
Elovena Murua syömällä lähemmäs ravitsemussuosituksia
Viime vuosien vegebuumista huolimatta lihankäyttö on kasvanut Suomessa yli kaksinkertaiseksi verrattuna 1950-luvun kulutukseen ja nousu näyttää jatkuvan. Ravitsemussuositusten mukaan lihaa ja lihavalmisteita tulisi käyttää enintään 500 g viikossa. Viimeisten FinRavinto-tutkimustulosten mukaan punaisen ja prosessoidun lihan käyttösuositus kuitenkin ylittyi 79 prosentilla miehistä ja 26 prosentilla naisista. Keskimäärin naisten lihankäyttö oli suositusten mukaista. Miehet sen sijaan söivät viikoittain keskimäärin noin kaksi annosta enemmän lihaa kuin suositellaan.
Proteiinia työikäiset saivat tutkimuksen perusteella ravinnostaan runsaasti. Sen sijaan hiilihydraattien ja kuidun saanti oli riittämätöntä yli kahdella kolmasosalla suomalaisista.
Jo kahden liha-annoksen korvaaminen Elovena Muru Kaurajauhiksella viikoittain vähentää punaisen lihan käyttöä ja kohentaa ruokavalion rasvan laatua ja kuidun määrää. Samalla lisääntyy myös kauran beetaglukaanin saanti.
Helppokäyttöinen Elovena Muru Kaurajauhis noussut kisaan markkinajohtajuudesta
Elovena Muru Kaurajauhis lanseerattiin syksyllä 2018. Se on saanut kuluttajilta loistavan vastaanoton ja noussut muutamassa kuukaudessa kilpailuun kasviproteiinituotteiden markkinajohtajuudesta.
Elovena Muru valmistetaan Suomessa tutusta, suomalaisesta Elovena-kaurasta, jota on 41 prosenttia raaka-aineista. Tuotteessa on reilusti kuitua ja yhtä paljon proteiinia kuin jauhelihassa. Täysjyväkauran ja kauraleseen lisäksi Elovena Murussa on vain vettä, suolaa sekä peruna- ja herneproteiinia.
#Muruhaaste on maukas ja hauska keino vähentää lihan käyttöä
Elovena Murun #muruhaaste kannustaa kaikkia astumaan ulos totutuista rutiineistaan, jokapäiväisistä jauhelihakokkailuistaan ja kokeilemaan jauhelihan sijaan Elovena Murua tutuissa arkiruuissa. #Muruhaaste haastaa myös tunnettuja ruokatoimittajia ja -bloggaajia henkilökohtaisilla mysteeribokseilla osallistumaan kokeiluun. Haasteen aikana sosiaaliseen mediaan kertyvien kuvien ja reseptien myötä jokainen kotikokki voi löytää uusia arkiruokia, joissa punaisen lihan sijaan on käytetty herkullista ja terveellistä Elovena Murua.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Raisio-konserni, markkinointiviestintäpäällikkö Mervi Nieminen
p. 0400 641 976
mervi.nieminen@raisio.com
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Raisio Oyj
Raisio on kansainvälinen yhtiö, joka keskittyy terveelliseen ja vastuullisesti tuotettuun ruokaan. Tunnettuja brändejämme ovat mm. Benecol, Elovena, Nalle ja Sunnuntai. Raision tuotteissa korostuvat hyvinvointi, terveellisyys, maku ja kestävä kehitys. Vahva osaamisemme ja into kehittää uutta varmistavat kannattavan kasvun. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2018 konsernin jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 228 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos 26 miljoonaa euroa. Meidän ruokamme tekee hyvää Terveydelle, Sydämelle ja Maalle. Lisätietoja Raisiosta löytyy osoitteesta www.raisio.com.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Raisio-konserni
Raisio-konsernin hiilidioksidipäästöt pienenivät 75 prosenttia – tavoitteena hiilineutraalius vuonna 20239.4.2019 09:00:00 EEST | Tiedote
Vuonna 2018 Raisio-konserni vähensi hiilidioksidipäästöjään merkittävästi. Kokonaishiilidioksidipäästöt laskivat 75 prosenttia edellisvuodesta, ja yhtiön tehdasalue Raisiossa on jo hiilineutraali. Raisio pyrkii täysin hiilineutraaliin omaan tuotantoon viimeistään vuonna 2023.
Joka kolmas syö viikoittain välipalakeksejä29.3.2019 09:48:32 EET | Tiedote
LEHDISTÖTIEDOTE Suomalaiset saavat lähes viidenneksen päivittäisestä energiastaan välipaloista. Helpot välipalakeksit ovat kuluttajatutkimuksen mukaan vakiinnuttaneet paikkansa kuluttajien arjessa.
Benella-kalalla merkittäviä positiivisia vaikutuksia Itämeren hyvinvointiin ja suomalaiseen elinkeinoon26.3.2019 10:00:00 EET | Tiedote
LEHDISTÖTIEDOTE, 26.3.2019 Raision teettämä vaikuttavuusarviointi lisää ymmärrystä kotimaisen kalankasvatuksen vaikuttavuudesta läpi arvoketjun. Hankkeen tulokset kertovat Benella-kirjolohen tuotannon hillitsevän Itämeren rehevöitymistä ja tukevan paikallista elinkeinoelämää.
Suomalaiset saavat liian vähän kuitua – Tällä trendiruualla varmistat päivän kuituannoksen11.3.2019 13:26:43 EET | Tiedote
LEHDISTÖTIEDOTE Suurin osa suomalaisista saa ruuasta liian vähän kuitua sekä hiilihydraatteja. Yksi annos kaurapuuroa päivässä riittäisi kattamaan puuttuvan kuidun määrän.
Raisio luopuu muovipakkauksista viimeistään vuonna 202318.12.2018 08:35:38 EET | Tiedote
Raisio luopuu muovipakkauksista ensimmäisten elintarvikeyritysten joukossa. Lisäksi Raision tavoitteena on, että kaikki kuluttajapakkaukset ovat täysin kierrätettäviä.