Sokotel Oy aloittaa yhteistoimintaneuvottelut koronaviruksen vuoksi
COVID-19 -koronaviruksen leviäminen vaikuttaa merkittävästi Sokotel Oy:n hotellien ja ravintoloiden liiketoimintaan. Tiukentuvien matkustusohjeiden ja viranomaislinjausten myötä hotellien asiakasmäärien arvioidaan laskevan edelleen lähiviikkoina. Varautumistoimenpiteenä Sokotel Oy:ssä aloitetaan lomautuksia koskevat yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskevat koko henkilöstöä.
Lomauttamiset toteutettaisiin tarvittaessa koronaviruksen aiheuttamien liiketoimintavaikutusten aikana. Lomautusten kesto olisi enintään 90 päivää.
”Koronaviruksen tilannekuva muuttuu päivittäin. Yt-neuvottelut ovat varautumistoimenpide ja toivomme, ettemme joudu turvautumaan lomautuksiin. Meille on tärkeintä henkilökuntamme ja asiakkaidemme turvallisuus ja tulemme jatkossakin tiedottamaan tilanteesta avoimesti”, sanoo Sokotel Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Härmälä.
Lisätietoja: Jarkko Härmälä, toimitusjohtaja Sokotel Oy, jarkko.harmala@sok.fi, +358 50 388 4378
Sokotel Oy on SOK:n matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö, joka operoi pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Vaasassa neljäätoista Sokos Hotellia ja seitsemää Radisson Blu Hotellia.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja: Jarkko Härmälä, toimitusjohtaja Sokotel Oy, jarkko.harmala@sok.fi, +358 50 388 4378
Tietoja julkaisijasta
Sokotel Oy on SOK:n matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö, joka operoi pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Vaasassa neljäätoista Sokos Hotellia ja seitsemää Radisson Blu Hotellia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Nopeus on suurin riski – ruokarobotit muistuttavat koulujen alkaessa valppaudesta liikenteessä7.8.2025 12:10:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista lähes jokainen pitää tärkeänä, että koulujen lähellä noudatetaan nopeusrajoitusta. Silti Liikenneturvan toteuttamissa tutkauksissa neljä viidestä kuljettajasta ajaa ylinopeudella koulujen lähistöllä oleville suojateille. Kun koulut elokuussa alkavat, katukuvassa tutuksi tulleet S-kaupat-palvelun ruokarobotit kerääntyvät koulujen ja myymälöiden lähistölle ympäri Suomea muistuttamaan erityisesti aikuisia valppaudesta, kun liikenteessä on paljon pieniä kulkijoita.
Huulet ovat palanneet tärkeäksi osaksi suomalaisten meikkirutiinia – Nämä tuotteet nousseet uusiksi myyntihiteiksi23.7.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
29. heinäkuuta vietetään jälleen vuosittaista kansainvälistä huulipunapäivää. Huulipunat ja -kiillot ovatkin parhaillaan yhä useamman suomalaisen huulilla, sillä erilaisia huulituotteita ostetaan nyt selvästi edeltäviä vuosia enemmän. Sokoksen ja Emotionin myyntidatasta käy ilmi, että huulipunien myynti on kasvanut peräti 50 prosenttia koronavuosiin verrattuna.
Ilmanpuhdistimien myynti tuplaantui eikä pöytätuuletin enää kelpaa kaikille – Prisman myyntidata kertoo, mitä koteihin kesällä halutaan15.7.2025 09:14:18 EEST | Tiedote
Suomalaiset panostavat selvästi aiempaa enemmän kotinsa ilmanlaatuun ja viilennykseen kesäisin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Datan mukaan ilmanpuhdistimien kysyntä on alkukesällä lähes tuplaantunut ja viilenninkaupoille suomalaiset suuntavat heti ensimmäisinä hellepäivinä. Monille viilennyslaitetta valitessa on nyt erityisen tärkeää, että laitetta voi hallita etänä. Viilentimien lisäksi tapoja torjua hellettä on monia.
S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa hieman edellisvuodesta11.7.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa 2025 oli 7 005,2 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 0,6 prosenttia edellisvuodesta. Kehityksen veturi oli marketkauppa, jonka myyntivire jatkui vahvana.
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme