Social Burgerjoint kilpailee finalistina European Street Food Awardsissa

Katuruokailmiö on kasvanut Euroopassa suureksi. European Street Food Awardsin tarkoitus on kehittää katuruokakulttuuria ja palkita huipputoimijoita. Kilpailua on järjestetty jo useita vuosia. Finalisteja on tänä vuonna kuudestatoista eri maasta, muun muassa Ruotsista, Italiasta ja Britanniasta. Loppukilpailu käydään Berliinissä 29.9.
Suomen edustaja on Social Burgerjoint -ravintolayhteisö. Social Burgerjoint -konseptin pohjana ovat vastuullisesti tuotetuista, laadukkaista raaka-aineista käsityönä tehdyt hampurilaiset, jotka paistetaan mibrasa-puuhiiligrillissä. Ruokalistalla on kasvis- ja vegaanivaihtoehdot.
Social Burgerjointin alku on katuruuassa. Social Food -ruokarekka alkoi kulkea tapahtumissa jo vuonna 2013. Tänä kesänä ruokarekka oli useilla festareilla, esimerkiksi Flow festivaalissa.
”On mahtavaa osallistua kansainväliseen katuruokakilpailuun ja edustaa Suomen katuruokaskeneä. Burgeri jos mikä on katuruokaa. Burgerimme makumaailma on hiottu viimeisen päälle”, Social Burgerjointin luova johtaja ja The Burgermeister Mika Tuomonen sanoo.
Social Burgerjoint on osa Kotipizza Groupia. Social Burgerjointilla on tällä hetkellä kolme ravintolaa Helsingissä, joista tuorein avattiin kauppakeskus Rediin viime viikolla. Social Burgerjoint on valittu kahdessa eri yleisöäänestyksessä stadin parhaaksi burgerravintolaksi vuonna 2017.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Luova johtaja ja The Burgermeister Mika Tuomonen, The Social Burger Joint Oy
pikkis@burgerjoint.fi, 044 275 1336
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Kotipizza Group Oyj
Kotipizza Group on erikoistunut fast casual -ravintolakonseptien kehittämiseen ja niiden toiminnan laajentamiseen franchising-toimintamallin pohjalta. Kotipizza Groupiin kuuluu Kotipizza Oyj, joka hallinnoi Pohjoismaiden suurinta pizzaketjua Kotipizzaa. Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 266 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchising-toimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Kotipizza Groupiin kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä marraskuussa 2017 ostettu The Social Burger Joint Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -ravintolaa ja Social Food -ruokarekkaa.
Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kotipizza Group Oy
Kotipizza vie suomalaista pizzakulttuuria maailman huipulle – pizzakonkari tuomariksi Las Vegasin pizzakisoihin4.4.2025 09:57:33 EEST | Tiedote
Kotipizzan pizzamestari sekä laatu ja tuoteturvallisuuspäällikkö Heikki Sikström kutsuttiin tuomariksi maailman suurimpiin pizzakilpailuihin, jotka järjestettiin maaliskuussa Las Vegasissa. Yli 800 osallistujaa keräävä Pizza International Challenge -kilpailu kokosi yhteen alan parhaimmat eri puolilta maailmaa. Sikström edusti Suomea paitsi tuomaristossa myös suomalaisen pizzakulttuurin lähettiläänä.
Ihmisläheiset johtajat löytyvät ravintola-alalta22.11.2024 15:59:44 EET | Tiedote
Ravintola-alan toimijat menestyivät gaalassa, jossa juhlittiin vaikuttavia esimerkkejä ihmisläheisestä johtajuudesta ja organisaatiokulttuurista. Jungle Juice Barin toimitusjohtaja Elli Holappa, McDonald’s-yrittäjä Johanna Junkkari ja Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Heidi Stirkkinen palkittiin Ihmisläheinen työelämä 2024 -gaalassa.
Kuluttajia ei kiinnosta vastuullinen pizza12.6.2024 11:11:40 EEST | Tiedote
Kotipizzan Ilmastolaskuri tuo verkkokauppaan kaikkien pizzojen ja ruokatuotteiden hiilijalanjäljen helposti saataville, mutta laskuria käytetään toistaiseksi hyvin vähän. Laskurin vähäinen käyttö viittaa siihen, että kuluttajat arvostavat tällä hetkellä enemmän herkullista ja laadukasta pizzaa.
Vuoden Kotipizza-yrittäjät pyörittävät Suomen suurinta Kotipizza-ravintolaa Rovaniemellä26.3.2024 14:49:53 EET | Tiedote
Kotipizza-ketju palkitsi franchiseyrittäjät Vesa ja Sirpa Säkkisen vuoden yrittäjinä Suomen Franchising-Yhdistyksen Franny Awards -tilaisuudessa. Yrittäjät palkittiin ansiokkaasta yrittäjäurastaan sekä erinomaisesta myynnin kasvusta.
Kotipizza Group mukana perustamassa uutta kasvipohjaisen ruoan Pro Vege -yhdistystä30.11.2023 12:58:23 EET | Uutinen
Kotipizza Group on mukana yhdentoista muun toimijan kanssa perustamassa uutta Pro Vege -yhdistystä. Uuden yhdistyksen tarkoituksena on edistää kasvipohjaisten tuotteiden kehitystä sekä kysynnän ja tarjonnan kasvua Suomessa. Yhdistyksessä toimii laaja joukko suomalaisia elintarvikealan yrityksiä, ruoka-alan toimijoita sekä päivittäistavaraketjuja.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme