SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Sokos Hotellit palkitsivat viime vuoden parhaitaan

Jaa
Sokos Hotels -ketju palkitsi viime vuoden parhaat hotellit, niissä työskentelevät onnellistajat ja heidän työnsä mahdollistajat 8.6.2021. Palkitsemisten punaisena lankana on Sokos Hotellien onnellistamisen missio, jossa asiakas on kaiken keskiössä.

Onnellistamisen tavoitteena on saada ihmiset hurmaantumaan ja rakastumaan hotelleihin sekä lähtemään niistä onnellisempina ja paremmalla mielellä kuin he olivat saapuessaan.

Onnellistamisteot ovat oivaltavia, ehkä poikkeuksellisiakin tekemisiä, joita asiakaspalvelijat ovat tehneet asiakkaan hyväksi. Onnellistajat ovat valikoituneet hotelleissa kuukausittain valituista ja palkituista onnellistamisteoista. Tällä kertaa erottuivat varsinkin lapsiasiakkaiden hyväksi tehdyt teot.

Viime vuoden onnellistajina palkittiin Seija Pirinen Break Sokos Hotel Tahkolta, Saana Aittolampi Solo Sokos Hotel Paviljongista Jyväskylästä sekä Jari Kuusisto Original Sokos Hotel Royal Vaasasta. Lisäksi tässä sarjassa palkittiin Osuuskauppa Maakunnan myyntipalvelusta Riikka Romppanen ja Sara Arola.

Vuoden parhaana S-Bossina palkittiin Hanna Coker-Appiah Original Sokos Hotel Vaakunasta Mikkelistä. S-Bossiksi valitaan esihenkilö, joka johdattaa omalla esimerkillään ja työllään oman työryhmänsä erinomaisiin tuloksiin niin tuloksellisuuden, asiakaspalvelun kuin laadun saralla.

Erityisesti koronapandemian aikana myyntityössä on korostunut ratkaisukeskeisyys, jossa hyvin luovallakin tavalla etsitään asiakkaalle parhaiten soveltuva kokonaisuus. Tätä ovat toteuttaneet erityisen hyvin vuoden myyjäksi valittu Niina Turunen SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksen SOK Aluemyynti -yksiköstä ja vuoden Revenue Managerina palkittu Sokotel Oy:n Area Revenue Manager Teemu Lankila.

– Kun tutkii Sokos Hotellien asiakaspalautteita ja onnellistamistekoja viimeisen vuoden ajalta, on ilo todistaa, että onnellistaminen voi hyvin ja kukoistaa. Se kantaa ja kannattelee koko Sokos Hotels -perhettä yli poikkeusaikojen. Kanssaihmisille hyvän tekeminen näkyy vahvasti myös tänä vuonna palkituissa työyhteisöissä ja päälliköissä. Kuten kaikesta arvokkaasta, niin myös onnellistamisesta on pidettävä huolta. Kiitos upeille kollegoille läpi Suomen ja lähialueiden, kun pidätte onnellistamisen liekkiä yllä. Suuret onnittelut kaikille palkituille! Sekä kaunis kiitos upeille vieraillemme, kun ilahdutatte myös meitä – joka päivä, iloitsee johtaja Jaana Matikainen SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Sokos Hotels -ketjun vuoden 2020 parhaaksi hotelliksi valittiin Original Sokos Hotel Lakeus Seinäjoelta ja parhaaksi kokoushotelliksi Oulun Original Sokos Hotel Arina. Molemmissa hotelleissa korostui erityisen hyvä palvelu, jonka avulla hotellivieras voi keskittyä vain olennaiseen ja nauttia olostaan.

Onnellistamista voidaan myös mitata ja siinä onnistumisen tärkeimpiä mittareita ovat asiakastyytyväisyys ja asiakkaiden suositteluhalukkuus. Mittari on nimeltään NPS, ja se perustuu viime vuodelta 30 000 asiakkaan antamiin arvioihin. Vuoden 2020 Paras NPS Original-hotellityypissä on Original Sokos Hotel Olympia Gardenilla Pietarissa. Break-hotellityypissä parhaan NPS -tuloksen saavutti Break Sokos Hotel Koli. Solo-hotellityypissä parhaan asiakastyytyväisyyden saavutti Solo Sokos Hotel Turun Seurahuone, joka saavutti samalla koko Sokos Hotels -ketjun parhaan NPS-tuloksen. Eniten asiakastyytyväisyyslukuaan pystyi puolestaan kasvattamaan Iisalmen Original Sokos Hotel Koljonvirta. Viime vuonna nähtiin upeita onnistumisia asiakkaiden onnellistamisessa läpi Suomen ja lähialueiden.

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:
Johtaja Jaana Matikainen, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, p. 010 7680 388, jaana.matikainen(at)sok.fi

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Nopeus on suurin riski – ruokarobotit muistuttavat koulujen alkaessa valppaudesta liikenteessä7.8.2025 12:10:00 EEST | Tiedote

Suomalaisista lähes jokainen pitää tärkeänä, että koulujen lähellä noudatetaan nopeusrajoitusta. Silti Liikenneturvan toteuttamissa tutkauksissa neljä viidestä kuljettajasta ajaa ylinopeudella koulujen lähistöllä oleville suojateille. Kun koulut elokuussa alkavat, katukuvassa tutuksi tulleet S-kaupat-palvelun ruokarobotit kerääntyvät koulujen ja myymälöiden lähistölle ympäri Suomea muistuttamaan erityisesti aikuisia valppaudesta, kun liikenteessä on paljon pieniä kulkijoita.

Huulet ovat palanneet tärkeäksi osaksi suomalaisten meikkirutiinia – Nämä tuotteet nousseet uusiksi myyntihiteiksi23.7.2025 08:45:00 EEST | Tiedote

29. heinäkuuta vietetään jälleen vuosittaista kansainvälistä huulipunapäivää. Huulipunat ja -kiillot ovatkin parhaillaan yhä useamman suomalaisen huulilla, sillä erilaisia huulituotteita ostetaan nyt selvästi edeltäviä vuosia enemmän. Sokoksen ja Emotionin myyntidatasta käy ilmi, että huulipunien myynti on kasvanut peräti 50 prosenttia koronavuosiin verrattuna.

Ilmanpuhdistimien myynti tuplaantui eikä pöytätuuletin enää kelpaa kaikille – Prisman myyntidata kertoo, mitä koteihin kesällä halutaan15.7.2025 09:14:18 EEST | Tiedote

Suomalaiset panostavat selvästi aiempaa enemmän kotinsa ilmanlaatuun ja viilennykseen kesäisin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Datan mukaan ilmanpuhdistimien kysyntä on alkukesällä lähes tuplaantunut ja viilenninkaupoille suomalaiset suuntavat heti ensimmäisinä hellepäivinä. Monille viilennyslaitetta valitessa on nyt erityisen tärkeää, että laitetta voi hallita etänä. Viilentimien lisäksi tapoja torjua hellettä on monia.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye