Social Burgerjoint palkittiin Euroopan parhaasta hampurilaisesta

Social Burgerjointin burgerit on äänestetty Suomessa kahdessa yleisöäänestyksessä stadin parhaiksi. Nyt Social Burgerjointin burgeri valittiin Euroopan parhaaksi. Voitokkaassa Korean Kimchi Burger -kilpailuburgerissa oli täytteinä mausteikkaita kimchi-kasviksia, seesamimajoneesia, Mibrasa-hiiligrillissä paistettu pihvi, bulgogia ja seesami-korianteri-kurkkuja.
”Kilpailussa oli kova taso. Voittoa lähdettiin kuitenkin hakemaan, koska burgerimme on ainutlaatuinen ja sen makumaailma hiottu huippuunsa – kuten kaikissa burgereissamme. Olemme ylpeitä, että Euroopan paras burger tulee Suomesta”, Social Burgerjointin luova johtaja ja The Burgermeister Mika Tuomonen sanoo.
Social Burgerjoint -ravintolayhteisön pohjana ovat vastuullisesti tuotetuista, laadukkaista raaka-aineista käsityönä tehdyt hampurilaiset, jotka paistetaan Mibrasa-puuhiiligrillissä. Ruokalistalla on kasvis- ja vegaanivaihtoehdot.
Katuruokailmiö on kasvanut Euroopassa suureksi. European Street Food Awardsin tarkoitus on kehittää katuruokakulttuuria ja palkita huipputoimijoita. Kilpailua on järjestetty jo useita vuosia. Finalisteja oli tänä vuonna kuudestatoista eri maasta, muun muassa Ruotsista, Italiasta ja Britanniasta. Loppukilpailu käytiin Berliinissä lauantaina 29.9.
Social Burgerjointin alku on katuruuassa. Social Food -ruokarekka alkoi kiertää tapahtumissa jo vuonna 2013. Tänä kesänä ruokarekka oli toiminnassa useilla festareilla, esimerkiksi Flow-festivaaleilla.
Social Burgerjoint on osa Kotipizza Groupia. Social Burgerjointilla on tällä hetkellä Helsingissä kolme ravintolaa, joista uusin avattiin kauppakeskus Rediin.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Luova johtaja ja The Burgermeister Mika Tuomonen, The Social Burger Joint Oy
pikkis@burgerjoint.fi, 044 275 1336
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Kotipizza Group Oyj
Kotipizza Group on erikoistunut fast casual -ravintolakonseptien kehittämiseen ja niiden toiminnan laajentamiseen franchisingtoimintamallin pohjalta. Kotipizza Groupiin kuuluu Kotipizza Oyj, joka hallinnoi Pohjoismaiden suurinta pizzaketjua Kotipizzaa. Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 266 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchising-toimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita.
Kotipizza Groupiin kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä Chalupa-ravintolaketjua hallinnoiva Chalupa Oy, Social Burgerjoint -ravintolaketjua hallinnoiva The Social Burger Joint Oy sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018. Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kotipizza Group Oy
Kotipizza vie suomalaista pizzakulttuuria maailman huipulle – pizzakonkari tuomariksi Las Vegasin pizzakisoihin4.4.2025 09:57:33 EEST | Tiedote
Kotipizzan pizzamestari sekä laatu ja tuoteturvallisuuspäällikkö Heikki Sikström kutsuttiin tuomariksi maailman suurimpiin pizzakilpailuihin, jotka järjestettiin maaliskuussa Las Vegasissa. Yli 800 osallistujaa keräävä Pizza International Challenge -kilpailu kokosi yhteen alan parhaimmat eri puolilta maailmaa. Sikström edusti Suomea paitsi tuomaristossa myös suomalaisen pizzakulttuurin lähettiläänä.
Ihmisläheiset johtajat löytyvät ravintola-alalta22.11.2024 15:59:44 EET | Tiedote
Ravintola-alan toimijat menestyivät gaalassa, jossa juhlittiin vaikuttavia esimerkkejä ihmisläheisestä johtajuudesta ja organisaatiokulttuurista. Jungle Juice Barin toimitusjohtaja Elli Holappa, McDonald’s-yrittäjä Johanna Junkkari ja Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Heidi Stirkkinen palkittiin Ihmisläheinen työelämä 2024 -gaalassa.
Kuluttajia ei kiinnosta vastuullinen pizza12.6.2024 11:11:40 EEST | Tiedote
Kotipizzan Ilmastolaskuri tuo verkkokauppaan kaikkien pizzojen ja ruokatuotteiden hiilijalanjäljen helposti saataville, mutta laskuria käytetään toistaiseksi hyvin vähän. Laskurin vähäinen käyttö viittaa siihen, että kuluttajat arvostavat tällä hetkellä enemmän herkullista ja laadukasta pizzaa.
Vuoden Kotipizza-yrittäjät pyörittävät Suomen suurinta Kotipizza-ravintolaa Rovaniemellä26.3.2024 14:49:53 EET | Tiedote
Kotipizza-ketju palkitsi franchiseyrittäjät Vesa ja Sirpa Säkkisen vuoden yrittäjinä Suomen Franchising-Yhdistyksen Franny Awards -tilaisuudessa. Yrittäjät palkittiin ansiokkaasta yrittäjäurastaan sekä erinomaisesta myynnin kasvusta.
Kotipizza Group mukana perustamassa uutta kasvipohjaisen ruoan Pro Vege -yhdistystä30.11.2023 12:58:23 EET | Uutinen
Kotipizza Group on mukana yhdentoista muun toimijan kanssa perustamassa uutta Pro Vege -yhdistystä. Uuden yhdistyksen tarkoituksena on edistää kasvipohjaisten tuotteiden kehitystä sekä kysynnän ja tarjonnan kasvua Suomessa. Yhdistyksessä toimii laaja joukko suomalaisia elintarvikealan yrityksiä, ruoka-alan toimijoita sekä päivittäistavaraketjuja.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme