Laurea

NeuroService – Aivotutkimuksen avulla parempia tuotteita, palveluita ja mainoksia

Jaa
Laurea-ammattikorkeakoulun NeuroService-projekti on saanut rahoituksen TEKESin Fiiliksestä fyrkkaa -ohjelmasta. Projekti toteutetaan vuosina 2014–15.

Neuromarkkinointi selvittää kuluttajien mieltymyksiä mittaamalla heidän aivoreaktioitaan esitettyyn materiaaliin ja palvelutilanteisiin. Laurea-ammattikorkeakoulu on neuromarkkinoinnin opetuksessa ja tutkimuksessa edelläkävijä Suomessa. Kun aiemmin neuromarkkinoinnissa on keskitytty valmiiden jo markkinoilla näkyvien mainosten analysointiin, NeuroService tuo tämän lähestymistavan osaksi yritysten palvelujen ja tuotteiden kehittämisprosessia.

Aivotutkimusten tulokset auttavat yrityksiä kehittämään markkinointimateriaaliaan mm. karsimalla kielteisiä tuntemuksia aiheuttavat materiaalit pois tuotteiden ja palveluiden markkinoinnista sekä vahvistamaan myönteisiä tunteita herättäviä piirteitä. NeuroService juurruttaa ja luo uutta aivotutkimukseen pohjautuvaa kansainvälisesti merkittävää tietoa ja osaamista Suomeen.

NeuroService-projekti tuottaa uutta tietoa ja osaamista asiakaskokemuksesta aivotutkimuksen avulla. Projektissa aivotutkimus liitetään osaksi yritysten markkinointia sekä tuote- ja palvelukehitysprosesseja. Projektissa ovat mukana seuraavat yritykset: Valio, MTV, SRV, Mediatoimisto Voitto, Avire, Taloustutkimus, Hurmex, TheActivePaperCompany ja Intelligent Coaching System Finland.

NeuroService-projektissa tarkastellaan aivokuvantamisen avulla, millaisia muutoksia testihenkilöiden aivoissa tapahtuu projektissa mukana olevien yritysten mainoksia sekä palvelutilanteita seurattaessa. Mainoksista voidaan esittää erilaisia versioita, jolloin vertaillaan, miten reaktiot eroavat toisistaan. Lisäksi vertaillaan, miten aivokuvantamisella tuotettu asiakaskokemus eroaa perinteisissä fokusryhmähaastatteluissa kuvatuista kokemuksista. S

Kolme neuromarkkinoinnin tutkimusta toteutetaan osana yritysten omia tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoiminnan prosesseja. Asiantuntijaverkoston ytimen muodostavat Laurea-ammattikorkeakoulun ja Aalto-yliopiston tutkijat yhdessä kansainvälisten asiantuntijoiden ja yritysten omien asiantuntijoiden kanssa. Verkosto luo Suomeen osaamista, jolla on merkitystä tulevaisuudessa tunteeseen ja kokemukseen liittyvissä tutkimusprojekteissa ja liiketoimintapotentiaalin lisäämisessä.

Lisätietoja:

Jyrki Suomala, yliopettaja, Laurea Leppävaara, 046 856 7484

Avainsanat

Tietoja julkaisijasta

Laurea
Laurea
Ratatie 22
01300 Vantaa

09 8868 7150http://www.laurea.fi

Laurea-ammattikorkeakoulu toimii Uudellamaalla kuudella kampuksella. Opiskelussa Laureassa keskeistä ovat työelämän tarpeista tulevat aidot toimeksiannot, kuten projektit, joiden ansiosta opiskelijamme verkostoituvat jo opiskeluaikanaan ja oppivat tärkeitä työelämässä tarvittavia taitoja. Laurea-yhteisöön kuuluu noin 7 800 opiskelijaa, 500 henkilökunnan jäsentä ja 24 000 alumnia. Laurea on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton yhteisö.

Laureassa tehdään käytännönläheistä tutkimus- ja kehitystyötä strategisilla tutkimusalueilla, jotka perustuvat tulevaisuuden tarpeisiin ja vahvaan osaamiseen sosiaali- ja terveysalalla, palveluliiketoiminnassa sekä turvallisuudessa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Laurea

Glamouria ja rajojen ylittämistä: Laurea ja Red Carpet yhteistyöhön14.3.2019 09:25:35 EET | Tiedote

Laurea-ammattikorkeakoulu ja Red Carpet Film Festival ovat aloittaneet yhteistyön. Laurean opiskelijat ovat aktiivisessa roolissa loppukesällä 2019 Hyvinkäällä järjestettävän elokuvafestivaalin järjestämisessä. Yhteistyö perustuu laurealaiseen kehittämispohjaisen oppimisen malliin, jossa opiskelijoiden oppiminen viedään aitoihin työelämän tilanteisiin. -Yritysten kanssa tehtävät kehittämisprojektit ovat Laurealle jo tavaramerkki, kertoo rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski. -Olemme jo vuosikymmenten ajan yhdistäneet oppimisen aitoihin työelämän kehittämishankkeisiin, joista hyötyvät niin opiskelijat kuin toimeksiantajatkin. Sitoutumisemme Red Carpet -festivaaliin on osa Laurean seutukaupunkiyhteistyötä Uudellamaalla. Koulutuksen, tutkimuksen ja aluekehityksen palveluille on suuri tarve Uudenmaan keskeisissä aluekeskuksissa. -Red Carpet -festivaalin periaatteisiin kuuluu erilaisten rajojen ylittäminen, kertoo festivaalin perustaja, taiteellinen johtaja Antti Luusuaniemi. Ideologiamme on

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye