Food Market Herkku on vuoden hedelmä- ja vihanneskauppakauppa

- On täysin poikkeuksellista, että yksi kauppa saa tällä tavalla samana vuonna erityishuomiota sekä parhaana kalakauppana että parhaana HeVi-kauppana. Näitä tunnustuksia tavoittelimmekin ja olemme koko ammattitaitoisen henkilökunnan puolesta innoissamme ja ylpeitä, sillä Herkussa panostetaan juurikin hedelmä- ja vihannesosastoon ja Suomen ensimmäisenä MSC-sertifioituun kalatiskiin, hehkuttaa Manager Janne Toivonen Helsingin keskustan Food Market Herkusta.
Food Market Herkun HeVi-osastolta löytyy kattava valikoima tuoreita hedelmiä, vihanneksia ja yrttejä. Herkku suosii myös lähituottajia ja esimerkiksi tällä hetkellä myymälästä löytyy kotimaista varhaisperunaa ja fenkolia. Kilpailussa Herkun vahvuuksina pidettiinkin juuri korkeaa kotimaisuusastetta sekä esillepanojen torimaisuutta. Valikoima myös elää vahvasti sesonkien mukaan.
- Osaston näyttävyys ja ajankohtaisuus ympäri vuoden on valttikorttimme. Valikoimamme on laaja ja elää vahvasti sesonkien mukaisesti. Kuuntelemme arjessa asiakkaitamme aktiivisesti ja kehitämme toimintaa vuoropuhelun mukaan, kertoo myymälän HeVi-osastosta vastaava Rony Mitzner.
HeVi-osastolla on myös erilaisia helposti mukaan otettavia marjarasioita, smoothieita ja valmiiksi paloiteltuja hedelmäsekoituksia itse tehtäviin smoothieihin. Sekä tietysti monesta muustakin S-ruokakaupasta löytyvä appelsiinimehukone ja sen vieressä toinen mehukone, josta saa vaihtuvaa kausimehua.
Vuoden kalakauppa 2020 -kilpailun voittajaksi valittiin Food Market Herkku Helsinki
Vuoden Kalakauppa -kilpailu järjestettiin ensimmäistä kertaa helmikuussa 2020. Kilpailun tarkoituksena oli nostaa palvelutiskien osaavat ammattilaiset parrasvaloihin ja vahvistaa kalan osuutta suomalaisissa ruokapöydissä. Kilpailuun ilmoitettiin yli 160 palvelevaa kalatiskiä ja kauppaa, joita äänestettiin ahkerasti verkkosivuilla. Kisa keräsi huikeasti yli 26 000 ääntä kuun aikana. Kilpailu näkyi hyvin myös sosiaalisen median puolella.
Food Market Herkku on elämyksellinen yhdistelmä kauppahallia, herkkukauppaa, ravintolaa ja kahvilaa, jossa ruoan rakastajat viihtyvät ja inspiroituvat. Vuonna 2018 avattu Food Market Herkku on kerännyt kiitosta alan ammattilaisilta. Brittiläinen kaupan alan tutkimuslaitos IGD listasi 16 ruokakauppaa maailmalta, joihin olisi hyvä käydä tutustumassa vuonna 2019. Food Market Herkku nousi listalle ainoana pohjoismaalaisena ruokakauppana.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Janne Toivonen
Manager, Food Market Herkku Helsinki
puh. 010 766 7201
janne.toivonen@sok.fi
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Prisman data: Suomalaiset innostuivat perinteisestä havukasvista – jopa 30 % kasvu pihoilla ja puutarhoissa15.5.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Kevät on ollut toistaiseksi viileä, mutta se ei ole lannistanut suomalaisia pihojenlaittajia, kertoo Prisman tuore myyntidata. Esimerkiksi lannoitteita on myyty jo 10 prosenttia edellisvuotta enemmän ja terassien käsittelyyn tarkoitettujen puuöljyjen myynti on noussut jopa 50 prosenttia. Datasta käy myös selväksi, että suomalaiset puutarhurit ovat tänä vuonna innostuneet toden teolla tuijista. Samalla uusi jätelaki on näkynyt selvästi kompostikuivikkeen myynnissä.
Kysely: Joka neljäs suomalainen värjää hiuksiaan säännöllisesti kotona – näin vältät tyyppimokat12.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Sokoksen tekemän kyselytutkimuksen mukaan hiusten värjäämistä pidetään tärkeänä osana ulkonäköä. Neljäsosa suomalaisista värjääkin hiuksensa kotona säännöllisesti eli vähintään 3–5 kertaa vuodessa. Sokoksen kauneuden asiantuntija jakaa vinkit yleisimpiin kotivärjäyksen sudenkuoppiin.
Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi7.5.2025 15:05:37 EEST | Tiedote
Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.
S-ryhmän ruokakaupoissa kiinnitetään huomiota muovikassien kulutukseen: kestokassin hinta alas, muovikassin hinta ylös5.5.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän ruokakaupoissa tehdään toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Tästä päivästä alkaen kaikissa marketkaupan ketjuissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tarkistetaan eri kassivaihtoehtojen hintoja ja esillepanoja niin, että muovikassien hintaa nostetaan, kestokassin hintaa lasketaan ja paperikassi säilyy kassalta jo löytyneistä kassivaihtoehdoista edullisimpana. Kassoille sijoitetaan tarjolle myös edullisia ja muovimäärältään ohuempia jätekassirullia.
Uusi malli mullistaa työn ja vapaan yhteensovittamisen – 3500 S-ryhmän työntekijää valitsee itse omat työvuoronsa2.5.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Uusi työvuorosuunnittelun malli helpottaa työn ja vapaa-ajan yhteensovittamista ja lisää merkittävästi vaikutusmahdollisuuksia omaan työhön. Tänä keväänä noin 3500 työntekijää osallistuu itse aktiivisesti omien työvuorojensa valintaan, kun useat S-ryhmän osuuskaupat käyttävät yhteisöllisen työvuorosuunnittelun mallia.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme