Jo 1,5 miljoonaa suomalaista hypännyt S-mobiilin kyytiin – 50 000 innostunut mikrosäästämisestä

S-mobiili on viikosta toiseen sekä App Store- että Google Play -sovelluskauppojen Suomen ladatuimpien sovellusten kärkisijoilla omassa kategoriassaan. Erityisesti viimeisen vuoden aikana sovelluksen latausten ja käyttöönottojen vauhti on kiihtynyt.
– S-mobiilin käyttöönottajien määrä on kasvanut vuodessa yli 400 000 käyttäjällä ja aktiivisten viikkokäyttäjien määrä yli 200 000:lla. Luvut kertovat, että yhä useampi asiakasomistaja on löytänyt digitaalisten palveluidemme pariin ja saa sitä kautta enemmän irti osuuskaupan jäsenyydestään, S-ryhmän asiakkuusjohtaja Pekka Litmanen iloitsee.
Sovelluksen menestyksen kulmakivenä on saumaton yhdistelmä asiakasomistajille tärkeitä ja arkea lähellä olevia palveluita ja etuja. Päivittäisten raha-asioiden lisäksi S-mobiilissa voi seurata esimerkiksi omia tai oman kotitalouden ostoja kuluneen vuoden ajalta.
– Suomalaisia kiinnostaa oman kulutuksen seuranta. Yli puoli miljoonaa suomalaista on tarkistanut S-mobiilin Omat ostot -palvelusta mitä kaikkea omaan ruokakoriin tarttuu mukaan kauppareissulla. Palvelu auttaa asiakkaitamme tekemään ostoksia omien mieltymysten mukaan, sillä se kertoo esimerkiksi ruokaostosten hiilijalanjäljen, ravintoarvot ja kotimaisuusasteen, Litmanen tarkentaa.
S-mobiilin käyttöä on kasvattanut myös Edut ja vinkit -osion suosio. Viimeisen puolen vuoden aikana etujen käyttö on kasvanut kolmanneksen, ja niille kertyy jopa 20 miljoonaa näyttökertaa kuukaudessa.
Suomalaiset innostuneet mikrosäästämisestä
S-mobiilista löytyy myös Suomen ensimmäinen mikrosäästämisen palvelu Säästäjä. Sen avulla voi säästää helposti osana päivittäistä rahankäyttöä esimerkiksi siirtämällä rahastoon S-ryhmän ostoksista kertyvän Bonuksen tai pienen summan jokaisesta korttiostoksesta. Säästäjällä on jo yli 50 000 käyttäjää.
– Olemme huomanneet, että mikrosäästäminen kiinnostaa erityisesti uusia rahastosäästäjiä. Yli puolet Säästäjä-rahastosäästämisen vuonna 2020 aloittaneista sijoittaa ensimmäistä kertaa elämässään, kertoo digitaalisesta kehityksestä vastaava johtaja Carl-Edvard Holmberg S-Pankista.
S-mobiilia kehitetään jatkuvasti asiakkaiden toiveita kuunnellen. Esimerkiksi S-mobiilin tunnistamiseen on tullut asiakkaiden toivomia muutoksia. S-mobiililla voi tunnistautua pankkitunnuksia vaativiin palveluihin sormenjäljellä tai itse valitulla tunnusluvulla.
– Jatkossa asiakkaan ei tarvitse enää aluksi kirjautua S-mobiiliin sisään tunnistautuakseen S-mobiililla. Kesän aikana tunnistautumisesta tulee vieläkin helpompaa, kun S-mobiililla tunnistautuminen onnistuu yhdellä napin painalluksella niin S-Pankin kuin muissakin palveluissa, Holmberg jatkaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Pekka Litmanen, asiakkuusjohtaja, SOK, p. 010 76 80724, pekka.litmanen@sok.fi
Carl-Edvard Holmberg, johtaja, Digitaaliset kanavat ja kehitys, S-Pankki, p. 040 750 4451, carl-edvard.holmberg@s-pankki.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Huulet ovat palanneet tärkeäksi osaksi suomalaisten meikkirutiinia – Nämä tuotteet nousseet uusiksi myyntihiteiksi23.7.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
29. heinäkuuta vietetään jälleen vuosittaista kansainvälistä huulipunapäivää. Huulipunat ja -kiillot ovatkin parhaillaan yhä useamman suomalaisen huulilla, sillä erilaisia huulituotteita ostetaan nyt selvästi edeltäviä vuosia enemmän. Sokoksen ja Emotionin myyntidatasta käy ilmi, että huulipunien myynti on kasvanut peräti 50 prosenttia koronavuosiin verrattuna.
Ilmanpuhdistimien myynti tuplaantui eikä pöytätuuletin enää kelpaa kaikille – Prisman myyntidata kertoo, mitä koteihin kesällä halutaan15.7.2025 09:14:18 EEST | Tiedote
Suomalaiset panostavat selvästi aiempaa enemmän kotinsa ilmanlaatuun ja viilennykseen kesäisin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Datan mukaan ilmanpuhdistimien kysyntä on alkukesällä lähes tuplaantunut ja viilenninkaupoille suomalaiset suuntavat heti ensimmäisinä hellepäivinä. Monille viilennyslaitetta valitessa on nyt erityisen tärkeää, että laitetta voi hallita etänä. Viilentimien lisäksi tapoja torjua hellettä on monia.
S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa hieman edellisvuodesta11.7.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa 2025 oli 7 005,2 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 0,6 prosenttia edellisvuodesta. Kehityksen veturi oli marketkauppa, jonka myyntivire jatkui vahvana.
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Sokos uskoo modernin tavaratalokaupan tulevaisuuteen – panostaa verkkoon ja avaa uuden myymälän Seinäjoelle24.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Sokos-ketju avaa uuden myymälän Seinäjoen Prismakeskukseen. Sokos Seinäjoen avaaminen on luonteva osa Sokoksen monikanavaisen tavaratalokaupan mallia, jossa investoinnit kohdistuvat niin verkkokauppaan kuin kivijalkamyymälöihinkin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme