Radisson Blu Royal valittiin Suomen parhaaksi bisneshotelliksi – ”Täällä asiakkaat kohdataan silmien tasolta”

Suomen johtavan bisneshotellin tittelistä vuonna 2020 kilpaili yhteensä yhdeksän hotellia, ja äänestyksen voitti Helsingin Radisson Blu Royal Hotel. World Travel Awards -palkintoja on jaettu maailmanlaajuisesti jo 27 vuotta, ja voittajien joukossa ovat edustettuina maailman parhaat hotellit. Kaikki Euroopan World Travel Awards -palkintojen voittajat julkistettiin 2.11.2020.
Radisson Blu Royal Hotel oli keväällä tilapäisesti suljettuna. Uudelleenavautumisen jälkeen hotelli on arvioitu palvelutasoltaan Radisson Blu -hotellien sisäisessä mittauksessa neljänneksi 337 hotellista koko maailmassa. Hotellinjohtajan mukaan menestystä selittää pohjoismainen asenne.
”Radisson Blu Royal on pohjoismainen hotelli ytimiin asti. Täällä vieraat kohdataan silmien tasolta, ei alhaalta päin. Meidän tehtävämme on huomata vieraiden toiveet ja toteuttaa ne tinkimättä yksityiskohdista. Henkilökunta ei odota käskyjä vaan kyse on kokemuksen tuomasta taidosta ja ammattiylpeydestä. Riittävän hyvä ei ole tarpeeksi, kun halutaan tavoitella parasta”, Esko Rebstock kertoo.
Pohjoismaisuus näkyy myös Vertti Kiven suunnitteleman sisustuksen ajattomassa tyylissä ja design-kalusteissa. Huoneiden rauhallisuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota. Hilding Andersin valmistamat sängyt pedataan Joutsenen peitteillä ja tyynyillä.
Berliinissä kasvanut Rebstock on kartuttanut osaamistaan Saksassa, Hollannissa ja Sveitsissä kansainvälisissä luksusketjuissa kuten Kempinski ja Okura. Hotelliuransa Rebstock aloitti aulapoikana Berliinin legendaarisessa Adlon-hotellissa.
”Toimin Bonon autonkuljettajana ja kohtasin Dalai Laman ja kaikki Euroopan kuninkaalliset. Olin myös ovimiehenä, kun laulaja Michael Jackson esitteli vauvaansa huoneensa ikkunasta”, kertoo Rebstock.
Hybridikokoukset yritysasiakkaille
Yritysvieraiden turvallisuuden takaamiseksi tapahtumatalona tunnettu Radisson Blu Royal panostaa nyt esimerkiksi hybridikokouksiin.
”Hybridikokouksissa osa tulee paikalle hotelliin ja osa liittyy mukaan etänä. Hotellin sisällä järjestämme osallistujille useita eri tiloja turvaväleillä ja livestriimauksen kaikille osallistujille. Monet eivät tässä tilanteessa halua seurustella yleisessä ruokailutilassa, joten järjestämme heille gaalaillalliset tai cocktail-tilaisuudet suoraan kokoustiloihin. Me joustamme aina asiakkaiden toiveiden mukaan”, kertoo Rebstock.
S-ryhmään kuuluva Sokotel operoi Suomessa yhteensä seitsemää Radisson Blu -hotellia ja 14 Sokos Hotellia pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Vaasassa
Lisätietoa World Travel Awards -palkinnosta: https://www.worldtravelawards.com/about
Radisson Blu Royal Hotel lyhyesti:
- Avattu vuonna 1991, täysin uudistettu vuosina 2018-2019.
- 261 huonetta, joista yhteensä 8 sviittiä.
- Yksityistilaisuuksiin sopiva 184m2 huippusviitti ”The Suite”
- 13 kokoustilaa jopa 400 hengelle, mukaanlukien ”Royal Ballroom” -juhlatila.
- Radisson Hotel Groupiin kuuluu yli 1400 hotellia ympäri maailman. Suomessa Radisson Blu Hotelleja operoi S-ryhmä.
Tutustu asiakasomistajan etuihin Suomen Radisson Blu Hotelleissa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Esko Rebstock, hotellinjohtaja, Radisson Blu Royal Hotel, esko.rebstock@radissonblu.com, puh. +358 50 307 7458
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Sokotel on suomalainen hotellioperaattori ja osa S-ryhmää. Sokotel operoi pääkaupunkiseudulla, Suomen suurimmissa kaupungeissa, Virossa ja Pietarissa yhteensä 18 Sokos Hotellia ja seitsemää Radisson Blu Hotellia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Nopeus on suurin riski – ruokarobotit muistuttavat koulujen alkaessa valppaudesta liikenteessä7.8.2025 12:10:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista lähes jokainen pitää tärkeänä, että koulujen lähellä noudatetaan nopeusrajoitusta. Silti Liikenneturvan toteuttamissa tutkauksissa neljä viidestä kuljettajasta ajaa ylinopeudella koulujen lähistöllä oleville suojateille. Kun koulut elokuussa alkavat, katukuvassa tutuksi tulleet S-kaupat-palvelun ruokarobotit kerääntyvät koulujen ja myymälöiden lähistölle ympäri Suomea muistuttamaan erityisesti aikuisia valppaudesta, kun liikenteessä on paljon pieniä kulkijoita.
Huulet ovat palanneet tärkeäksi osaksi suomalaisten meikkirutiinia – Nämä tuotteet nousseet uusiksi myyntihiteiksi23.7.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
29. heinäkuuta vietetään jälleen vuosittaista kansainvälistä huulipunapäivää. Huulipunat ja -kiillot ovatkin parhaillaan yhä useamman suomalaisen huulilla, sillä erilaisia huulituotteita ostetaan nyt selvästi edeltäviä vuosia enemmän. Sokoksen ja Emotionin myyntidatasta käy ilmi, että huulipunien myynti on kasvanut peräti 50 prosenttia koronavuosiin verrattuna.
Ilmanpuhdistimien myynti tuplaantui eikä pöytätuuletin enää kelpaa kaikille – Prisman myyntidata kertoo, mitä koteihin kesällä halutaan15.7.2025 09:14:18 EEST | Tiedote
Suomalaiset panostavat selvästi aiempaa enemmän kotinsa ilmanlaatuun ja viilennykseen kesäisin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Datan mukaan ilmanpuhdistimien kysyntä on alkukesällä lähes tuplaantunut ja viilenninkaupoille suomalaiset suuntavat heti ensimmäisinä hellepäivinä. Monille viilennyslaitetta valitessa on nyt erityisen tärkeää, että laitetta voi hallita etänä. Viilentimien lisäksi tapoja torjua hellettä on monia.
S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa hieman edellisvuodesta11.7.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa 2025 oli 7 005,2 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 0,6 prosenttia edellisvuodesta. Kehityksen veturi oli marketkauppa, jonka myyntivire jatkui vahvana.
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme