6 vinkkiä edulliseen unelmakeittiöön

Vaikka keittiöremonttiin saa halutessaan uppoamaan paljon rahaa, ei unelmien keittiön rakentamisen tarvitse maksaa kymmeniä tuhansia. Kvikin vinkkien avulla keittiön saa uudistettua edullisestikin.
Trendikkään savensävyisessä Bordo-keittiömallissa työtaso on edullista laminaattia. Kuva: Kvik

Keittiöremonttia pidetään yhtenä kodin isoimmista investoinneista, mutta keittiön uusimiseen ei tarvitse upottaa koko omaisuuttaan. Etukäteen on hyvä tiedostaa mitkä tekijät vaikuttavat keittiön lopulliseen hintaan, jotta suunnitellessa voi tehdä tehokkaita valintoja budjettia ajatellen.

“Useimmat meistä joutuvat tekemään kompromisseja keittiötä remontoidessaan. Projektiin ryhtyessään on tärkeä hahmottaa millä valinnoilla on merkittävästi vaikutusta budjettiin. Kvikillä suunnitelman tekeminen budjetin mukaan on tehty mahdollisimman vaivattomaksi, sillä hinnastomme on avoimesti asiakkaan tutkittavissa”, kuvailee kauppias Kai Salo Kvikin Espoon myymälästä.

Kvikin 6 vinkkiä edulliseen unelmakeittiöön

1. Tilavat hyllykaapit laatikostojen sijasta

Valitsemalla osaan keittiöstä hyllykaappeja laatikostojen sijasta voi säästää rahaa arvokkaissa mekanismeissa. Hyllykaappien säilytystiloja on myös mahdollista muokata helpommin käyttötarpeen mukaan.

“Kaapit kannattaa valita mahdollisimman tilavina. Valitsemalla XL- tai XXL-kokoisen kaapin saa 15–40 % enemmän tilaa jopa ilman lisäkustannuksia verrattuna vakioon”, kertoo Kai Salo Kvikin Espoon myymälästä.

2. Valitse materiaalit fiksusti

Työtason tulee olla sekä tyylikäs että kestävä, riippumatta budjetista. Keramiikka ja luonnonkivi ovat kauniita, mutta arvokkaita materiaaleja. Laadukas laminaatti on kestävä, erittäin helppohoitoinen ja huomattavasti edullisempi kuin esimerkiksi kivi. Laminaatista on saatavilla myös laajin valikoima erilaisia kuoseja ja vahvuuksia.

“Moni ei tiedä, että laminaattitaso on työpöydäksi ympäristöystävällisin ja helppohoitoisin valinta”, kertoo Kai Salo.

3. Luota ammattilaisiin

Apua kannattaa hankkia ammattitaitoiselta keittiösuunnittelijalta, joka auttaa välttämään ikävät suunnitteluvirheet ja tekemään budjettisi mukaisia valintoja. “Meiltä saat uuden Kvik-keittiösi suunnitelman veloituksetta”, vinkkaa Salo.

4. Millaisia keittiölaitteita oikeasti tarvitset?

Kodinkoneiden lukumäärä, brändi ja toiminnot vaikuttavat keittiön kokonaishintaan merkittävästi. Kannattaa miettiä tarkkaan talouden arkea – tarvitaanko esimerkiksi kaksi kylmälaitetta vai pyörisikö arki yhdistelmälaitteellakin?

“Tuletko todella käyttämään laitteiden kaikkein edistyneimpiä toimintoja vai riittäisivätkö vain laadukkaat perustoiminnot? Kannattaa valita kodinkoneet, jotka aidosti sopivat tarpeisiisi”, Salo vinkkaa.

5. Huolellinen suunnittelu säästää rahaa

Mitä suurempi muutos vanhan keittiön pohjaratkaisuun tehdään, sitä suuremmat kulut remontin työosuudelle tulee. Tiukalla budjetilla kannattaa hyödyntää vesi- ja sähköpisteiden alkuperäiset sijainnit sekä varmistaa uuden keittiön lattiamateriaalin riittävyys.

6. Kokemusta remontoinnista ja ylimääräistä aikaa?

Keittiön voi koota ja asentaa kokonaan itse. On kuitenkin hyvä pitää mielessä, että keittiön uusiminen on suuri projekti eikä sitä voi verrata irtokalusteen kokoamiseen.

“Usein asiakkaat ovat valmiita purkamaan itse vanhan keittiön sekä tekemään välitöitä, esimerkiksi seinien tasoitusta ja maalausta. Käytetyn tavaran myyntipalstoilla vanha keittiösi saattaa usein löytää uuden elämän. Rahaa säästääkseen voi myös ostaa kaapinrungot valmiiksi koottuna, mutta asentaa ne ja kaapinovet itse”, paljastaa Salo.

Lisätiedot:

Markkinointipäällikkö Emily Marten Nielsen
emn@kvik.com

Kvik Espoo
Kauppias Kai Salo
kaisalo@espoo.kvik.fi

Kuvat

Tyylikkään vihreän Veda Touch -keittiömallin työtaso on laminaattia. Kuva: Kvik
Valkoisen Veda-keittiömallin työtaso on laminaattia. Kuva: Kvik
Valkoinen Veda-keittiömalli on yksi Kvikin suosituimpia. Kuva: Kvik
Valkoisessa Veda-keittiömallissa on kestävä laminaattitaso. Kuva: Kvik
Yksityiskohta savenvärisestä Bordo-keittiöstä. Kuva: Kvik
Lataa
Syksyn uudessa Avolia-keittiömallissa musta työtaso on kestävää laminaattia. Kuva: Kvik

Stentoftvej 1
7480 Vildbjerg, Tanska

+45 41 21 70 20https://www.kvik.fi

Vuodesta 1983 lähtien Kvik on toimittanut korkealaatuista tanskalaista muotoilua yllättävän edulliseen hintaan. Nykyään Kvikillä on yli 170 myymälää 13 maassa, ja ne ovat franchising-yrittäjien omistamia ja operoimia. Suomessa myymälöitä on 7.

Kvik on osa Ballingslöv International AB:ta, joka on yksi keittiö-, kylpyhuone- ja vaatekaappialan johtavista toimijoista Euroopassa. Kvikillä on selkeä vastuullisuusohjelma ja tavoitteena on tulla CO2-positiiviseksi vuonna 2025, yhteistyössä kaikkien tavarantoimittajien kanssa. Lue lisää kvik.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Kvik