Asiakkuusindeksi 2019 -tutkimus: If on jälleen vakuutusyhtiöiden ykkönen sekä asiakaskokemuksessa että asiakasuskollisuudessa

Jo viime vuosi ounasteli hyvää, sillä If erottui Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa eniten toimintaansa petranneeksi yrityksesi Suomessa ja nimettiin vuoden nousijaksi. Samalla If nousi tutkimuksessa vakuutusyhtiöiden ykköseksi.
Tänä vuonna If paransi tutkimuksessa edelleen sijoituksiaan.
– Erityisen ylpeitä olemme siitä, että nousimme asiakaskokemuksessa 10 parhaan yrityksen joukkoon Suomessa. Meille asiakaskokemus on kaikki kaikessa – mikään ei ole meille tärkeämpää. Me haluamme tulla tunnetuksi epäkimuranttina vakuutusyhtiönä, jonka kanssa on helppoa ja sujuva asioida, sanoo Ifin henkilöasiakkaista vastaava maajohtaja Timo Harju.
Hyvä kehitys jatkui myös asiakasuskollisuudessa.
– Tämä ei ole meille yllätys, sillä asiakaspysyvyytemme on ollut viime vuodet huikealla tasolla. Asiakkaamme myös suosittelevat palvelujamme mielellään. Tyytyväisimpiä meihin ovat asiakkaamme, jotka ovat kohdanneet vahinkoja. He kokevat järjestään saaneensa meiltä erinomaista palvelua, Harju kertoo.
If on petrannut palveluaan myös kuluneen vuoden aikana. Asiakaspalvelu on nykyisin auki viikon jokaisena päivänä ainoana vakuutusyhtiönä, mikä on kerännyt kiitosta asiakkailta. Digitaalisissa palveluissa If on ollut pitkään vakuutusalan edelläkävijä, ja tänä vuonna käyttöön tuli uusi If Mobiili -applikaatio.
–Kiitos asiakkaamme, että äänestitte meidät vakuutusyhtiöiden ykköseksi. Olemme otettuja tästä kunniasta. Tämä on meille myös tunnustus siitä, että teemme oikeita asioita. Työskentelemme jatkossakin sen eteen, että asiakkaamme arki on epäkimuranttia, sanoo Harju.
Asiakkuusindeksi 2019 -tutkimuksessa mitataan suomalaisten yritysten asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta kahdeksalta eri toimialalta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Timo Harjuhenkilöasiakkaista vastaava maajohtaja
Puh:050 4242 237timo.harju@if.fiMilla KauppilaLehdistökontakti
Viestintäpäällikkö
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
If vakuuttaa kaiken, mikä on elämässä arvokasta: ihmiset, eläimet, kodit, autot ja paljon muuta. Me hoidamme vakuutusasiat mutkattomasti, helposti ja hetkessä. Autamme myös yrityksiä turvaamaan toimintansa silloin, kun vahinko sattuu. 6 700 ammattitaitoista työntekijäämme huolehtivat, että 3,7 miljoonaa asiakastamme Pohjoismaissa ja Baltiassa saavat tarvitsemaansa apua ja oikeanlaista turvaa – jos jotain sattuisi tapahtumaan. If kuuluu Sampo-konserniin.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta If Vakuutus
Turvallisesti löylyyn juhannuksena - saunassa sattuu valtaosa palovammoista17.6.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
Saunat lämpenevät pian taas keskikesän juhlan kunniaksi ja tänä vuonna taustalla soi monella varmasti KAJ:n euroviisuhitti ”Bara bada bastu”. Saunaa ylistävä kappale muistuttaa osuvasti, että löylyistä kuuluu nauttia. Rentoutuessakin on tärkeä pitää mielessä turvallisuus, sillä sauna on keittiön ohella yksi yleisimmistä palovahinkojen syntypaikoista.
Kyselytutkimus: Suomessa jäädään herkemmin sairauslomalle kuin muissa Pohjoismaissa12.6.2025 07:45:00 EEST | Tiedote
Ifin Nordic Health Report -tutkimuksesta selviää, että suomalaisista vain joka kymmenes menee työpaikalle, jos tuntee itsensä sairaaksi. Norjassa työpaikalle menee joka kolmas ja Ruotsissakin melkein joka viides.
Kyselytutkimus: Nuoret naiset stressaavat säännöllisesti lähes kaksi kertaa useammin kuin miehet2.6.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Ifin tuoreesta Nordic Health Report -terveystutkimuksesta selviää, että säännöllinen stressi on yleistä nuorissa aikuisissa. Erityisesti nuoret naiset kokevat säännöllistä stressiä selvästi muuta väestöä useammin, ja psyykkinen kuormitus vaikuttaa vahvasti myös heidän työkykyynsä.
Jopa 200 000 euroa ylimääräistä korvausta kestävistä valinnoista vahingonkorjauksessa – If lanseerasi ainutlaatuisen konseptin Suomessa27.5.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
If toi yritysasiakkaille suunnatun vastuullinen rakennus -palvelun Suomeen viime viikolla. Sen tarkoituksena on tukea vastuullista korjausrakentamista suurvahingon jälkeen.
Kyselytutkimus: Varkaudet ja autoilijoiden käytös pyöräilijöiden suurimpia huolenaiheita20.5.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
Peräti 39 prosenttia pyöräilijöistä on huolissaan autoilijoiden käytöksestä tai heidän aiheuttamistaan vaaratilanteista, selviää Ifin kyselytutkimuksesta aktiivipyöräilijöille. Jalankulkijoiden käytöksestä on huolissaan 20 prosenttia ja toisten pyöräilijöiden 15 prosenttia vastaajista.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme