Sokos Hotellit palkitsivat viime vuoden parhaitaan

Onnellistamisen tavoitteena on saada ihmiset hurmaantumaan ja rakastumaan hotelleihin sekä lähtemään niistä onnellisempina ja paremmalla mielellä kuin he olivat saapuessaan.
Onnellistamisteot ovat oivaltavia, ehkä poikkeuksellisiakin tekemisiä, joita asiakaspalvelijat ovat tehneet asiakkaan hyväksi. Onnellistajat ovat valikoituneet hotelleissa kuukausittain valituista ja palkituista onnellistamisteoista. Tällä kertaa erottuivat varsinkin lapsiasiakkaiden hyväksi tehdyt teot.
Viime vuoden onnellistajina palkittiin Seija Pirinen Break Sokos Hotel Tahkolta, Saana Aittolampi Solo Sokos Hotel Paviljongista Jyväskylästä sekä Jari Kuusisto Original Sokos Hotel Royal Vaasasta. Lisäksi tässä sarjassa palkittiin Osuuskauppa Maakunnan myyntipalvelusta Riikka Romppanen ja Sara Arola.
Vuoden parhaana S-Bossina palkittiin Hanna Coker-Appiah Original Sokos Hotel Vaakunasta Mikkelistä. S-Bossiksi valitaan esihenkilö, joka johdattaa omalla esimerkillään ja työllään oman työryhmänsä erinomaisiin tuloksiin niin tuloksellisuuden, asiakaspalvelun kuin laadun saralla.
Erityisesti koronapandemian aikana myyntityössä on korostunut ratkaisukeskeisyys, jossa hyvin luovallakin tavalla etsitään asiakkaalle parhaiten soveltuva kokonaisuus. Tätä ovat toteuttaneet erityisen hyvin vuoden myyjäksi valittu Niina Turunen SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksen SOK Aluemyynti -yksiköstä ja vuoden Revenue Managerina palkittu Sokotel Oy:n Area Revenue Manager Teemu Lankila.
– Kun tutkii Sokos Hotellien asiakaspalautteita ja onnellistamistekoja viimeisen vuoden ajalta, on ilo todistaa, että onnellistaminen voi hyvin ja kukoistaa. Se kantaa ja kannattelee koko Sokos Hotels -perhettä yli poikkeusaikojen. Kanssaihmisille hyvän tekeminen näkyy vahvasti myös tänä vuonna palkituissa työyhteisöissä ja päälliköissä. Kuten kaikesta arvokkaasta, niin myös onnellistamisesta on pidettävä huolta. Kiitos upeille kollegoille läpi Suomen ja lähialueiden, kun pidätte onnellistamisen liekkiä yllä. Suuret onnittelut kaikille palkituille! Sekä kaunis kiitos upeille vieraillemme, kun ilahdutatte myös meitä – joka päivä, iloitsee johtaja Jaana Matikainen SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.
Sokos Hotels -ketjun vuoden 2020 parhaaksi hotelliksi valittiin Original Sokos Hotel Lakeus Seinäjoelta ja parhaaksi kokoushotelliksi Oulun Original Sokos Hotel Arina. Molemmissa hotelleissa korostui erityisen hyvä palvelu, jonka avulla hotellivieras voi keskittyä vain olennaiseen ja nauttia olostaan.
Onnellistamista voidaan myös mitata ja siinä onnistumisen tärkeimpiä mittareita ovat asiakastyytyväisyys ja asiakkaiden suositteluhalukkuus. Mittari on nimeltään NPS, ja se perustuu viime vuodelta 30 000 asiakkaan antamiin arvioihin. Vuoden 2020 Paras NPS Original-hotellityypissä on Original Sokos Hotel Olympia Gardenilla Pietarissa. Break-hotellityypissä parhaan NPS -tuloksen saavutti Break Sokos Hotel Koli. Solo-hotellityypissä parhaan asiakastyytyväisyyden saavutti Solo Sokos Hotel Turun Seurahuone, joka saavutti samalla koko Sokos Hotels -ketjun parhaan NPS-tuloksen. Eniten asiakastyytyväisyyslukuaan pystyi puolestaan kasvattamaan Iisalmen Original Sokos Hotel Koljonvirta. Viime vuonna nähtiin upeita onnistumisia asiakkaiden onnellistamisessa läpi Suomen ja lähialueiden.
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Johtaja Jaana Matikainen, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, p. 010 7680 388, jaana.matikainen(at)sok.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
ABC:n data paljastaa: Näissä paikoissa suomalaiset liikkuvat juhannusliikenteessä – löytyykö sinun mökkireittisi varrelta?17.6.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Lähestyvä juhannus tarkoittaa satojen tuhansien suomalaisten lähtemistä tien päälle kohti mökkejään ja muita juhannuksenviettopaikkoja. Liikennemyymäläketju ABC julkaisee nyt juhannuksen kunniaksi tilastojaan siitä, missä suomalaiset yleisimmin matkoillaan asioivat ja mitkä ovat juhannusliikenteen suosituimmat ABC:t. Lisäksi asiantuntija tarjoaa 5 vinkkiä sähköautolla juhannuksen viettoon lähtijöille.
Grilli ja sauna kuumiksi: S-ryhmän kysely ja myyntidata kertovat juhannuksen kaavan16.6.2025 07:35:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän toteuttama tuore asiakaskyselytutkimus sekä myyntidata valottavat, missä suomalaiset viettävät juhannuksen, mitä pöytään katetaan ja mistä perinteestä pidetään kiinni. Datan valossa ostokset noudetaan mökkimatkalla ja ruoan ohella kauppareissulla täydentyvät entistä sujuvammin myös juhannuksen juomahankinnat.
Jo joka neljäs S-Etukortin käyttäjä voi jättää lompakon kotiin ja luottaa puhelimeen10.6.2025 08:04:00 EEST | Tiedote
S-Etukortti löytyy neljältä miljoonalta suomalaiselta, joista miljoona on lisännyt sen myös puhelimeensa. Näin Bonuksen kerryttäminen onnistuu helposti myös silloin, kun fyysinen kortti ei ole mukana matkassa.
S-ryhmä ja Åhléns hankintayhteistyöhön – ruotsalaistavaratalon omien merkkien suosikkituotteet täydentävät jatkossa Sokoksen ja Prisman valikoimaa28.5.2025 15:00:00 EEST | Tiedote
SOK on solminut hankintayhteistyösopimuksen ruotsalaisen Åhléns-tavarataloketjun kanssa. Yhteistyö tuo Sokos-tavarataloihin, Prismoihin sekä sokos.fi- ja prisma.fi-verkkokauppoihin Åhlénsin suosittuja oma merkki -tuotteita naisten ja miesten muodin sekä kodin tuotealueilta. Ensimmäiset maistiaiset uudesta valikoimasta saapuvat myymälöihin kesän alussa.
Yli 1300 suomalaista vastasi: Näin paljon valmistujaislahjaan tulee käyttää rahaa – tällaisia ovat kevään suosikkilahjat28.5.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Kevään valmistujaislahjoihin tulisi käyttää suurimman osan mielestä vähintään 30 euroa, mutta enintään 100 euroa, kertoo Prisman asiakasomistajilleen teettämä tuore kyselytutkimus. Yli 1300 vastaajaa kertoivat myös, mitkä ovat heidän mielestään sopivimmat valmistujaislahjat sekä parhaat omalle kohdalle osuneet lahjat ja huomionosoitukset valmistumisen kunniaksi. Prisman asiantuntija ennakoi, että tänä vuonna suosituimpien lahjojen joukossa ovat astia- ja aterinsarjat.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme