Brunnen Communications Oy

PRBI-barometri: viestinnän vaikuttavuuden vaatimukset kasvavat

Jaa
Tuoreen PRBI-barometrin mukaan viestinnältä vaaditaan todennettua vaikuttavuutta yhä enemmän. Viestintätoimisto Brunnen Communicationsin kansainvälisessä viestintätoimistojen verkostossa PR Boutiques Internationalissa lanseeraaman selvityksen mukaan viestinnän vaikuttavuuden mittaamisen merkitys on maailmalla kasvanut. Sen uskotaan näkyvän yritysten viestintäbudjeteissa pienellä viiveellä. Puolet kyselyyn vastanneista viestintätoimistoista arvioi, että viestintäpalvelujen kysyntä lisääntyy vuonna 2021. Puolet vastaajista näkee, että viestintäbudjetit pysyvän ennallaan.
Brunnen Communicationsin toimitusjohtaja Taru Nikulainen.
Brunnen Communicationsin toimitusjohtaja Taru Nikulainen.

Viestintätoimisto Brunnen aloitti joulukuussa 2020 kansainvälisen barometrin julkaisemisen. Se auttaa viestintäpalveluiden ostopäättäjiä näkemään, millaisiin palveluihin investoidaan ja mitä päättäjät odottavat viestinnällä vaikuttavuudelta vuonna 2021. Kyselytutkimuksella kerätty data kertoo viestintäpalveluita harkitseville ja niitä käyttäville päättäjille siitä, millainen viestinnän osaaminen koetaan kriittisimmäksi ja mihin tarvitaan lisää osaamista.

”Kansainvälisen PR Boutiques International -verkoston ainoana suomalaisjäsenenä saamme barometrin avulla ensiarvoista tietoa siitä, mitä viestinnältä vuonna 2021 odotetaan ja miten asiakkaat haluaisivat kytkeä viestinnän strategisiin tavoitteisiinsa. Barometriin vastasi lähes 30 toimistoa eri puolilta maailmaa”, Brunnenin toimitusjohtaja Taru Nikulainen kertoo.

Jatkossa Brunnen julkaisee barometrin vuoden välein, seuraavan kerran alkuvuonna 2022.

Selvityksen mukaan asiakkaat kokevat tärkeimmiksi viestintätoimistopalveluiksi mediasuhteet (70 %) ja strategisen konsultoinnin (65 %). Tämän jälkeen tulevat sosiaalisen median konsultointi (39 %), sisällöntuotanto (30 %) ja poikkeusviestintä (22 %). Viestinnän johtaminen mitattavien tavoitteiden avulla nostaa voimakkaasti päätään, mutta iso osa asiakkaista ei ole vielä tottunut käyttämään tässä toimistojen palveluita.

”Barometri osoitti, että Suomessa ollaan edelläkävijöitä viestinnän vaikuttavuuden mittaamisessa. Täällä jo monet organisaatiot ovat ymmärtäneet viestinnän liiketoimintaa tukevana investointina. Usean organisaation johto odottaa, että viestinnän vaikuttavuuden aste voidaan todentaa strategisella tasolla”, Taru Nikulainen sanoo.

Nikulaisen mukaan viestinnän toimenpiteet tulee aina kytkeä mitattavalla tavalla organisaation strategisiin tavoitteisiin. Tämä tarkoittaa sitä, että viestinnän eri alueista on löydettävä ne strategiset toimenpiteet, jotka parhaiten auttavat yrityksen strategian toteutumista. Vain siten saadaan karsittua pois vähemmän tärkeät toimenpiteet. Ja vasta sen jälkeen viestinnän asiantuntijoiden resurssit ovat käytössä oikein.

PR Boutiques International on yli 40 viestintätoimiston kansainvälinen verkosto yli 40 maassa viidellä mantereella. Jäseninä on strategiseen viestintään erikoistuneet yksityisomisteiset viestintätoimistot, jotka hyödyntävät toistensa osaamista aktiivisesti.

Juttua korjattu 7.12.2021 Brunnen julkaisee jatkossa barometrin vuoden välein ja seuraavan kerran alkuvuodesta 2022, ei kaksi kertaa vuodessa ja seuraavan kerran kesäkuussa 2021, kuten jutussa aiemmin kerrottiin.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Taru Nikulainen
Toimitusjohtaja, Brunnen Communications
050 325 7347
taru.nikulainen@brunnen.fi

Kuvat

Brunnen Communicationsin toimitusjohtaja Taru Nikulainen.
Brunnen Communicationsin toimitusjohtaja Taru Nikulainen.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Brunnen Communications Oy
Kalevankatu 6
00100 Helsinki

http://brunnen.fi

Brunnen Communcations Oy on strateginen viestintätoimisto, jonka tehtävänä on auttaa asiakkaitaan olemaan vaikuttavampia ja tekemään parempaa tulosta. Brunnen on perustettu vuonna 2010 ja se on yksityisomisteinen toimisto, joka toimii osana arvostettua ja kansainvälistä PR Boutiques International -verkostoa.

Olemme erikoistuneet rakennetun ympäristön ja terveysteknolgian BtoB-yrityksiin. Lisäksi asiakkainamme on useita julkisalan toimijoita ja komannen sektorin toimijoita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Brunnen Communications Oy

Verkonrakennus- ja infrapalveluita tarjoavasta Elverasta Suomen johtavia infrapalveluiden tuottajia – Elveran ja Voimatelin sähköliiketoiminnan kauppa vahvistettiin2.4.2024 07:30:38 EEST | Tiedote

Verkonrakennus- ja infrapalveluyritys Elvera Oy ja sähkö- ja tietoverkkoyritys Voimatel Oy ovat 28.3.2024 vahvistaneet liiketoimintakaupan Voimatelin sähköliiketoiminnasta. Voimatelin sähköliiketoiminta on siirtynyt Elveralle 1.4.2024. Yhtiöt allekirjoittivat kauppaa koskevan sopimuksen 22.11.2023, ja Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi kaupan 23.2.2024.

Joblink Oy on ostanut Postilta Transval Myymäläpalvelut Oy:n1.9.2023 14:23:55 EEST | Tiedote

Kaupan alan henkilöstövuokraukseen keskittyvä suomalainen Joblink Oy on ostanut myymälälogistiikan palveluita tarjoavan Transval Myymäläpalvelut Oy:n koko osakekannan Posti Oy:ltä 1.9.2023. Yrityskaupan myötä Joblink nousee kaupan alan suurten ja valtakunnallisten toimijoiden joukkoon. Yhtiö työllistää noin 3500 henkilöä, ja nyt toteutunut yrityskauppa tuo konserniin 800 henkeä lisää. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta. ”Yrityskauppa on osa kasvustrategiaamme: nousemme nyt kaupan alan suuriksi toimijoiksi. Se tarkoittaa entistä monipuolisempaa palvelua asiakkaillemme eli kaupan valtakunnallisille keskusliikkeille. Samalla yrityskauppa antaa henkilöstölle yhä paremmat kehityksen ja kasvun mahdollisuudet”, Joblinkin toimitusjohtaja Antti Kimpimäki toteaa. Transval Myymäläpalveluiden oston myötä Joblinkin noin 14 miljoonan euron liikevaihto nousee kuluvana vuonna 2023 reiluun 20 miljoonaan euroon. ”Keskitymme Transvalissa hakemaan kasvua varastopalveluista ja logisti

Tunteeko kulttuuri rajoja? Kultuurikompass avaa keskustelun eurooppalaisen kulttuurivaihdon mahdollisuuksista ja haasteista kulttuuripääkaupunki Tarttossa3.5.2023 10:38:22 EEST | Tiedote

Neljäs kansainvälinen Kultuurikompass-foorumi järjestetään tänä vuonna Euroopan kulttuuripääkaupunki Tartossa 18.–19. toukokuuta 2023. Foorumin Tunteeko kulttuuri rajoja? -tapahtuma kokoaa yhteen tapahtumajärjestäjät, luovat taiteilijat sekä päättäjät ympäri Eurooppaa tarkastelemaan kansainvälisen kulttuurinvaihdon eli luovien alojen ammattilaisten mahdollisuuksia ja haasteita päästä työskentelemään ulkomaille. Tapahtuman seminaarit ja työpajat pidetään Viron kansallismuseossa sekä Paino- ja paperitaidekeskus TYPA:ssa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye