DNA strengthens its customer service by 470 people
The business transfer agreement between DNA and GoExcellent resulted from the renewal of DNA's strategy and the acquisition of Helsinki Metropolitan Area broadband and television services operator Welho in 2010. In this process, DNA gained strong customer service competence of its own.
‘We thank GoExcellent for an excellent job. We have Finland's best customer service response times. Situating the entire customer service function within the DNA organisation was a clear outgrowth of our current strategy in which having an extensive interface with customers plays a major role. We are now able to integrate customer service highly effectively into other functions that are critically important to customers, such as sales and technology,' says DNA's President and Chief Executive Officer Riitta Tiuraniemi .
‘This proves the strength inherent in outsourcing of services: the ability to be flexible in changing situations. Over the past five years, we have developed DNA customer service to the point where it is now at the top of its industry. From this starting point, DNA can now continue to redirect its operations. We believe that in this changing situation, the jointly found solution is the best one possible also with regard to our employees who work in customer service. Their valuable experience and high standard of competence continue to be available to DNA's customers,' says the CEO of GoExcellent Group, Terje Andreassen .
DNA and GoExcellent have agreed to continue customer service operations without interruption, despite the transfer. The people transferring over from GoExcellent will come to DNA with the status of existing employees.
For further information, please contact:
President & CEO of DNA Ltd Riitta Tiuraniemi, tel. +358 44 044 1000, e-mail riitta.tiuraniemi@dna.fi
CEO of GoExcellent Group Terje Andreassen, tel. +46 70 2264 285, e-mail terje.andreassen@goexcellent.com
Head of Communications for GoExcellent Finland Markku Tuominen, tel. +358 44 784 0066, e-mail markku.tuominen@goexcellent.com
For DNA Corporate Communications, Communications Manager Helena Sukuvaara, tel. +358 44 044 4201, e-mail Helena.sukuvaara@dna.fi
DNA Ltd is a Finnish telecommunications company providing high-quality voice, data and TV services to private customers and corporations. In 2011, DNA recorded a turnover of EUR 728 million and an operating profit of EUR 51 million. DNA has more than 3 million mobile and fixed-line network customers. For more information, please visit www.dna.fi.
The GoExcellent Group specializes in operating contact centers. With more than 25 million customer contacts per year, over 90 million euros in sales, operations in 13 locations and 2,500 employees on the payroll, GoExcellent has become one of the largest contact center specialists in the Nordic Countries. GoExcellent clients include Canal Digital, DNA, Fortum, PlusTV, RiksTV and Telia. Our Headquarters is in Solna, just outside Stockholm, Sweden. We have contact centers in Copenhagen, Helsinki, Oslo, Stockholm and nine other locations throughout Finland and Sweden. By giving our employees the right competence, technology and processes we make our clients more successful. www.goexcellent.com
About DNA Oyj
DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työnantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2024 liikevaihtomme oli 1 100 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Facebookissa @DNA.fi, Instagramissa ja Threadsissa @dna_fi sekä LinkedInissä @DNA-Oyj.
Subscribe to releases from DNA Oyj
Subscribe to all the latest releases from DNA Oyj by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from DNA Oyj
DNA:n huhtikuun 2025 myydyimmät puhelimet ja älykellot2.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Applen iPhone 13 5G nappasi ensimmäisen sijan sekä kuluttajien että yritysasiakkaiden myydyimpien puhelinten listalla huhtikuussa. Apple piti kärkipaikkaa myös käytettyjen puhelinten listalla iPhone 12 5G -mallillaan. Huhtikuun myydyin älykello oli OnePlus Watch 3, ja Xploran mallit olivat puolestaan suosituimpia kellopuhelimia huhtikuussa.
Onko 9%&GR hyvä salasana? DNA:n tietoturva-asiantuntija muistuttaa hyvistä salasanakäytännöistä maailman salasanapäivän aattona30.4.2025 08:55:00 EEST | Tiedote
Torstaina 1.5.2025 vietetään vapun lisäksi maailman salasanapäivää, jonka tarkoitus on muistuttaa paremmista salasanakäytännöistä. Yleinen harhakäsitys on, että salasanan pitäisi näyttää kryptiseltä, jotta se suojaisi. DNA:n tietoturva-asiantuntijan mukaan käsitys on vanhentunut, sillä uudet menetelmät pystyvät purkamaan lyhyitä salasanoja helposti, vaikka ne sisältäisivät erikoismerkkejä epämääräisessä järjestyksessä.
Is 9%&GR a good password? DNA’s information security expert gives a reminder of good password habits on the eve of World Password Day30.4.2025 08:55:00 EEST | Press release
Thursday, May 1, 2025, will be – in addition to May Day – World Password Day, that promotes better password habits. It is a common misconception that a password should look cryptic in order for it to provide protection. According to DNA’s information security expert, this notion is outdated, as new methods are easily able to decrypt short passwords even if they contain special characters in a vague order.
Espanjan ja Portugalin sähkökatkot herättivät kysymyksiä – näin käy viestintäverkoille Suomessa, jos sähköt katkeavat29.4.2025 13:30:00 EEST | Tiedote
Espanjan ja Portugalin sähköt katkesivat laajasti tämän viikon maanantaina. Mediatietojen perusteella kyse oli ainakin Espanjassa maan historian pahimmasta sähkökatkosta. Katko kesti paikoin jopa lähes 20 tuntia. Esimerkiksi kodinkone-, liikenne-, valaistus- ja maksupääteongelmien lisäksi myös viestintäverkoissa syntyi katkon vuoksi suuria haasteita. Miten Suomen viestintäverkoille käy sähkökatkon sattuessa? DNA:n asiantuntija kertoo.
Färre barn än tidigare har en egen telefon24.4.2025 09:00:00 EEST | Pressmeddelande
Färre barn än tidigare i åldern 5–7 år har en egen telefon för personligt bruk. Särskilt bland de yngsta barnen har andelen som äger en egen smarttelefon minskat, konstaterar DNA:s årliga Skolbarnundersökning.
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom