Suurille pohjoismaisille huoltamoketjuille St1, ABC ja Shell polttoainetta toimittava NEOT Group siirtyi pilveen eCraftin tukemana

NEOT Group luottaa Microsoft-teknologiaan ja pilvimaailmaan. Yritys on ottanut käyttöön pilvipohjaisen Microsoft Dynamics 365 Business Central -ratkaisun, millä se hallinnoi koko konserninsa taloutta ja talouden prosesseja yhtenäisesti ja läpinäkyvästi Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Yhteistyökumppanuus NEOT Groupin ja eCraftin kesken perustuu luottamukseen, aitouteen ja avoimuuteen.

North European Oil Trade Oy toimittaa vuosittain 7 miljardia litraa liikennepolttonesteitä 2000 asemalle, jälleenmyyjien kautta polttoöljyä sadoilletuhansille kotitalouksille ja yrityksille sekä merkittäviä määriä polttoainetta laivoihin ja ilmailuun. Suuret pohjoismaiset huoltamoketjut St1, ABC ja Shell saavat polttoaineensa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa toimivalta NEOT Groupilta.

NEOT etsi konserninsa yritysten taloushallinnon ohjaamiseen uutta yhtenäistä ja modernia ratkaisua aiemman järjestelmän tilalle. Ratkaisuksi NEOT valitsi nykyaikaisen, pilvipohjaisen Microsoft Dynamics 365 Business Central -järjestelmän. Yrityksen käytössä olevat muut järjestelmät pohjautuvat Microsoft-teknologiaan, joten luonnollinen valinta myös talouden järjestelmän alustaksi oli sama teknologia. Kumppaniksi NEOT valitsi eCraftin, jonka kanssa yhteistyö on ollut hankkeen alusta asti avointa ja helppoa.

”Olimme eCraftin järjestämässä tapahtumassa mukana ja sieltä yhteistyömme alkoi. Etsimme oikean näköistä ja oikean kokoista kumppania, jonka kanssa yhteistyö olisi aitoa ja molemmille osapuolille merkityksellistä. eCraft vakuutti meidät asiantuntijoiden osaamisella ja referensseillä”, kertoo Miika Leskinen, CIO, NEOT Group.

”Meillä ajatellaan ja tehdään töitä siten, että ollaan kollegoita myös kumppaneiden kanssa. Me otetaan jokainen vastuu töistämme ihmisinä, joten meille on äärimmäisen tärkeää, että myös kumppanillamme on samanlainen tapa toimia. eCraft tuntui heti oikealta kumppanilta meille – ja yhteistyö on entisestään syventynyt”, jatkaa Miika.

Pilvimaailman hyödyt liiketoiminnan tueksi

NEOT Groupin tavoitteena oli taloushallintajärjestelmän teknologian modernisoinnin lisäksi päästä hyödyntämään pilvimaailman etuja. Valintaan vaikutti paljolti se, että pilvipohjainen järjestelmä kehittyy jatkuvasti ja luo uusia mahdollisuuksia liiketoiminnalle myös tulevaisuudessa.

Erityisenä hyötynä pilvimaailman siirtymisessä NEOT:lla nähdään infrastruktuurista syntyneet kulusäästöt, kun omasta infrasta ja tietoliikenteestä ei tarvitse huolehtia.

Pilvimaailman merkitys on olennainen myös ongelmatilanteissa ja tietoturvan osalta, sillä taustalla on maailmanlaajuinen Microsoft-organisaatio, joka hoitaa teknologian. NEOT:n kumppanina eCraft tukee Dynamics 365 Business Central -ratkaisuun liittyvissä asioissa ja kehityksessä NEOT:n tarpeiden mukaan. Myös järjestelmän päivitykset tulevat säännöllisesti pari kertaa vuodessa pilviratkaisun ansiosta, joten järjestelmä pysyy jatkuvasti ajan tasalla ja päivitettynä – ja myös kehittyy jatkuvasti antaen uusia mahdollisuuksia järjestelmän käyttöön.

Koska NEOT:lla on käytössään myös muita Microsoft-ratkaisuja ja tuotteita, on käyttäjille iso etu siinä, että käyttöliittymät näyttävät tutuilta ja samoilla tunnuksilla pääsee eri järjestelmiin. Dynamics 365 Business Central on samannäköinen kuin muut Microsoft-tuotteet. Käyttäjien osalta tämä on kätevää ja helpottaa työskentelyä.

”Suomen, Ruotsin ja Norjan kaikissa yhtiöissämme talouden prosessit ovat nyt yhtenäiset ja tiedot läpinäkyvät. Moderni järjestelmä tehostaa ja helpottaa työtämme. Jatkamme prosessiemme kehittämistä edelleen, ja teknologia tukee meitä siinä”, sanoo Jani Pekkinen, CFO, NEOT Group.

Pilvimaailman etujen lisäksi Microsoft-ekosysteemi tarjoaa jatkuvasti uusia mahdollisuuksia ja helposti integroitavia ratkaisuja, joita yritykset voivat hyödyntää liiketoiminnan kehittyessä ja tarpeiden mukaan. NEOT Group kehittää eCraftin kanssa edelleen talouden prosessejaan, muun muassa ottamalla käyttöön Dynamics 365 Business Central -ratkaisuun täydellisesti integroituvan ExFlow-ratkaisun laskujen sähköiseen kierrätykseen. Myös tämä järjestelmä kuuluu Microsoft-ekosysteemiin, joten teknologian kannalta valinta oli yhtenäinen.

Luottamus syntyy avoimesta keskustelusta ja on pohja vahvalle yhteistyölle

Yhteistyö NEOT:n ja eCraftin asiantuntijoiden kesken on ollut helppoa ja henkilökemia on toiminut mainiosti. Keskustelu on ollut aktiivista ja molemmin puolin hankkeessa mukana olleet henkilöt ovat olleet tyytyväisiä toistensa asiantuntemukseen ja erittäin korkeaan motivaatioon asioiden edistämiseksi sovitussa aikataulussa. Tiivis yhteistyökumppanuus jatkuu yritysten kesken ja ajatuksia ja kehitysehdotuksia vaihdetaan jatkuvasti.

“Hienoa uudessa pilvipohjaisessa järjestelmässä on se, että sitä on helppo käyttää, eikä vaadi jatkuvaa kirjautumista, kuten aiemmassa paikallisesti asennetussa on-premise-järjestelmässä. Lisäksi päivitykset on helposti toteutettavissa, kun ne on automatisoitu. Suurin osa odotuksista ja tavoitteista on toteutunut projektin myötä. Tarvittavat integraatiot saatiin tehtyä myös uudella tavalla. Lisäksi meillä tiimin sisäinen järjestelmäosaaminen on kasvanut huomattavasti hankkeen myötä, kun olemme tehneet tiivistä ja hyvää yhteistyötä eCraftin asiantuntijoiden kanssa. Hyvällä mielellä jatketaan yhdessä töitä”, kertoo Leena Nopanen, Accounting Manager, NEOT Group.

”Meillä on selvillä yhteinen suunta ja pidämme yhteyttä säännöllisesti. NEOT:n tiimiläiset ovat erittäin asiantuntevia omalla alallaan ja heidän työmotivaationsa on ollut koko ajan erittäin korkea. Tämä on ehdottomasti vaikuttanut siihen, että hanke on edennyt hyvin ja yhteistyö NEOT:n liiketoiminnan kehittämiseksi jatkuu vahvana. Microsoft Dynamics 365 Business Central on hyvä valinta NEOT:n tarpeisiin. Moderni teknologia ja pilvimaailma antavat NEOT Groupille hyvän pohjan ja mahdollisuudet jatkuvaan tulevaisuuden kehittämiseen liiketoiminnan hyväksi”, sanoo Toni Tahvanainen, Account Manager, eCraft.

Lisätietoa:

NEOT Group harjoittaa öljy- ja biotuotteiden tukkukauppaa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. NEOT Group on Itämeren alueen merkittävä itsenäinen polttonesteiden hankintayhtiö ja toimii aktiivisesti globaaleilla trading-markkinoilla. Yrityksen visiona on olla innovatiivisin ja kustannustehokkain polttoaineratkaisujen hankintayhtiö. NEOT Groupin liikevaihto oli vuonna 2020 n. 4 miljardia euroa. Emoyhtiön NEOT Oy:n omistavat SOK ja St1 Nordic Oy. Toiminnan tavoitteena on hankkia polttonesteitä omistajille kustannustehokkaasti ja turvata heidän toimitusketjujensa kilpailukyky.

Toni Tahvanainen, Account Manager, eCraft, toni.tahvanainen@ecraft.com puh. +358 50 410 9546

Outi Ikävalko-Kärki, Customer Success Manager, eCraft, outi.ikavalko-karki@ecraft.com puh. +358 40 661 6007

Miika Leskinen, CIO, NEOT Group, miika.leskinen@neot.fi puh. +358 10 768 0868

Takkatie 1

020 759 8600http://www.fellowmind.fi

eCraft on IT- ja konsultointipalveluihin keskittynyt yritys, jonka palvelut kattavat digitaalisten liiketoimintaratkaisujen kokonaisuuden ml. toiminnanohjauksen ja asiakkuudenhallinnan, kenttätyön sovellukset, analytiikka- ja koneoppimispalvelut, sovelluskehityksen ja palvelumuotoilun sekä infrapalvelut. Meillä työskentelee 400 asiantuntijaa, joiden osaamisessa yhdistyy asiakasymmärrys, uusin teknologia sekä dataosaaminen. eCraft on edelläkävijä Microsoft-ratkaisuissa sekä johtava Workday Adaptive- ja Qlik-konsultointitalo. Toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Tampereella, Vaasassa, Turussa, Jyväskylässä ja Malmössä. eCraft kuuluu kansainväliseen Fellowmind Groupiin, joka on yksi Euroopan suurimpia digitaalisiin liiketoimintasovelluksiin keskittyneitä taloja. Yhteensä Fellowmindilla on 1600 asiantuntijaa Hollannissa, Saksassa, Ruotsissa, Tanskassa, Puolassa ja Suomessa. Lue lisää www.ecraft.com

Lue lisää julkaisijalta Fellowmind

Fellowmind panostaa IT-järjestelmien laadunvarmistukseen aloittamalla yhteistyön tekoälyä ja visuaalisuutta hyödyntävän Leapworkin kanssa1.8.2023 07:55:00 EEST | Tiedote

Fellowmind aloittaa yhteistyön Leapworkin kanssa parantaakseen asiakkaidensa IT-järjestelmien laadunvarmistusta. Leapwork on Microsoftin suosittelema testiautomaatioratkaisu Dynamics 365:lle ja Power Platformille. Leapworkin visuaalista kieltä hyödyntävä alusta tekee testauksesta aiempaa sujuvampaa ja nopeuttaa asiakkaiden liiketoimintajärjestelmien käyttöönottoa.

Ernst-Jan Stigter on Fellowmindin uusi toimitusjohtaja – Nopeasti kasvavalla IT-yhtiöllä eniten työntekijöitä Suomessa20.10.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Ernst-Jan Stigter on Fellowmindin uusi toimitusjohtaja tammikuusta 2023 lähtien. Ennen Fellowmindia hän toimi muun muassa Microsoftin Alankomaiden toimintojen toimitusjohtajana. Fellowmindin nykyinen toimitusjohtaja Emiel Putman jatkaa yhtiössä hallituksen jäsenenä. Fellowmind on kasvanut nopeasti viime vuosina Suomessa ja Euroopassa sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta. Suomi on yhtiön suurin maa työntekijämäärän mukaan mitattuna ja sillä on toimintaa kahdeksassa eri kaupungissa Suomessa.