • Kivikonlaita 25
  • 00940 Helsinki
Tiedotteen tyyppi
Näytä

Kaisa Väistö-Nurminen nimitetty Picadeli Finland Oy:n toimitusjohtajaksi27.5.2025 08:43:57 EEST | Tiedote

Kaisa Väistö-Nurminen on nimitetty Picadeli Finland Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1. kesäkuuta 2025. Kaisa seuraa tehtävässä Nina Westerbergiä, joka on menestyksekkäästi johtanut sekä Picadeli Finland Oy:tä että Salico Oy:tä – kahta Greenfood-konserniin kuuluvaa yhtiötä. Jatkossa Nina keskittyy täysipainoisesti Salico Oy:n toimitusjohtajan tehtävään.

GOAT, Sigma vai Rizz? Picadeli lanseeraa nuorille trendisalaattikulhot – taustalla huolestuttava syy15.5.2025 07:50:00 EEST | Tiedote

Z-sukupolvi rakastaa TikTokia, mutta unohtaa kasvikset. Vain 4,3 % suomalaisista 18–24-vuotiaista syö päivittäin hedelmiä ja vihanneksia WHO:n suositusten mukaisesti, mikä tekee heistä selvästi vähiten kasviksia syövän ikäryhmän. Tämä huolestuttaa Picadelia, joka haluaa tehdä terveellisestä ruokailusta aidosti maukasta. Vastauksena tähän syntyivät Gen Z:lle suunnatut salaattikulhot, jotka puhuvat nuorten omaa kieltä.

Alle 8 % suomalaisista syö kasviksia ja hedelmiä saantisuosituksen mukaisesti - korkea hinta merkittävänä esteenä18.3.2025 08:10:00 EET | Tiedote

Tuore kansainvälinen tutkimus paljastaa huolestuttavan ilmiön: kasvisten ja hedelmien syönti jää suomalaisilla merkittävästi suositusten alapuolelle. Vaikka kasvikset ovat terveellisen ruokavalion kulmakivi, alle 8 % suomalaisista noudattaa WHO:n päivittäisiä ravintosuosituksia (400 grammaa). Tutkimuksen mukaan lähes 90 % vastaajista söisi enemmän hedelmiä ja vihanneksia, jos ne olisivat edullisempia.

Picadeli on ruotsalainen ruokateknologiayritys, jonka tavoitteena on mullistaa pikaruoka-ala terveellisillä ja herkullisilla vaihtoehdoilla. Yrityksen taustalla on ajatus siitä, että myös pikaruoan tulisi edistää ihmisten terveyttä. Picadeli on erikoistunut itsepalveluperiaatteella toimiviin salaattibaareihin, joiden avulla terveellisestä syömisestä tehdään helppoa ja kaikkien saavutettavissa olevaa. Innovatiiviset salaattibaarit yhdistävät teknologian ravitseviin, tuoreisiin ja maukkaisiin vaihtoehtoihin – samalla haastaen käsitystä pikaruoasta.


Yli 2 000 toimipisteellään Euroopassa ja Yhdysvalloissa Picadeli on noussut terveellisen pikaruokamarkkinan johtajaksi. Yrityksen vuotuinen liikevaihto on tällä hetkellä yli 200 miljoonaa euroa, mikä vastaa yli 70 miljoonaa myytyä salaattiannosta vuodessa. Suomessa Picadelin salaattibaareja on yli 280.

  • Picadeli
  • Kivikonlaita 25
  • 00940 Helsinki
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye